Direktlänk till inlägg 15 september 2018

Lördag

Av Måna - 15 september 2018 12:51

Igår kväll var det som regel taco fredag med allra bästa L!
God mat,mycket prat och skratt och chock-bomber som fick hakan att tappas;-)
Ja men,typ en vanlig fredag kväll med andra ord!
Joel somnade i soffan och Lina somnade i Stefans säng:-)

Morgonen startade med gnabb mellan Lina och Joel...
Vet inte riktigt vad dom tjafsade om egentligen,något oviktigt som vanligt skulle jag tro!

Sen drog vi ut på dagens vända!
Jag,Elsa och ungarna på cyklar!
En ny vända,en tjatig kärring i örat och lite musik!
Det raskade på i bra fart.
Sen gick Linas framdäck åt pipsvängen med punktering halvvägs:-/
Så...jag fick ringa farmor som kunde komma och hämta cykeln.
Den envisa ungen skulle INTE åka med hem-hon skulle fortsätta.
Så gåendes/halvspringande hängde hon med hela vägen hem.
Riktigt,riktigt,duktigt av henne:-)
Joel hade ju sin cykel!

Dagens distans blidde 8,5 km!!!!KABOM vad bra det känns!
Hoppas att mina fötter håller för detta imorgon oxå:-)
Målet är 1 mil,det bestämde jag idag...Att jag kan ta morgon vändan med 1 mil.
Måhända att jag skulle kunna göra det redan nu-men jag tror inte mina fötter står pall för det...
Och meningen är inte att ta EN vända på 1 mil utan 4 dagar med 1 mil.
Denna vecka blidde det simning 4 dagar och promenad 3:-)

Nu ska jag byta om och ned till stallet.Dags att mocka ur boxarna och se över stallet inför installning av hästarna i slutet av månaden:-)
Jag tror dom är mer är beredda att komma in över nätterna nu;-)
Dom börjar bli lite trötta på det här...
Jag har lite blandade känslor för att ta in dom igen....!
Det är skönt och samtidigt inte.
Det ÄR ett passupp hela tiden,mornar som kvällar/eftermiddagar.Det är ett jobb som skall göras-varje dag!
Och att jag börjat träna och är så himla inställd på detta,gör motivationen lite mindre till den här dagliga mockningen av stallet.
Men...vi kommer snabbt in i det oxå och får ihop dagarna med nya rutiner:-)
Och jag vet,att jag älskar det där med att ta in dom och häst-gosa på kvällarna;-)
På planering är oxå att Lina ska rida Nunne istället för att cykla med på vändorna på helgerna:-)
DET skulle verkligen,VERKLIGEN, Nunne behöva:-)
Och vem vet,Joel kanske på sikt kan ta Jodi...eller så tar Lina Jodi och Joel Nunne:-)
Kanoners kanon!

Nej....ingen rast och vila-nu är det dags för dagens nästa aktivitet:-)
Chop-chop!!!!

Bästa skorna,direkt importerade från Kina:-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Måna - 20 augusti 2023 08:51

Igår firade vi här hemma. I veckan fick jag godkänd F-skatt, så nu har jag min enskilda firma! Blev lite nervös faktiskt? nu då lixom? Vad händer nu? Det är ju ganska stort ändå. Även om jag har svårt att lägga utrymmet åt sidan så måste jag gö...

Av Måna - 12 augusti 2023 18:59


Äntligen välbehövlig SOL! Varmt och skönt här nere hela dagen. Passade även ypperligt bra eftersom vi rev tältet idag och satte upp det lilla tältet. Det var större än jag förväntat mig? så bara på plus. Så mesta delen av dagen har gått åt att p...

Av Måna - 8 augusti 2023 16:24

Hade lovat ungarna att vi idag skulle åka till Marieberg. Jag kan bara erkänna att jag hatar det. Jag är inte alls imponerad av det stället längre? tycker mest att det är krimskrams. En gång i tiden var Marieberg bra. Sen det där med att handla k...

Av Måna - 1 augusti 2023 20:52

Vi packade ihop och åkte hemåt, jag och J, i onsdags. Han hade hemlängtan och jag hade sagt att det var han som bestämde när vi skulle åka hem! Väl hemma efter dryga 3 veckor borta väntar en hel del tvätt,en hel del avsaknad av mat i kylskåpet och ...

Av Måna - 25 juli 2023 10:28


Vi stannar en dag till? och kanske ännu flera dagar? vi får se helt enkelt. Idag kommer J?s kompis hit så det lovar upp lite granna för honom. Dom har gått om varandra lite granna i sommar-tyvärr! Hon har varit här när vi inte har varit här och vis...

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Skapa flashcards