Direktlänk till inlägg 10 september 2018

Söndag & Måndag

Av Måna - 10 september 2018 09:45

Veckan börjar bra...med en försovning på 35 minuter:-/
Fuck!
Stefan petade på mig x-antal gånger och frågade när vi skulle gå upp egentligen...och när han blev tillräckligt störig kollade jag klockan.
06:55!!!!!!
Bussen går 07:20.
Det var bara att lägga i hög växeln och dra igång.
En lite annorlunda start på dagen...med rutiner i annan ordning.
Men...Joel fick med sig gympa kläder samt matsäck till skogen,Lina fixade sitt galant.
Så lite halvt sovande med kaffemuggen i näven vinkade jag av dom på bussen.

Att ta den där promenaden idag var inte alls lockande.
Jag hade hellre gått tillbaka in,fyllt ännu en mugg med kaffe,borrat ned mig i soffan och startat dagen med lugn och ro!

Nje...jag slog igång en tvättmaskin och bytte om.
På med kopplet och drog ut på min vända.
Idag var det nära att jag vände och gick hem.
Men om man biter ihop halva vägen-DÅ är det ingen idé att vända:-) För då har man lika långt åt båda håll.
Elsa hade inte alls fokus idag.
Antingen efter misstaget igår,eller så var hon helt enkelt bars trött.
Men runt tog vi oss i rask fart.
Och hör å häpna,vi mötte en annan hund,ja...med matte oxå!Oj oj;-)
Jag trodde Elsa skulle smälla av;-)
Sista biten bet jag ihop rejält och gjorde något jag aldrig gjort i hela mitt liv.
Jag joggade!!!!!!:-O
Från skogen hem....så joggade jag och Elsa.
Jag tror jag håller på att ta dö på mig själv...!
Men även om det skrek i var muskel och sena i hela kroppen,så känns det bättre om man anstränger sig lite till,något extra,något mer!
Och det gick bra,och kändes ännu bättre när vi var hemma!

Lina har frågat mig typ 10 gånger om dagen den senaste veckan om jag mår bra?!
Igår frågade jag henne om hon tyckte att det var konstigt att jag börjat träna.
-JA!!!!Och nu säger du att du ska cykla oxå mamma,och DET är det konstigaste av allt...
Asså...nej,jag ska inte börja cykla!Jag har äntligen fått ordning på min cykel och denne ska flytta söder ut-nästa säsong på Öland:-)
Men JA,jag mår bra:-)

Igår efter att vi varit och röstar tig jag åter med mig barnen på cyklar och ut på vändan!
Jag chansade och tog med även Nicki.
FEL...jag trodde och hoppades att det skulle funka,men nej.
Även Elsa balla ur...och 5,4 km blev en kamp med 2 hundar.
Igår var det även sjukt mycket trafik.Så stoppen blev många och jag blev rätt irriterad:-/ Jag gör INTE om det misstaget igen-med 2 hundar!

Vi åkte sedan och hälsade på Mams och Papi och Noa.
Då kom vi iväg en sväng och Stefan jobbade ändå!

Kvällsmaten blidde plankstek.
Hur gott som helst!!!!Och dom blev alldeles perfekta igår:-)
Barnen kom lite senare i säng och sedan var det valvaka(kanske därför vi försov oss imorse)

Nu har flåset lagt sig.
Och jag funderar på om jag ska hoppa in i duschen-eller om jag ska ta cykeln till skogen och kika efter svamp?!
Klockan är ju bara tjugo i tio...!
Men det skulle ju även börja regna...hum...

Imorgon är det tillbaka i bassängen...OM jag inte tar en promenad istället?!
Får se vad klockan blir när vi har varit iväg och lämnat bilen.
Måste ju hem med Stefan innan jag kan komma iväg....!Mmm...vi får se imorgon helt enkelt.
Men skulle vara skönt.
För att röra på sig på ett annat sätt,avbelasta mina ben och fötter lite granna!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Måna - 20 augusti 2023 08:51

Igår firade vi här hemma. I veckan fick jag godkänd F-skatt, så nu har jag min enskilda firma! Blev lite nervös faktiskt? nu då lixom? Vad händer nu? Det är ju ganska stort ändå. Även om jag har svårt att lägga utrymmet åt sidan så måste jag gö...

Av Måna - 12 augusti 2023 18:59


Äntligen välbehövlig SOL! Varmt och skönt här nere hela dagen. Passade även ypperligt bra eftersom vi rev tältet idag och satte upp det lilla tältet. Det var större än jag förväntat mig? så bara på plus. Så mesta delen av dagen har gått åt att p...

Av Måna - 8 augusti 2023 16:24

Hade lovat ungarna att vi idag skulle åka till Marieberg. Jag kan bara erkänna att jag hatar det. Jag är inte alls imponerad av det stället längre? tycker mest att det är krimskrams. En gång i tiden var Marieberg bra. Sen det där med att handla k...

Av Måna - 1 augusti 2023 20:52

Vi packade ihop och åkte hemåt, jag och J, i onsdags. Han hade hemlängtan och jag hade sagt att det var han som bestämde när vi skulle åka hem! Väl hemma efter dryga 3 veckor borta väntar en hel del tvätt,en hel del avsaknad av mat i kylskåpet och ...

Av Måna - 25 juli 2023 10:28


Vi stannar en dag till? och kanske ännu flera dagar? vi får se helt enkelt. Idag kommer J?s kompis hit så det lovar upp lite granna för honom. Dom har gått om varandra lite granna i sommar-tyvärr! Hon har varit här när vi inte har varit här och vis...

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Skapa flashcards