Direktlänk till inlägg 21 juni 2016

Långa dagar,sol-löst och gräsklipparen Stiga!

Av Måna - 21 juni 2016 08:37

Med gräsklipparen Stiga kan man göra nästan precis ALLT!
Klippa gräset,röja hästhagen,röja ogräs,använda som terrängfordon,transportmedel...Stiga är hur bra som helst till jätte mycket.
Igår fixade vi hästarnas hage.
Hängde på den lilla kärran,lastade kidsen och trimmern och drog iväg.
Trots kuperad terräng tog Stiga sig fram ÖVERALLT!
Nu är hagen klippt och jag har bara 40 meter stängsel att trimma fram.
Armarna hänger längs sidorna som på en gorilla och det känns som att jag har gjort 175 st armhävningar(!)
Vi avslutade Stigas utflykt med å köra fast....så pass att han hängde på underredet....
Joel började grina och Lina stod och vråla!yepp yepp...
2 fiskare kom till min "räddning",men inte en 2 mans styrka (nu vet ju inte jag OM dom äter sin spenat som dom ska)hjälpte att få loss Stiga(!)
Sist vi använde honom-lyckades vi (jag) köra sönder honom...typ mer än jag trodde...så ville inte ringa Stefan och meddela att gräsklipparen sjunkit.
Men ensam är man stark,och med kvinnlig list fick jag SJÄLV loss Stiga,för att avsluta dagen:-)

Sommarlov.
Det betyder rätt långa dagar,för barnen.
Dom har liiiite svårt att hålla sams sååå många timmar som dom är vakna!Igår funkade det BRA-idag är dom igång vid frukosten...
Joel jävlas och Lina morrar mest!

Min briljanta ide dagen till ära,är att åka till Ica maxi.
Sen kom jag på att det faktiskt ÄR tisdag...!
Det funkar fan inte...!
Men ändå...ju närmre midsommar vi kommer-ju mera folk kommer det att vara på affären.
Joel vill heller inte sitta i vagnen längre,han vill heller inte gå bredvid oss,inte lyssna.
Medans man får konstant passa på vad Lina stoppar i vagnen,måste man hålla ETT öga på VART Joel tar vägen!Han lixom är som tjuren Ferdinand i sin egna värld-OCH han svarar inte när man ropar på honom...
Men även om tisdagen är här,hela Örebros PRO-styrka befinner sig på Ica,skriker kylskåpet efter mat!
Alternativ är att handla i Fjugesta...vilket drar iväg liiiite mer,samt att dom inte alls har allt jag vill ha!
Jag tar en till mugg kaffe och boostar för mer energi och ork!

Å vart har solen tagit vägen?
Härliga,lysande,varma sol??
Liiiite varmare kunde det ju gott få vara:-) Även om jag antar att hästarna njuter av det här vädret.
Jag tycker inte ens att det är shorts väder...definitivt inte klänning:-/

Annars är det lugnt.
Precis som vanligt.
Även om det känns som en lin-dansös på linan just nu.Våren fram till nu har varit helt galen...och inget tycks bromsa det heller.
Känns som man står i en bubbla,medans världen utanför snurrar fortare och fortare....
Det blir bättre,eller så vänjer man sig bara!

Familjedag i söndags.
"Normala" familjer kanske åker och spelar minigolf,åker till badhuset,köper glass....typ...
Vi packa in oss i Navaran och åkte runt och letade efter div små djur i Spannmålen.
Yepp yepp.... Ingen har heller påstått ATT vi är normala...!

Här går det framåt iaf ;-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Måna - 20 augusti 2023 08:51

Igår firade vi här hemma. I veckan fick jag godkänd F-skatt, så nu har jag min enskilda firma! Blev lite nervös faktiskt? nu då lixom? Vad händer nu? Det är ju ganska stort ändå. Även om jag har svårt att lägga utrymmet åt sidan så måste jag gö...

Av Måna - 12 augusti 2023 18:59


Äntligen välbehövlig SOL! Varmt och skönt här nere hela dagen. Passade även ypperligt bra eftersom vi rev tältet idag och satte upp det lilla tältet. Det var större än jag förväntat mig? så bara på plus. Så mesta delen av dagen har gått åt att p...

Av Måna - 8 augusti 2023 16:24

Hade lovat ungarna att vi idag skulle åka till Marieberg. Jag kan bara erkänna att jag hatar det. Jag är inte alls imponerad av det stället längre? tycker mest att det är krimskrams. En gång i tiden var Marieberg bra. Sen det där med att handla k...

Av Måna - 1 augusti 2023 20:52

Vi packade ihop och åkte hemåt, jag och J, i onsdags. Han hade hemlängtan och jag hade sagt att det var han som bestämde när vi skulle åka hem! Väl hemma efter dryga 3 veckor borta väntar en hel del tvätt,en hel del avsaknad av mat i kylskåpet och ...

Av Måna - 25 juli 2023 10:28


Vi stannar en dag till? och kanske ännu flera dagar? vi får se helt enkelt. Idag kommer J?s kompis hit så det lovar upp lite granna för honom. Dom har gått om varandra lite granna i sommar-tyvärr! Hon har varit här när vi inte har varit här och vis...

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Skapa flashcards