Direktlänk till inlägg 7 februari 2017

Hej Anova,Hej då Nova och HEJ Nova...

Av Måna - 7 februari 2017 20:33

I söndags gav vi oss söder ut till Mullsjö,jag och Lina.
Väglaget var typ värsta tänkbara med ett osaltat E20 näst intill hela vägen ned innan Mariestad.
Funderade typ 700 gånger att vända och åka hem...

Resans destination var Anova.
Ett LITET sto,6 år gammal,brunskäck...

I en Box stod en något ruggig liten blyg ponny.
Hjärtat brast och huvudet visade ett "nej" finger...?!
Hjärtat vann...jag kunde inte lämna den lilla ruggiga tjej där och åka tom hem:-/
Lina plockade ur henne ur boxen,lyfte ben,borstade och slutligen lastade henne-no problemas:-)

Å så heeeela vägen hem igen.
I Mariestad stannade vi och skulle snabbt handla McDonalds till Lina.
Jooo men tjena!!!!!
Värsta sämsta tänkbara McDonalds jag besökt:-O
Dom hade sånna här "själv serverings skärmar"...vilka jag inte fattade ett jota av och beställde "manuellt".
Och där stod vi....typ 15 personer och väntade,väntade och väntade.
1 kille stod konstant och hällde upp drickor och ställde på en bänk...även min kaffelatte...(som jag fick 10 minuter senare):-@
15 minuter tog det för att få ETT jävla happymeal och en kall kaffelatte...jag poängterade detta,kassörskan erbjöd mig då att dom skulle fixa en ny till mig,men jag orkade fan inte stå där en minut extra!!!!
Är inte McDonalds SNABBmat???
Hade ALDRIG stannat där om jag vetat vilken tid det skulle ta!!!
Kommer heller ALDRIG stanna där igen....

Vi började med att raka Anova,som vi kallar Nova!
Hon hade kliat sig lite under manen och i ansiktet,och med tanke på att det KUNDE vara pälsätare-tog vi dän all päls!
Duktig tjej,som inte rörde en hov under tiden det tog när amatör klipparen var i farten;-)

Dag 2 på Stickninge började med att en liten tjej satte ned hovarna och vägrade gå UT ur boxen?!Hu?
Efter lite rodeo och konster fick jag ut henne,och då travade hon glatt bredvid mig ut till hagen i sitt ljuslila täcke;-)
1-0 tänkte jag!!!
Men sen ville inte Nova in från hagen...
När jag köpte henne,sa hon att Nova kunde vara lite svår att fånga i hagen-men med lite godis i fickan så....
Jo...en hel jävla hink med foder hjälpte INTE!!!
Vi tog dom andra hästarna-men hon brydde sig inte alls om det...
Och efter 1 timmas försök-hämtade vi ut Nunne och försökte locka med.
DÅ drog hon genom grinden,ut i trädgården.Jag efter med Nunne som gnäggade på henne...men hon valde att ta kanalen och trava iväg upp till kyrkan,trots Nunnes desperata rop...
I över 2 timmar försökte jag och Stefan få tag på henne,utan resultat...ja,vi kom inte ens i närheten av henne!!!Vi fick ge upp...
Jag polisanmälde henne saknad,och la ut ett inlägg på fb!
21:45 letade Stefan en sista gång.

Imorse,så fort Lina och Joel åkt gav jag mig ut på jakt igen-Helt UTAN resultat:-/ Inga spår att följa...inte ett tecken på någon ponny...efter nästan 3 timmar återvände hem!

När jag hämtat barnen åkte vi en sväng igen.
Då träffade vi på en travande Nova påväg mot Trystorp...fick henne till att vända samt vända bilen-men hon flydde åter igen in i skogen,och jag efter!!!Fick INTE komma i närheten av henne...
Vi fick ge upp även denna gång:-/

Innan vi skulle släppa in hästarna åkte jag igen en sväng med bilen-utan resultat!
In och hämta Lina för att ta in hästarna,när en tjej ringer och säger att hennes dotter sett Nova från skolbussen vid grannen...
Jag ger mig ut själv och plockar in hästarna-då ringer Stefan och berättar att någon ringt honom och sett Nova vid grannen...
Jag tar med mig Nunne och börjar gå....Stefan ringer igen och Nova befinner sig nu på samma ställe där jag och barnen såg henne,J har stannat och försöker valla henne hemåt,men hon går in i skogen igen...
Vi lyckas med hjälp av världens bästa Nunne få med henne på släp hemåt!
Å när vi kunde stänga stalldörren MED Nova inne i stallet-var lyckan total!!!I över ett dygn har hon varit ute i skogen nu;-(
Jag tror hon sover rätt gott inatt;-)
Å vi har haft jordens bästa och duktigaste ungar,som tappert väntat ensamma hemma under tiden vi jagat häst!!!!<3

Trots detta små kaos,får vi INTE glömma att det är Linas födelsedag idag!!!
Stora tjejen fyller 7(!!)år idag<3
Favvo presenten var den lilla speldosan,i form av en häst-karusell,som spelar musik och lyser-från wish;-)
Å även om Stefan varit på kurs hela dagen,köpte jag en tårta och varsin munk att fika på:-)
Att dagen slutade med att Nova kom hem,kunde ju inte bli bättre på hennes födelsedag!!!:-)
Å som varje födelsedag undrar jag,VART tog tiden vägen?!:-O
Älskade snuttunge,minns dagen du kom som om det var igår!!!!
Mamma älskar dig så oändligt mycket,så du kan aldrig ana!!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Måna - 20 augusti 2023 08:51

Igår firade vi här hemma. I veckan fick jag godkänd F-skatt, så nu har jag min enskilda firma! Blev lite nervös faktiskt? nu då lixom? Vad händer nu? Det är ju ganska stort ändå. Även om jag har svårt att lägga utrymmet åt sidan så måste jag gö...

Av Måna - 12 augusti 2023 18:59


Äntligen välbehövlig SOL! Varmt och skönt här nere hela dagen. Passade även ypperligt bra eftersom vi rev tältet idag och satte upp det lilla tältet. Det var större än jag förväntat mig? så bara på plus. Så mesta delen av dagen har gått åt att p...

Av Måna - 8 augusti 2023 16:24

Hade lovat ungarna att vi idag skulle åka till Marieberg. Jag kan bara erkänna att jag hatar det. Jag är inte alls imponerad av det stället längre? tycker mest att det är krimskrams. En gång i tiden var Marieberg bra. Sen det där med att handla k...

Av Måna - 1 augusti 2023 20:52

Vi packade ihop och åkte hemåt, jag och J, i onsdags. Han hade hemlängtan och jag hade sagt att det var han som bestämde när vi skulle åka hem! Väl hemma efter dryga 3 veckor borta väntar en hel del tvätt,en hel del avsaknad av mat i kylskåpet och ...

Av Måna - 25 juli 2023 10:28


Vi stannar en dag till? och kanske ännu flera dagar? vi får se helt enkelt. Idag kommer J?s kompis hit så det lovar upp lite granna för honom. Dom har gått om varandra lite granna i sommar-tyvärr! Hon har varit här när vi inte har varit här och vis...

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Skapa flashcards