Direktlänk till inlägg 17 maj 2016

SOL,En motorsåg och korvgrillning...

Av Måna - 17 maj 2016 14:25

Underbara sol som är tillbaka!
Nu är vi åter igen installerade på altanen.
Lina och Joel leker,Elsa försöker rulla av sig munkorgen och Nicki ligger för en gångs skull-NÖJD ute:-)

Inatt fick hästarna en inne natt.
Vädret har ju varit skrutt,med både regn och inte många plus grader:-/
Kvällen igår var ju dock fin...men kan bjussa dom på någon natt inne med ordentlig sömn:-)
När inte vädret är bättre lixom...

Korvgrillning mot kvällen står på schemat.
Igår kväll var det "fixar kväll" på Linas dagis.
Dvs att alla föräldrar kommer med redskap och snickrar på gården-fixar nya saker å så.
Jag är tjurskallig mamma,som anser att om man har barnet i en kommunal förskola...skall detta inte behöva göras.
Idén är jätte rolig,det säger jag inget om.Men när man kanske inte har möjlighet att komma-får man det där sjukt dåliga samvetet...Att man inte "ställer upp".
Vädret var heller inte det mysigaste igår-så om vi haft tid,hade det ändå inte varit så lockande att åka.
Jag mutade min dotter.
Lovade korvgrillning,grillning av maschmallows och äpplen.
Och så regnade det...
Men idag skiner solen,idag kan vi grilla ute i trädgården,idag kan jag göra som vi lovat.
(Och kan väl ge mig faaan på att det var idag Stefan skulle på möte...)
Vojne vojne-blir aldrig som man tänkt sig iaf:-D

Igår när Lina var med mig till vet var Joel med Stefan.
Dom hade besökt "motorsågs affären" och Joel hade fått köpa en egen leksaks motorsåg...som låter...väldigt mycket...
06:20 hörde jag från köket att han drog igång den och kom sedan in i sovrummet-upp i sängen och motorsågen mot Stefans hals.det kändes skönt.
Skönt att det faktiskt inte var JAG som investerat i en "idiot leksak" och kändes skönt att det inte var MIG han gav sig på att såg i...så där på morgonkvisten;-)
HAHAHA!!!
Jag tror...att motorsågens batterier inom snar framtid,mystiskt kommer att försvinna...!

Idag är Elsas svans ännu bättre:-)
Nu finns knappt någon äcklig lukt kvar:-)
Yes!!!!!
Kan känna mig lugnare,var ju rädd ett tag att resterande svans skulle stryka med nu...:-O
Även om munkorgen fortfarande är hemsk enligt henne-så är hon faktiskt gladare idag än på 3 veckor tillbaka!
Hon rullar som en dåre på gräsmattan(jaa...munkorgen kanske lossnar) och hon springer som en galning:-)
Hennes ledsna och hemska uttryck finns lixom inte där idag:-) dock håller hon på att rulla av sig "korven" på svansen...!
Ändå dags för nytt bandage:-)

Eftersom vi har tid på torsdags eftermiddag-blir resan mot Hobbert skjutet på med en dag.
Och idag,kom papper på Linas dagis om fest på måndag....
Men då... Fredag-söndag är i kortaste... Iof...kanske vi kan rulla hemåt på måndag lunch:-)
Nåja...DET löser sig på det ena eller andra viset;-)

Tisdag...och vart tog dagen vägen?Redan eftermiddag...
Vi hade tänkt gå och hälsa på farmor-men hon är inte hemma idag.Så det får bli någon annan dag istället:-)

Aldrig fått upp Lina snabbare ur sängen;-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Måna - 20 augusti 2023 08:51

Igår firade vi här hemma. I veckan fick jag godkänd F-skatt, så nu har jag min enskilda firma! Blev lite nervös faktiskt? nu då lixom? Vad händer nu? Det är ju ganska stort ändå. Även om jag har svårt att lägga utrymmet åt sidan så måste jag gö...

Av Måna - 12 augusti 2023 18:59


Äntligen välbehövlig SOL! Varmt och skönt här nere hela dagen. Passade även ypperligt bra eftersom vi rev tältet idag och satte upp det lilla tältet. Det var större än jag förväntat mig? så bara på plus. Så mesta delen av dagen har gått åt att p...

Av Måna - 8 augusti 2023 16:24

Hade lovat ungarna att vi idag skulle åka till Marieberg. Jag kan bara erkänna att jag hatar det. Jag är inte alls imponerad av det stället längre? tycker mest att det är krimskrams. En gång i tiden var Marieberg bra. Sen det där med att handla k...

Av Måna - 1 augusti 2023 20:52

Vi packade ihop och åkte hemåt, jag och J, i onsdags. Han hade hemlängtan och jag hade sagt att det var han som bestämde när vi skulle åka hem! Väl hemma efter dryga 3 veckor borta väntar en hel del tvätt,en hel del avsaknad av mat i kylskåpet och ...

Av Måna - 25 juli 2023 10:28


Vi stannar en dag till? och kanske ännu flera dagar? vi får se helt enkelt. Idag kommer J?s kompis hit så det lovar upp lite granna för honom. Dom har gått om varandra lite granna i sommar-tyvärr! Hon har varit här när vi inte har varit här och vis...

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards