Direktlänk till inlägg 2 juni 2016

Märkligt,katastrof fel och hyper!

Av Måna - 2 juni 2016 15:36

Jag fick hjälp ur sängen imorse...
En tyrann drog mig i fötterna,den andre puttade på.
Jag slogs för mitt liv,sparkade värre än karate-kid...men dom tog mig ändå.
Jag har lärt mig något nytt.Om jag trycker på sidan av telefonen,snoozar han i all evighet... Jag har 2 alarm inställda och jag får dom till att ringa från 06:10,06:45 till 06:50...SEN blir det lixom bråttom(!)
Imorse,tröttnade herrn i huset och dottern var inte sen å hänga på....!
Det är HÄRLIGT att "vakna" så,att någon hugger tag i ens båda fötter och drar ur en ur sängen....(!)Vilken dåre som helst förstår ju vad som händer....

För ett tag sedan dök en person upp i mitt huvud.
En gammal vän,eller en vän..ja,en vän som jag inte pratat med eller typ ens haft kontakt med på flera år.
En hel dag cirkulerade denna person i mitt huvud.
Det rann lixom ut i sanden-eller nä...det blev ett uppehåll i livet skulle jag nog säga mera.
Hela dagen gick jag och funderade på denna person,hur det var,hur allting såg ut.
Jag är ingen telefon människa(HAHAHA-nää...jag vill ogärna prata i telefon)så det är inte min grej att ringa upp någon och säga -hej,minns du mig?!(klart h?n skulle göra DET,men när man inte pratat på så länge?!)
Så det rann ut med dagen och jag funderade vidare.
Sen dök h?n upp i mitt fb-flöde igår,som gubben i lådan.
Och jag kände,att ja...det kanske är dags.Dags att höra av sig,säga hej-hur mår du,vad händer i livet?
Men inte heller igår kväll kunde jag förmå mig ATT göra det...
Tänkte att h?n kanske var sur,eller arg...för att vi inte haft någon kontakt lixom...!(joo...jag är lite feg av mig)
Men så imorse fick jag ett meddelande från h?n.
Å det var typ...som att vi pratade igår-även om SJUKT,sjukt mycket har hänt sedan sist...
Men det kändes bra,det kändes skit kul faktiskt:-)
Bara lite märkligt...att personen ifråga så starkt ploppade upp i mitt huvud för ett tag sedan...

Imorse var det hyper...
För vad?
Ingen jävla aning....
Lina åkte och killen med gips vaknade.Det var en lugn morgon.Sen kom jag på att jag var tvungen att ringa Trygg Hansa-för att anmäla Joels skada.
Jag ringde.
Att på morgonen vid 09 hamna i detta spindelnät: tryck 1 för,tryck 4 för,tryck 6 för,tryck 2 för....BAH!!!!
Jag hamnade naturligtvis FEL!Jag försökte lixom anmäla Joel på "överfalls avdelningen"....
-när blev han överfallen?
-typ av soffan...nää-det är ingen som slagit honom!
-blev han överfallen i soffan?!
-öhh....nej,han ramlade lixom UR den..Ingen som överfallit honom!
-åh...du är du på fel avdelning.
Sen in i spindelnätet av "tryck på alla siffror du har"...
Och när jag trodde att jag kommit RÄTT-fick jag meddelande om att "skadeavdelningen" låg nere just nu och att jag skulle återkomma senare under dagen.
YES!!!!Så roligt att knappa siffror och vänta i telefonkö...:-/

När ändå dator var igång och Stefan ÄNTLIGEN bytt till sommarsulor på transporten passade jag på att boka besiktningstid(vart körförbud 31/5)
EN tid fanns det...imorgon,klockan 10.Det var ju bara å slå till... Som vanligt så har ju minst 7 moment igång samtidigt..så läste lixom inte bekräftelse av tiden så noga-eller joo...jag läste regnr men typ inget mera.
Bekräfta och betala-capisch!!!
*klappade mig själv på axeln*
Så kom mailet,från opus...jag ögnade genom det och fick syn på mitt katastrofala misstag...
Jomensåatt Måna Hultquist har då bokat besiktningstid imorgon kl 10 i HÖGDALEN....
Whaaaaat the fuuuuuck!!!!
Vart ligger lixom Högdalen?!Kändes som typ Norrland...
Snabbt in på Google maps och får då veta att detta Högdalen ligger i Stockholm:-)
DET kändes ganska väl onödigt...när jag sedan fick syn på att Örebro har x-antal lediga tider;-)
Det var bara å ge sig in i en ny telefonkö...med div knapptryck:-@
Imorgon kl 13:25 ska jag besikta hästtransporten- i ÖREBRO!
Ibland...är man ju för-jävla duktig....

Hyper morgonen har fortsatt i samma tempo.
Joel spruta ut en hel tandkrämstub på golvet.(är det bara jag som köper barn tandkräm MINST 1 gång i veckan???)
Lina var typ SKIT sur att jag kom och hämtade henne på dagis...jamen det är så KUL att hämta henne då...
Joel studsade av glädje,för han har väntat på henne hela förmiddagen-och hon kunde inte ens svara honom när han pratade med henne...Grrr!!!!!
HAN har även börjat använda sitt gips som ett vapen...jag kan lova,att det gör riktigt förbannat skit ont att bli sparkad av en gips fot på knät...eller att han tar i och stampar en på tårna...
Förbenat vad hårt gips ÄR(!!!):-O
Det är bara 4 dagar kvar...kan omöjligt vara annat än så!
Och om dom nu säger något annat på tisdag,kommer dom där 3 poliserna/vakterna få komma och hämta en hyper-ventilerande,överkokande morsa inne på ortopeden....
Ciao!!!

När man tappar kontrollen över jordkällaren....:-/

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Måna - 20 augusti 2023 08:51

Igår firade vi här hemma. I veckan fick jag godkänd F-skatt, så nu har jag min enskilda firma! Blev lite nervös faktiskt? nu då lixom? Vad händer nu? Det är ju ganska stort ändå. Även om jag har svårt att lägga utrymmet åt sidan så måste jag gö...

Av Måna - 12 augusti 2023 18:59


Äntligen välbehövlig SOL! Varmt och skönt här nere hela dagen. Passade även ypperligt bra eftersom vi rev tältet idag och satte upp det lilla tältet. Det var större än jag förväntat mig? så bara på plus. Så mesta delen av dagen har gått åt att p...

Av Måna - 8 augusti 2023 16:24

Hade lovat ungarna att vi idag skulle åka till Marieberg. Jag kan bara erkänna att jag hatar det. Jag är inte alls imponerad av det stället längre? tycker mest att det är krimskrams. En gång i tiden var Marieberg bra. Sen det där med att handla k...

Av Måna - 1 augusti 2023 20:52

Vi packade ihop och åkte hemåt, jag och J, i onsdags. Han hade hemlängtan och jag hade sagt att det var han som bestämde när vi skulle åka hem! Väl hemma efter dryga 3 veckor borta väntar en hel del tvätt,en hel del avsaknad av mat i kylskåpet och ...

Av Måna - 25 juli 2023 10:28


Vi stannar en dag till? och kanske ännu flera dagar? vi får se helt enkelt. Idag kommer J?s kompis hit så det lovar upp lite granna för honom. Dom har gått om varandra lite granna i sommar-tyvärr! Hon har varit här när vi inte har varit här och vis...

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards