Alla inlägg den 2 februari 2016

Av Måna - 2 februari 2016 20:44

Det är dag 2 med storm.
Jag avskyr när det blåser.Det lixom bidrar till en total värdelös irritation.
För finns inget,inget man kan göra åt det...
Imorse var det typ med livet som insats att få ut det nervösa varmblodsstoet.
Hon gillar storm-väder lika mycket som jag.skillnaden är att jag växer inte 1 meter,kastar med håret och liknar en ninjaturtels så får något låter...;-)
Men ut kom dom-jag överlevde,och dagen kunde börja:-)

Låt mig säga,att jag i fredags åt ostkrokar och lite chips på kvällen.Vi grillade i lördags och jag svullade 2 stora bitar biff tillsammans med hasselbackspotatis(3st)svamp och majs.I söndags blev vi bjudna på mat,kött å potatis å kantarellsås.kaffe och glass å kaka till efterätt.
I måndags blev det spagetti och köttfärssås och en apelsin på kvällen.
Igår...ingenting.
Låt mig säga,att jag INTE varit på toa för numero 2 sedan dess.
Låt mig säga,att vi ikväll åt korv med bröd OCH låt mig säga att min mage efter det bestämde sig för ett bukras(BK)
Den som inte vet,kan inte förstå den smärta min mage just nu utsätter mig för.
Toalett besöket varade i dryga timmen...nu ligger jag nedbäddad under en filt i soffan-och jaa...mår skit:-/
Fan!

Idag fick jag bekräftelse att mitt "namnbyte" gått genom.
Detta borde kanske gjorts för x-antal år sedan....
Men nu är det klart!
Nu ska jag bara meddela detta till:försäkringsbolag,telefonbolag,banken,alla affärer där jag har medlemskort,ta ett nytt körkort...
DET hade jag ju inte med i planeringen kanske:-O
Joo...nytt körkort-men inte det andra.
Jag trodde kanske att det skulle funka lite som när jag bytte efternamn...men nää!!! HAHAHA!
Då fick jag lite å göra:-)

På lördag är det Linas kalas.
Ett lite annorlunda upplägg på fikat har det blivit;-) Tror det kan bli bra ändå.Tårtan är även utbytt mot fruktsallad:-)Så blir kalas med låg sockerhalt:-D
Lina räknar ned och kryssar i sin kalender.
Senare kommer "släkten" eller om man ska säga familjen:-) Har beställt smörgåstårta till det och har även ett par kalas firare som kommer på söndag.
Det blir full rulle hela helgen:-D
På torsdag måste jag handla och på fredag ska smörgåstårtan hämtas.
Det går undan....
Vi är ju sjutton snart inne i mars-och då är det bara en månad kvar till vi får tillträde till säsongsplatsen:-O
Jaa....!!!!:-)

Blir tidig kväll ikväll.
Hoppas att den här infekterade magen låter mig sova inatt.
Vaknade imorse-och då var det full belagt(!)
Joel som låg fastklistrad på sidan av mig,Nala PÅ mig,Cider och Elsa i fotänden...Lina på madrassen på golvet...jaa...Stefan hade bra med plats iaf;-)

Lite Ullared på tv.
Fan...då suger det i shopping tarmen;-)
Men...vi hade ju sagt att vi INTE skulle besöka Ullared på vår årliga Ullareds-resa....MEN vad sjutton gör vi då???
Tips på andra dags-resmål???
Det är ju något alldeles visst med Ullared oxå....
Hum....Tåls att tänka på;-)

Lille kanin med stora moroten:-)

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards