Direktlänk till inlägg 25 juli 2015

JÄVLA SKIIIIT.....

Av Måna - 25 juli 2015 21:54

väder!
Förbannade,helvetes jävla fitt väder.
HUR fan kan det regna så in i helvete,hela tiden?
Va?va?va?
Bara så jävla trött på regnet!!!

25 juli.
11 grader ute.
Häll regnar.
Blåser.
Yippikajejj motherfucker:-@

Har varit ute nu ikväll.
Fixat stallet lite hipp happ,provisoriskt och släppt in hästarna.
4 skakande,blöta krakar,som kom in:-/
Va fan?!
HUR STÅR VI UT???
Imorgon får dom täcken på sig,alla 4,och gå ned till sjön.
Även om regnet ska ösa ned hela jävla dagen imorgon oxå-så kan dom få äta gräs iaf:-)

Idag har vi äntligen,eller jaa...vad man säger,provat nyheten VULKAN pizza!
Aldrig mer;-)
Nej...sant faktiskt.Tyckte inte alls att det var någon hit...
120:- från vretstorps pizzeria.
Vi köpte 2 och delade på hela familjen:-)
Men njae....den passade inte mig i smaken,inte alls faktiskt.
Tyckte den upplevdes som torr...?
En pizza,vars grund är uppbyggd på deg och ost lixom?Ingen tomatsås?
I "facken" fanns:skinka,räkor,bacon,fläskfilé,oxfilé och salami samt massor av ost!Jag gillar verkligen ost,jätte mycket-men pizzan kändes lite torr med bara osten som grund.
Pommesarna var skit goda,och det var 1 kg sallad i mitten.
Men nu har vi provat:-) Nästa gång kan jag nog ta en vanlig calzone eller kebabpizza,medans Stefan faktiskt tyckte att den här vulkanus var heeeelt okey:-)

Imorse hade vi en mus i huset.
Nicki(vem annars)hade lyckats lokalisera denne,bakom dvd hyllan.
Rätt var det var,kom den lille springandes rakt över golvet,genom tv-rummet,förbi mig och ut i hallen.
Jag skriker som elefanterna på cirkus.
-EN MUUUUUUUS!!!
Sen var lixom cirkusen igång.
1 livrädd mus,2 hysteriska barn,1 flummig hund och 1 mördar-mus hund...och jag!
Musen drar en repa i halen och hoppar sedan ned 3 trappsteg(mennan Ciders framben och under hennes mage) och stannar där!
För att inte skrämma iväg den ned,stänger jag grinden och ringer Stefan.
MacGyver aka Stefan kommer in med dom största handskar du kan tänka dig.
Musen tar till flykt upp i hallen igen,in i cirkusen lixom...drar en repa för att sedan kasta sig handlös rakt ut för trappen.
Där låg han på sidan.Död lixom...
Stefan går ned och ska precis ta den-då den sticker iväg IGEN ner i hallen...HAHAHA!!!
McGyver fick tillslut tag på den lille rackarn.

Barn 1 och barn 2 har nu knoppat in i sina sängar.
Det är rätt tyst och lugnt.
Nicki försöker fortfarande att ta sig in bakom dvd-hyllan.
Elsa sover.
Jomen just,fyndat ETT TILL hästtäcke idag;-) Wowwa wiwwa!!!

Älskade unge:-)

Taadaa!!! 100:- till Thiff!Ett stycken stalltäcke:-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Måna - 20 augusti 2023 08:51

Igår firade vi här hemma. I veckan fick jag godkänd F-skatt, så nu har jag min enskilda firma! Blev lite nervös faktiskt? nu då lixom? Vad händer nu? Det är ju ganska stort ändå. Även om jag har svårt att lägga utrymmet åt sidan så måste jag gö...

Av Måna - 12 augusti 2023 18:59


Äntligen välbehövlig SOL! Varmt och skönt här nere hela dagen. Passade även ypperligt bra eftersom vi rev tältet idag och satte upp det lilla tältet. Det var större än jag förväntat mig? så bara på plus. Så mesta delen av dagen har gått åt att p...

Av Måna - 8 augusti 2023 16:24

Hade lovat ungarna att vi idag skulle åka till Marieberg. Jag kan bara erkänna att jag hatar det. Jag är inte alls imponerad av det stället längre? tycker mest att det är krimskrams. En gång i tiden var Marieberg bra. Sen det där med att handla k...

Av Måna - 1 augusti 2023 20:52

Vi packade ihop och åkte hemåt, jag och J, i onsdags. Han hade hemlängtan och jag hade sagt att det var han som bestämde när vi skulle åka hem! Väl hemma efter dryga 3 veckor borta väntar en hel del tvätt,en hel del avsaknad av mat i kylskåpet och ...

Av Måna - 25 juli 2023 10:28


Vi stannar en dag till? och kanske ännu flera dagar? vi får se helt enkelt. Idag kommer J?s kompis hit så det lovar upp lite granna för honom. Dom har gått om varandra lite granna i sommar-tyvärr! Hon har varit här när vi inte har varit här och vis...

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards