Alla inlägg den 21 maj 2016

Av Måna - 21 maj 2016 12:38

Jomensåatt...vi befinner oss 34 mil hemifrån.
Första gången nere i husvagnen sedan vi ställde upp allt i April-snart en månad sedan alltså:-)

Solen skiner,dryga 22 grader varmt.
Fåglarna kvittrar och havet blåser smått in på tält å husvagn.

Igår kväll var det lixom som magiskt.
Solen som gick ned,nästan vindstilla,solcells lampor som tändes och Ölands bron som smått började lysa.
Såld!
Jag är såld och vill absolut INTE åka hem...

På hemma-plan har jag en häst på rymmen:-/
Det är inte lika fint väder.
Och allt det där tråkiga som bara kan vara hemma...;-(
Kanske åker tillbaka hit...redan nästa helg;-)

I torsdags var det tillbaka med Elsa till veterinären.
Stygnen togs bort...men svansen är röd och irriterad.
Fortsätta smörja med salvan och linda svansen.
Dock tar det inte lång tid innan "korven" kommer flygandes.
Så länge hon låter det vara-KAN hon vara utan munkorgen-dock får hon sova med den på!
Inte den finaste "svansen" i Sverige....men hoppas att det reder till sig till det bästa!
Bara pälsen växer ut igen,så kommer det se mycket,mycket bättre ut!

Om vi åker hem imorgon eller på måndag förmiddag visar sig...
Behöver fixa staketet oxå... Eller kanske bara gjuta fast hästen i ett traktordäck;-)
Att det ska vara så svårt..att hålla sig på rätt sida staketet:-@

Gräset är klippt nu,Elsa relaxar i gräset och kidsen leker:-)

Måste mata på henne lite granna...tappat i vikt nu efter operationen...

Mina små gulliga solcellslampor:-)

Frukost vy!!!:-)

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards