Alla inlägg den 17 april 2016

Av Måna - 17 april 2016 21:47

Dagen drog igång med ett rasande tempo.
Joel vrååålade från sin säng högre än en elefant.
När jag väl masat mig UR sängen och UPP för trappan var där en mycket sur Joel.
HAN hade ju ropat.
HAN hade ju skrikit.
VARFÖR hade ingen kommit?
Sur.som.en.citron
ÄNNU surare var hans syster när hon vaknade.
Hallå???
Hon drog lite på sitt leende ändå,när jag gjorde en sur gubbe på hennes smörgås med majonäsen:-D

stallet gick i en rasande fart!skottade skit så armarna gick som på Gunde på upploppet:-D
Hurry Hurry-jaga på ungarna,och svettas som en tok!

Idag är det söndag.
Idag ska vi åka till Dalarna.
Idag ska vi på 80-års kalas.
Idag ska vi åka flera mil i bilen-tillsammans,hela familjen.

Stefan tog bilnycklarna och intog platsen bakom ratten...jag hade då lixom inte ork att hänvisa honom till passagerare sätet.
Men idag gick det förvånansvärt bra för honom att köra:-D
Han höll sig på 100 +,INTE på sina sedvanliga 75 på 90 väg:-D
Han höll även ögonen på vägen,och inte på åkrarna runt omkring.
Å jaa...faktum är att det typ inte finns en enda åker på vägen mellan Lindesberg och Avesta...:-D
Joel somnade,och sov nästan hela vägen upp!
Lina aka babblaren HÖLL låda...i 17 mil-non stop(!)

Mormor fyller 80(imorgon egentligen)
Och fast det är långt att åka,tar hela dagen-så var vi lixom tvugna att göra detta idag:-)
Alldeles för sällan träffas vi...:-/
Lina och Joel såg glatt fram emot det här:-)
Mormor bor på 7:de våningen...förstå?!Bara det är så ruskigt obehagligt som det kan bli!Hissen är i minsta lagret-och den går verkligen jätte sakta.
Babblaren hann räkna till 7 typ 4 gånger innan hissen stannade;-)
Hos mormor var även min moster m familj och morbror m familj,samma där-träffas alldeles för sällan:-/(å Mam's och Papi)

Smörgåstårta,tårta och kakor.
Lina och Joel åt.
Jag kom på mig att kasta i mig fikat...
Varför?!
Jo...för här är vi,hemma hos mormor,med andra människor OCH jag VET,VET att våra barn kommer tilta,balla ur,goes bananas...
Därför stressar man,för att ha en chans att få i sig lite fika INNAN cirkusen börjar:-O

Det anlände fler släktingar till mormor.
Trevligt att träffas:-)
"Annas dotter"
-åhhh....sist jag såg dig var du sååå liten,typ som hon!!!(pekandes på Lina)
Jag log och hade ingen ANING om VEM jag pratade vem,vilken släkting det ens var?!
Men det är kul:-) Roligt att träffa folk,roligt att möta släktingar-som jag kunnat mött på stan utan att veta att det var en släkting till mig!
-ja...och det här är mina barn...Jaa...typ den där under bordet och den andra....typ...någon annanstans...öhh...Lina och...
-Wovel!!!!
-Joel ja....
(Ungefär så)
Sen började cirkusen inleda sitt numer.Det hade varit skönt å säga "not My cirkus,not My monkeys"...MEN var "monkeys" in this cirkus was MINE!!!!!Fuck!

Ni vet hur små barn blir,när dom fått i sig lite för mycket socker,är lite för rastlösa,tycker att sina föräldrar är FÖR avslappnande... Då dras det igång.
Vi hann iaf fika,prata,vara trevliga,dricka kaffe innan ridån öppnades.
Så vi kunde försöka samla in våra monkeys och bege oss di där 17 milen hem igen.
Lina låg på tvären i en fåtölj och intog pose "jag är en bebis".Joel kröp förbi på golvet,med bärremmen till väskan ihop biten av sina tänder mot hallen.Stefan hade just då innan haft en rond likt en mot Mike Tyson för att byta blöja på herrn....
Vi tittade på varandra och kunde konstatera ATT det varit lättare om farmor tagit "monkeys" och vi hundarna med oss;-D

Jag tar nycklarna och intar ratten.
Efter 10 meter slåss dom...som väntat!
Och under "di där" 17 milen hem-slåss dom,bråkar,grinar,surar och skyller på varandra.
Stefan somnade,strax utanför Fagersta...
Iof är det rätt skönt,för jag kan höja volymen på stereon-och INGEN byter låt var 20:onde sekund.
Jag kan köra så fort jag vill-och INGEN tjatar om det:-)
Och fort hem gick det...
Kände mig som en cowboy på en vild mustang där bakom ratten på passutten!Barnen var som ylande indianer bakom oss,och Stefan den sovande grizzly björnen.... En gammal skiva med Fronda(??? Kommentera inte ens) tog mig tillbaka till svunna tider!!!

Strax innan Örebro fick jag typ slå på tvärnit-då vaknar Stefan.
Joel har då lixom bältet runt fötterna....gaaaa!!!!
Efter började då även tjatet om min bilkörning,om musiken vi lyssnade på...och temperaturen kändes genast som 45 grader i bilen.
Ibland...är det allra bästa när dom sover,allihopa!!!!!!!
Joel blev tvär sur över sin pappas utläggning om bältet och fortsatte sedan färden under tystnad,petandes i näsan-smetandes snorbusar på rutan....

17 mil,enkel väg-blir 34 mil i bilen...Har jag nämnt att husvagnen ska stå på säsong?Ja...på Öland...32 mil ENKEL RESA????!!!!
Gud.giv.mig.styrka

Varma mackor fick avrunda.
Stefan la Joel och Lina å jag skulle ta in hästarna.
Det regnade så jädrans mycket att det forsade från taken.
På med regnjackan och kunde konstatera att denne saknar luva?!
Vem fan tillverkar en regnjacka UTAN luva????
Ut i regnet,min mössa är INTE vattentät...
In med hästarna i detta väder-våt som en fisk i logsjön.
När sista hästen var inne och jag skulle dra igen stalldörren-föll sista regndropparna och solen sprack fram?!
Men vafan???
Idag...skrattade jag bara åt det-för jag vet,vet så väl,att det är så här mitt liv ser ut....VARJE dag:-)

Imorgon,ny dag nya tag!

Sailor Blue:-) skulle behövt den idag-istället för igår;-)

Min fina vita!!! Thifany <3

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards