Direktlänk till inlägg 21 augusti 2017

Å så åkte hon...

Av Måna - 21 augusti 2017 08:05

På allvar?!
Jag vet inte hur många gånger jag tryckte av telefonens alarm.
06:00 och 06:05 blev tillslut 06:25(!)Och från medvetslös blev det till att vara medvetslös OCH stressad!
Där och då i sängen kände jag spontant att jag fullständigt skiter i allt vad bussar heter!
Om jag själv kör(och ändrar dagis)kan vi enligt min uträkning sova 1 timma längre...eller vi kan sova 1 timma och 15 minuter längre...
Är inte det värt det???

Lina for iväg med bussen.
En bussresa på 70-75 minuter.
På riktigt...DET är fan inte heller okey!
Och nej...vi har fortfarande inte hört ett ljud om någon buss hem till henne.
Nu susade ännu en skolbuss förbi?
Busschauffören var oxå munter,han skulle vara på 2 ställen samtidigt denna morgon...som INTE ligger i anslutning till varandra...!
Imorgon blir det roligt...att fara som ett JAS plan fram och tillbaka till Fjugesta.
Suck!!!

Den konstanta paniken jag känner över att sommarlovet är slut...släpper inte:-/
Bara jag som känner så...
Joel skiner som solen i Karlstad över att vara tillbaka på dagis igen.
Lina som ärvt halva mitt dåliga morgonhumör har redan dragit igång med "vill inte" "hatar" "orkar inte" "tråkigt"...MEN jag vet att det är roligt när hon väl är DÄR!

Sommaren gick så fort...
Den rann iväg.
Visst...vi har varit till Öland x-antal gånger:-) Och det kanske är det enda vi i princip har gjort.
Fast är fan inte fy skam det heller;-)
Och vi har fortfarande möjligheten att åka ned,kortare svängar!

När vi inte varit på Öland,har det varit full fokus på huset.
Tyvärr vet jag inte om jag kommer dela med mig om detta här...Har en annan sida för det ändamålet!

Så...denna morgon lämnar jag Lina på bussen.
Dimman kommer och lägger sig som ett tjockt täcke runt oss.
Och när jag går tillbaka upp mot huset,känns allt ändå rätt bra:-)
Allt löser sig i slutänden.
Och även om hösten är en öppningsport till den hemska vintern...är det för mig årets vackraste årstid.
Ja...det känns riktigt bra.

För oss bland det bästa stället att vara på:-)

<3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Måna - 20 augusti 2023 08:51

Igår firade vi här hemma. I veckan fick jag godkänd F-skatt, så nu har jag min enskilda firma! Blev lite nervös faktiskt? nu då lixom? Vad händer nu? Det är ju ganska stort ändå. Även om jag har svårt att lägga utrymmet åt sidan så måste jag gö...

Av Måna - 12 augusti 2023 18:59


Äntligen välbehövlig SOL! Varmt och skönt här nere hela dagen. Passade även ypperligt bra eftersom vi rev tältet idag och satte upp det lilla tältet. Det var större än jag förväntat mig? så bara på plus. Så mesta delen av dagen har gått åt att p...

Av Måna - 8 augusti 2023 16:24

Hade lovat ungarna att vi idag skulle åka till Marieberg. Jag kan bara erkänna att jag hatar det. Jag är inte alls imponerad av det stället längre? tycker mest att det är krimskrams. En gång i tiden var Marieberg bra. Sen det där med att handla k...

Av Måna - 1 augusti 2023 20:52

Vi packade ihop och åkte hemåt, jag och J, i onsdags. Han hade hemlängtan och jag hade sagt att det var han som bestämde när vi skulle åka hem! Väl hemma efter dryga 3 veckor borta väntar en hel del tvätt,en hel del avsaknad av mat i kylskåpet och ...

Av Måna - 25 juli 2023 10:28


Vi stannar en dag till? och kanske ännu flera dagar? vi får se helt enkelt. Idag kommer J?s kompis hit så det lovar upp lite granna för honom. Dom har gått om varandra lite granna i sommar-tyvärr! Hon har varit här när vi inte har varit här och vis...

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Skapa flashcards