Direktlänk till inlägg 14 september 2018

Torsdag & Fredag

Av Måna - 14 september 2018 14:26

I torsdags hämtade jag äntligen min bil!!!
Å jösses vad skönt det var:-) Den var klar i onsdags-men jag skulle ju till badhuset ändå på morgonen så vi ?tog det på vägen?.
Konstig känsla när bilen är borta-man känner sig LÅST!
Längderna i bassängen gick som smort igår.Inget jobbigt i början,inte det minsta!Och god fart ända in i 60:onde minuten:-)

På vägen hem passade jag på att tvätta bilen.Efter service får man tvätt.Jaa...som hos tandläkaren,efteråt får man en liten sak(OM man är barn vill säga)
Nu är han blank och fin:-)

Var inne på järnaffären och hämtade ett paket och fick syn på 2 stora ljuslyktor där inne-som var nedsatta med 50%!!!! En vit och en svart fick följa med hem-till priset av strax under 400:-
Jisses vad glad jag blev:-)

Jag och ungarna åkte sen till skogen och plockade svamp.
Eller...jag letade svamp och ungarna lekte i en gigantisk vatten pöl.
Spelar nog ingen roll hur många gånger man säger:blöt inte ned er!
Det finns lixom inte i deras sätt att tänka,typ att man ska stanna INNAN vattnet går över stövel kanten!
?Det blir alltid så här mamma? sa Joel när han hällde ur stövlarna.
Mmm...man kanske måste titta hur långt vattnet går,men jag vet inte?!
Några svampar hittade jag-fortfarande lite tidigt!
Dom kommer vara stora och fina,lagom till sannamarken:-)

Imorse stod jag i valet och kvalet och funderade på OM jag skulle simma eller promenera.
Men när jag var ute med hundarna kom det regn stänk...så då lutade det åt att simma.
När vi väntade på bussen klarnade det på,men Lina glömde sin gympa påse.
Så jag tog badhuset och åkte förbi skolan med hennes gympakläder.

Idag var jag trött.
Efter 40 minuter och alldeles för mycket folk ville jag ge upp.
Men nä...har jag bestämt 60 minuter SÅ ÄR det 60 minuter som gäller.
Bara att kämpa på,byta bana lite då och då.
11 som mest var det som simmade/gick/pratade skit.
Delat på 3 avdelningar.
2 banor för motionssim,1 abonnerad,2 för snabbsim.
Men det var ingen som simmade snabbt på snabbsimmet,och det var ingen på det abonnerade banan?!
I slutet var vi vara 2 på motionsdelen,det går så mycket lättare då!

Slog i stortån så in i bängen.
Golvet inne i omklädningsrummet blir svin halt om det blir blött.
Det var skolklasser där imorse-och alla spatserade rakt från duschen ut till skåpen.
En pensionär talade om för mig(när jag räddat upp total saltomortalen)att ingen har väl förklarat för dom,att man SKA torka sig INNAN man går in i omklädsdelen.
Och jag var faktiskt den ANDRA som halkade idag.
Själv funderade jag på att springa tillbaka till toaletten och spy-så jävla ont i tån gjorde det;-(

Imorgon lägger vi bikinin på hyllan och drar fram löparskorna och på med träningstightsen!
För se om jag får med mig barnen?!
Kanske skulle vi ta en längre runda imorgon om det är fint väder?
Har en alternativ runda i huvudet...men Stefan säger att det är JÄTTE lång!
Mmm...vi får se,OCH vi får se hur det går med min tå!!!!

Handlade på vägen hem och tog tag i tvätt och diskmaskin,hann kika en sak på datorn oxå och baka små kakor!
Jaaa....jag hann även snabbt åka till käxle och kika in den ny gamla affären!
Jag såg något igår på insta som jag ville köpa,främst till Lina-men Joel fick en mugg han oxå,då dom inte hade några andra muggar med djurmotiv på.
Han blev lika glad för det!
Jag hittade 2 små ljuslyktor(joo...jag har ljuslyktor i heeeela huset,Hahaha!)
Men dom var i silver och stjärnor-hallå,då var det klart dom skulle med hem,och kostade bara 20:-/st:-)

Nu ska jag kila iväg och titta om tumlaren är klar med lakarna.oftast behövs en liten omgång till på dom där!
Ska ta och kasta fritösen oxå;-)

DOM rosorna har jag fött upp alldeles själv!!!!3 buskar är det-fatta vad stolt jag ÄR!!!!:-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Måna - 20 augusti 2023 08:51

Igår firade vi här hemma. I veckan fick jag godkänd F-skatt, så nu har jag min enskilda firma! Blev lite nervös faktiskt? nu då lixom? Vad händer nu? Det är ju ganska stort ändå. Även om jag har svårt att lägga utrymmet åt sidan så måste jag gö...

Av Måna - 12 augusti 2023 18:59


Äntligen välbehövlig SOL! Varmt och skönt här nere hela dagen. Passade även ypperligt bra eftersom vi rev tältet idag och satte upp det lilla tältet. Det var större än jag förväntat mig? så bara på plus. Så mesta delen av dagen har gått åt att p...

Av Måna - 8 augusti 2023 16:24

Hade lovat ungarna att vi idag skulle åka till Marieberg. Jag kan bara erkänna att jag hatar det. Jag är inte alls imponerad av det stället längre? tycker mest att det är krimskrams. En gång i tiden var Marieberg bra. Sen det där med att handla k...

Av Måna - 1 augusti 2023 20:52

Vi packade ihop och åkte hemåt, jag och J, i onsdags. Han hade hemlängtan och jag hade sagt att det var han som bestämde när vi skulle åka hem! Väl hemma efter dryga 3 veckor borta väntar en hel del tvätt,en hel del avsaknad av mat i kylskåpet och ...

Av Måna - 25 juli 2023 10:28


Vi stannar en dag till? och kanske ännu flera dagar? vi får se helt enkelt. Idag kommer J?s kompis hit så det lovar upp lite granna för honom. Dom har gått om varandra lite granna i sommar-tyvärr! Hon har varit här när vi inte har varit här och vis...

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Skapa flashcards