Alla inlägg den 3 maj 2016

Av Måna - 3 maj 2016 14:31

Vi hänger på altan.
Dagis-ungar är hämtade,IDAG utan krångel:-)
Senaste tiden har typ dagis hämtningarna tagit 40 minuter-då är inte restiden med räknat(!)
Men idag gick det smärtfritt:-)
Vi hänger på altanen med en banantallrik och en apelsintallrik...bättre än deras "KAK-hysteri" dom gärna får på eftermiddagarna:-/

Imorse skjutsade jag in Elsa för operation.
Vi ankom,vi fick ett rum och hon fick lugnande...eller hon fick så hon däckade.
Å där satt vi,hon snarkade på en pläd med huvudet i mitt knä och jag hade stenkoll på ATT hon faktiskt andades...jaa...jag har suttit där på liknande sätt 3 ggr innan(!!!)
Lämnade Elsa och åkte till Ica maxi...

Ica maxi på en tisdag-men det är ju en strålande planering!!!
Nästa veckohandling,ska jag prova deras nya tror jag!Handla på nätet...betala och boka hämtningstid för packade påsar:-) DET måste man ju prova!!!!
Jag och Örebros alla pensionärer gjorde Ica maxi tillsammans denna tisdag morgon.
Det började med att dom satt och tutade på varandra på parkeringen,ett par grälade vid jorden....HAHAHA!!!
Men annars-gick det suveränt bra idag!
Kanske var det ovanligt lugna pensionärer idag?Eller var det jag som hade skygglappar på?

For sedan vidare till tekniskaförvaltningen och lämnade av Stefans gps:-)
Och sen fanns inget mer å göra...
Precis när jag rullade hemåt-ringde dom och sa att Elsa var klar:-)

Elsa var ostadig på benen.Men hon uppförde sig väl bland sköterskorna:-) Annars är hon ju bara sååå livrädd för alla andra:-/ Ibland är det lite tråkigt...för man vill ju att alla andra även ska få se vilken go hund hon är!
Hostade upp dom x-antal tusenlappar detta kostade(!!!)
Hu...jag trodde faktiskt inte att det skulle bli så dyrt?!
Men nu...ligger hon i grovköket och kvicknar till i sin egen takt.Lugn och ro skulle hon ha!
Större tratt på nätterna,mindre tratt och blåskudde på dagarna...ta bort stygnen om 14 dagar!Hon har även en svanstratt,lindad med fint grönt vetflex med stjärnor på:-)
Nicki ligger ute i gräset och tuggar ben.
Naturligtvis hade inte Apoteket Elsas tabletter hemma...så dom fick beställa-och jag får åka ned till dom öppnar imorgon och hämta dom.

Hela förmiddagen har gått i stress,från att klockan ringde imorse:-/
Men nu...nu börjar det stabilisera sig lite granna:-)

Var faktiskt inne på systemet och köpte en ny sorts vin,jaa...den andra tog lixom slut i fredags hemma hos Lena!hahaha!
Älskar våra vinkvällar,känner mig väldigt bekväm där på soffan;-)Å bättre sällskap än henne,får man då leta länge efter <3

Även om solen skiner,stormar det på Stickninge...
Håret står framåt,men borde ligga bakåt...å på tal om håret-har jag idag köpt hårfärg;-)
NEJ-inte svart,inte mörkbrun...en form av mörk blond...
Liiiite trött på 50 nyanser nu...måste väl få liiiite hejd på detta!;-)
Fortsättning följer!

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards