Alla inlägg den 5 augusti 2015

Av Måna - 5 augusti 2015 21:31

idag har det varit full rulle...gårdagens jämmer och elände är borta:-)
Joel till farmor och Lina fick följa med mig till Örebro för div. inhandling.
Startade på Ica maxi... Rätt dåligt där idag,mycket tomma kartonger som stod i hyllorna:-( känns inge roligt att handla då...
Fortsatte till Systembolaget,vidare till axfood,en snabbis in på hööks och en snabbis in på Toys.
Toys.
Är jag den enda föräldern som får PANIK där inne???
Tyckte alla andra föräldrar går runt i söndags takt med ett leende på läpparna.
Medans jag drar fram som en tromb,svetten sprutar i pannan och inte så mycket som en mm till leende på MINA läppar...jag vill även UT därifrån i samma stund som jag kommer in...
Avskyr den där affären.
Det har inte med alla hemska leksaker att göra;-) nej...det är ALLTID äckligt,vidrigt kvavt där inne...och i regel tar det lite tid.
Lina måste välja,ångra sig,hitta på något nytt,ändra sig,välja...det tar en evighet!
Jag låter henne göra det.
Men efter typ en timma,måste hon bestämma sig.Jag måste oftast oxå lägga mig i...fråga om saken hon tagit,verkligen är vad hon vill ha.
Nej.
Sen är vi igång igen,välja,ångra,hitta på något nytt,ändra sig,välja...!
Jag brinner inombords innan vi kommer ut därifrån!!!
Hur fan kan alla andra föräldrar gå runt i medelhavs hettan där inne med ett stort leende där inne???
Tips mottages gärna:-)
Hon köpte btw en enhörning(enhörning trettiosju typ) och en sådan här mugg-som man kan ha godis i locket på.
Jag köpte en likadan till Joel.

NU är sista "att göra" saken inför festen avbockad:-)
Nu börjar även jag komma i stämning:-)
Det blir bra,kan gräva ned oros-trollet inom mig!;-)
Och idag hämtade jag ut Stefans och min huvudbonader.Hahaha,skit bra och tummen upp;-)
Min var lite stor,så får justera med lite hårspännen tror jag!

Igår gick vi ju ned till sjön och hämtade Lollo och Leotine.
Bromsarna var alldeles för många och riktigt jävliga där nere.
Släpa upp dom två små.
Dom tyckte det var riktigt skönt att få komma "hem" igen:-)
Formosa och Thiff var riktigt besvärade kvar där nere:-/
Men eftersom dom sagt regn under natten,var det lixom ingen ide att slänga på dom flugtäckena....
Igår kväll var Thiff orolig vid grinden...så traskade åter ned till sjön.
2 hets hästar,fulla med mygg;-(
Såå....dom fick komma med upp dom oxå.
Nu får dom stå här uppe,får vi gå ned med dom dagar det är dåligt väder.
Leotine kan gå in nu iaf,som hon vill:-)
Inte ens 1/10 del av broms här uppe.
På så sätt...från djurens syn,har vi ju haft en bra sommar.Inte alls mycket besvär med div äckliga och hemska,bitande flygfän.
Tråkigt ändå...att dom redan är tillbaka i vinterhagen.Men när dom inte vill vara där nere...dels pågrund av bromsen på dagarna och alla mygg/knott på kvällar/nätter...ska dom inte behöva vara det heller.
Dom ska vara glada och nöjda för att gå på bete...inte stressade och hyper!:-)

Idag satt jag bakom ratten på lastbil!
Dra åt helvete vilken underbar jävla känsla det VAR!!!
Uj uj uj...hade han inte stått för lossning av vassle,hade jag bett om att få köra en sväng:-)
Det var som att vara i 7:de himlen!!!!
Kändes då bra,kändes så roligt,kändes då hemma:-)
Jag har inte suttit i en lastbil sedan jag slutade köra...
Har medvetet hållit mig så låååångt borta jag bara kunnat.
Men idag,kunde jag fan inte hålla mig!
Fatta vad jag saknar det!!!!
Men...var sak har sin tid.Det är inte min tid att köra lastbil just nu,nej...så är det.
Stefan är neggo,men jag skulle verkligen vilja byta ut chevalen mot en hästlastbil;-)
Bara för att vara där igen,bara lite granna:-)

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards