Direktlänk till inlägg 29 augusti 2018

Onsdag!

Av Måna - 29 augusti 2018 22:23

Asså....jag har aldrig i hela mitt liv tapetserat.
Jag har tittat på när andra gjort det,hjälpt till-men aldrig helt själv!
Idag fanns det ingen återvändo...jag var tvungen.
I flera månader har jag haft mina kläder ned packade i flyttkartonger.
Jag saknar dom(även om jag klarat mig bra på det lilla jag haft framme)och om jag vill ha fram kläderna-måste jag tapetsera;-)
Och jag vill verkligen ta fram mina kläder...

Sagt och gjort,tog tag i detta idag.
Det gick...förvånansvärt bra,för att vara första gången:-)
Det kanske inte var så jätte roligt,men kan ju inte heller påstå att det var tråkigt.
Är nästan klar,men var tvungen och måla lite granna innan sista våden kunde sättas upp.
Och när jag ändå var målar-mästar-munter målade jag även dörren.
Mjo....kanske till helgen att jag är helt klar för uppackning av kartongerna:-)
Ska kila in på bauhaus imorgon och köpa lite lister som jag ska sätta upp oxå.Och om jag har tur så kanske dom även har någon fin lampa till fönstret...den som skulle bo i det fönstret-råkade ut för en olycka:-/

Imorgon är det torsdag och då är det dags att simma lite igen då.
Min hosta har blivit värre under dagen,men det ska la inte vara några problem hoppas jag.Kan ju ta det väldigt lugnt,harmoniskt;-)
Kan INTE vika av från schemat nu,är ju precis i början av min vatten-karriär;-)

Hinner med bauhaus efter simningen och om jag har lite tur,få upp sista våden och måla dörren en gång till-innan kidsen kommer hem från skolan.
Jag har bett dom att städa sina rum,men vet så väl att det finns så mycket annat för dom att hitta på när dom kommer hem.Städningen är prio noll...och visst...det är väl bättre att dom passar på att vara ute-medans vädret fortfarande tillåter.

Hade fundering på att åka ned till Öland i helgen.Men vädret visar massor med regn:-/ förvisso skulle det vara rätt bra,har lite saker att plocka hem.
Men jag har även lovat kidsen att åka till Kolmården...Det vart inte Ölands djurpark i somras,så då lovade jag Kolmården i höst.
Nu är det höst.
Well... vädret hinner oxå ändra sig,och Kolmården finns kvar...eller så blir det ingen ändring på vädret?!
Helg blir det ju ändå;-)



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Måna - 20 augusti 2023 08:51

Igår firade vi här hemma. I veckan fick jag godkänd F-skatt, så nu har jag min enskilda firma! Blev lite nervös faktiskt? nu då lixom? Vad händer nu? Det är ju ganska stort ändå. Även om jag har svårt att lägga utrymmet åt sidan så måste jag gö...

Av Måna - 12 augusti 2023 18:59


Äntligen välbehövlig SOL! Varmt och skönt här nere hela dagen. Passade även ypperligt bra eftersom vi rev tältet idag och satte upp det lilla tältet. Det var större än jag förväntat mig? så bara på plus. Så mesta delen av dagen har gått åt att p...

Av Måna - 8 augusti 2023 16:24

Hade lovat ungarna att vi idag skulle åka till Marieberg. Jag kan bara erkänna att jag hatar det. Jag är inte alls imponerad av det stället längre? tycker mest att det är krimskrams. En gång i tiden var Marieberg bra. Sen det där med att handla k...

Av Måna - 1 augusti 2023 20:52

Vi packade ihop och åkte hemåt, jag och J, i onsdags. Han hade hemlängtan och jag hade sagt att det var han som bestämde när vi skulle åka hem! Väl hemma efter dryga 3 veckor borta väntar en hel del tvätt,en hel del avsaknad av mat i kylskåpet och ...

Av Måna - 25 juli 2023 10:28


Vi stannar en dag till? och kanske ännu flera dagar? vi får se helt enkelt. Idag kommer J?s kompis hit så det lovar upp lite granna för honom. Dom har gått om varandra lite granna i sommar-tyvärr! Hon har varit här när vi inte har varit här och vis...

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Skapa flashcards