Direktlänk till inlägg 27 februari 2016

Våga vägra,MIN säng och jämmer(!)

Av Måna - 27 februari 2016 20:50

Det är lördag.
Det är 6 dagar sedan Herr Förkylning flyttade in hos oss.
6 dagar med hosta,snor och orkeslöshet.
Först jag,sedan Lina,sen Stefan och idag sjuknade Joel in:-/ och idag,vänder det på Lina...
Jabba-fucking-doo....eller nått:-/

Vi masade oss ut till stallet imorse,typ 2 timmar försent(!!!)
Idag var nog första dagen på denna vecka som det gick relativt smärtfritt...och utan gnäll:-)
Jaa...tillåmed Joel var på bra humör-utan att bråkas:-)
Han började sen klaga över att han hade ont i magen...

Medans vi fixade stallet,badade Stefan i bajs...:-/
Det var lixom 2 nöffar som ramlat ned i gödselrännan...och för att få upp dom,måste man ju lixom även där i själv...
Har man badat i bajs(nöff-bajs) luktar man där efter oxå,och det spelar ingen roll att han duschar,tvålar och skrubbar....det luktar ändå.
Så...nu luktar tv dosan nöff-bajs(!)
HAHAHA!!!

Joel gick och la sig när vi kom in,och maten blev tacos.
Egentligen hade vi tänkt att bjuda farmor och farfar på mat,eftersom dom inte är så bekanta med tacos;-)
Men orkade inte...helt matta i knopp och kropp:-/ Vi hinner med det oxå,innan dom åker på semester kanske:-)
Att se farfar äta tacos-måste bli årets händelse..hihi,och att få höra kommentarer från honom efter:-)
Farmor är ju lixom inbiten husmanskost-lagare.
Även om hon överraskar ibland med att berätta om något hon provat:-)
Ja...hon har varmkorv på pizza?!Hum...det är nog inget jag själv skulle komma på idén å prova.
Å så bakar hon...ljuvligt underbara kakor...uj uj uj!!!!
Tänk om man vore lite mer som hon,önskar det ibland...!
Men hur som,vi ska bjuda "över" dom på tacos någon dag,hon ville gärna det.
Efter väckning av Joel,mat och rap...ställde vi bara undan från bordet på bänken.
Stefan fixa lördags godis till kidsen och dom intog soffan.
Jag...jag gick å la mig i sängen...å DET var det bästa jag gjort på länge.
1 1/2 timma låg jag(och hundarna) slumra,vakna till och slumra igen:-)
Upp å ut för att ta in hästarna-och sen hamnade jag där igen,1 timma i sängen.
Känner mig liiiite piggare:-) och framför allt mer utvilad:-)

Imorgon är det söndag.Hoppas att Joel är feber-fri och vi alla mår bättre.
Lovet är lixom slut...och det har bestått av sjuka från början till slut:-/

ÄNTLIGEN!!! Å den är fan bara miiiiin!!!! <3

Jag är nog liiiite av en märket-tönt och handlar bara kända märken...Men så köpte jag detta till grovis-tvättmaskinen och hästtäckena-och jaa....det luktar riktigt,riktigt gott!
Nu kan jag inte bestämma mig om jag ska behålla denna till våra kläder eller ställa ned den till hästtäckena....(eller...jaa...kan ju iof köpa en till oxå)

Igår slog vi på stort och åt McDonald... Av trettio (typ) olika hamburgare-ÄR fortfarande BigMac den godaste!!!Och igår slog det mig,att på äldre dar-har man tillåmed lärt sig att acceptera den sladdriga gurkan i mitten OCH insett att den är god;-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Måna - 20 augusti 2023 08:51

Igår firade vi här hemma. I veckan fick jag godkänd F-skatt, så nu har jag min enskilda firma! Blev lite nervös faktiskt? nu då lixom? Vad händer nu? Det är ju ganska stort ändå. Även om jag har svårt att lägga utrymmet åt sidan så måste jag gö...

Av Måna - 12 augusti 2023 18:59


Äntligen välbehövlig SOL! Varmt och skönt här nere hela dagen. Passade även ypperligt bra eftersom vi rev tältet idag och satte upp det lilla tältet. Det var större än jag förväntat mig? så bara på plus. Så mesta delen av dagen har gått åt att p...

Av Måna - 8 augusti 2023 16:24

Hade lovat ungarna att vi idag skulle åka till Marieberg. Jag kan bara erkänna att jag hatar det. Jag är inte alls imponerad av det stället längre? tycker mest att det är krimskrams. En gång i tiden var Marieberg bra. Sen det där med att handla k...

Av Måna - 1 augusti 2023 20:52

Vi packade ihop och åkte hemåt, jag och J, i onsdags. Han hade hemlängtan och jag hade sagt att det var han som bestämde när vi skulle åka hem! Väl hemma efter dryga 3 veckor borta väntar en hel del tvätt,en hel del avsaknad av mat i kylskåpet och ...

Av Måna - 25 juli 2023 10:28


Vi stannar en dag till? och kanske ännu flera dagar? vi får se helt enkelt. Idag kommer J?s kompis hit så det lovar upp lite granna för honom. Dom har gått om varandra lite granna i sommar-tyvärr! Hon har varit här när vi inte har varit här och vis...

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Skapa flashcards