Direktlänk till inlägg 2 september 2018

Söndag

Av Måna - 2 september 2018 14:49

Inget Öland denna helg.
Kändes som ett bra beslut i fredags-men just idag känns det som ett dumt beslut.Skulle nog ha åkt iaf...!
När jag och barnen kom hem från vår förra resa,sa jag:Nu är det bra.Jag orkar inte mer,orkar inte sitta och köra 72 mil-vilket det blir fram och tillbaka på en resa.Nu vill jag hemåt med husvagnen och lämna Öland.Vi har besökt Öland i 8 år och haft säsongsplatsen i 3 år-det kanske räcker?!
Men nu när vi varit hemma i 2 1/2 vecka-vill jag bara åka ned!!!
Så nej...vi kommer inte lämna Öland till nästa säsong-och förmodligen inte efter det heller;-) Ibland säger man saker som man inte riktigt menar:-)
Nästa helg ska jag vara hundvakt,Lina ska på kalas och så har vi ju en plikt att gå och rösta på söndag...men kanske helgen efter det?!
Sen har vi skördefesten...då golvet ska pallas och vagnen hem:-)
Önskar att det blir lika fint i år som förra året!

Idag var det årets händelse:Tångeråsa dagen;-)
Förra året hoppa vi över den,vi var på Öland då:-)
Och året innan var det skruttigt värre.
Men i år tog vi oss iväg en sväng.
Den stora skörden bestod av en lunch på hamburgare,Lina köpte marknadsnougat och plommon,Joel köpte en klubba och sen avslutade dom med popcorn!
Kostcirkeln är komplett-haha!

Jag hade börjat vika in kläder i skåp innan vi åkte.
Nu när vi är hemma igen,har jag ingen som helst lust att fortsätta.Det är sjukt fint väder ute och känns bedrövligt att då spendera resten av dagen inomhus.
Kanske skulle ta tag i och häva ur dom vissna sommarblommorna ur krukorna,och tomaterna!
Sveriges fulaste tomatplantor,dvs två pinnar rakt upp utan blad,har dock gett barnen några tomater under sommaren:-)
Lina planterade röda och Joel planterade gula!Jag planterade 3 klätter-rosor som trots torkan överlevt:-)jiiiha!!!

Imorgon måndag igen!
Jag ska besikta hästtransporten.
Och på eftermiddagen ska Lina till Kumla badhus.
Jag hade tänkt att jag skulle ha simmat samtidigt som Lina,men hennes tid är på 30 minuter...
Så...jag funderade på om jag hinner ta 60 minuter-efter jag besiktat chevalen?!Mmm....det skulle mycket väl kunna fungera:-)
Vi får se!

Nope...nu tar vi tag i det sista av den här dagen:-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Måna - 20 augusti 2023 08:51

Igår firade vi här hemma. I veckan fick jag godkänd F-skatt, så nu har jag min enskilda firma! Blev lite nervös faktiskt? nu då lixom? Vad händer nu? Det är ju ganska stort ändå. Även om jag har svårt att lägga utrymmet åt sidan så måste jag gö...

Av Måna - 12 augusti 2023 18:59


Äntligen välbehövlig SOL! Varmt och skönt här nere hela dagen. Passade även ypperligt bra eftersom vi rev tältet idag och satte upp det lilla tältet. Det var större än jag förväntat mig? så bara på plus. Så mesta delen av dagen har gått åt att p...

Av Måna - 8 augusti 2023 16:24

Hade lovat ungarna att vi idag skulle åka till Marieberg. Jag kan bara erkänna att jag hatar det. Jag är inte alls imponerad av det stället längre? tycker mest att det är krimskrams. En gång i tiden var Marieberg bra. Sen det där med att handla k...

Av Måna - 1 augusti 2023 20:52

Vi packade ihop och åkte hemåt, jag och J, i onsdags. Han hade hemlängtan och jag hade sagt att det var han som bestämde när vi skulle åka hem! Väl hemma efter dryga 3 veckor borta väntar en hel del tvätt,en hel del avsaknad av mat i kylskåpet och ...

Av Måna - 25 juli 2023 10:28


Vi stannar en dag till? och kanske ännu flera dagar? vi får se helt enkelt. Idag kommer J?s kompis hit så det lovar upp lite granna för honom. Dom har gått om varandra lite granna i sommar-tyvärr! Hon har varit här när vi inte har varit här och vis...

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Skapa flashcards