Alla inlägg den 14 januari 2019

Av Måna - 14 januari 2019 11:04

Och den drar vi igång med en röv-promenad på 7,3 km!!!
Det var inte tänkt så alls.Måndagar är ju min vilodag,men eftersom det är lite si och så med träningen just nu så får det bli vilodagar när humöret inte är på topp,eller vädret är skrot.
Så idag tog vi en promenad,ingen PW utan en hederlig promenad.
All träning är bättre än ingen träning;-)
Planen var att vi skulle gå runt kyrkan.
På med termobrallorna och vinterjacka,halsduk,mössa och vantar.Elsa fick sitt fina täcke på sig.
Iväg.
Men när vi gått nästan runt hela vägen stack vi av i skogen,gick på baksidan av vägen upp och tillbaka hem.
Javisst....det blev då 7,3 km i kängor!!!!Min fot kommer straffa mig för detta:-/
Men just idag var det så skönt,förutom att jag drypte av svett när vi kom tillbaka!
Nåja...det visar bara på en bra prestation;-)
Vi hoppas på samma sköna väder imorgon,att min fot håller och att humöret står sig-så tar vi nog samma vända igen,kanske i andra skor!

Helgen har varit lugn.Tvär lugn skulle jag nog vilja påstå.
Inte mig emot,tycker det är uber skönt när det är så.
Och även om ungarna kom i säng i tid-var dom(Lina) redigt trötta imorse.
Ska väl inte slå på trumman och säga att jag var så pigg heller,inte min make heller-då han stängde av klockan och somnade om när jag gick ut med Elsa och gav hästarna frukost!

Idag är det första dagen på simskolan igen-för dom båda...
Lina har en fortsättningskurs där dom avancerar lite granna och Joel i simskola,basic!
Han har lektion 16:40 och hon 17:20-så måndagarna i 13 veckor framöver är räddade;-)
Hon vill inte(som med allt)men han är taggad!Dock blev det en rynka i pannan på honom när jag sa att jag inte kommer vara med...att jag inte får det,utan väntar på honom utanför.

I torsdags var Elsa hos vet hela dagen och fixade tänderna:-)
Nu luktar hon gott ur munnen igen!Var inte beredd på att hon skulle vara borta hela dagen bara!
Glädjen hos henne när jag hämtade henne vid 17-tiden är obeskrivbar!!!

Nu väntas duschen.
Känns som att jag kommit ned i temperatur nu och kan hoppa in och vaska av mig!
Lönlöst innan,för då svettas man lika mycket när man kommer ut ur duschen...

Standard platsen för Belle:På ett element någonstans i huset!Jag SKA bli katt i mitt nästa liv;-)

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards