Alla inlägg den 15 januari 2019

Av Måna - 15 januari 2019 11:29

Och som igår traskade vi ?nya? vändan idag.
Dock fimpade jag kängorna och tog mina stall-joggers.
I valet och kvalet så tror jag inte att mina kina-skor står för det här klimatet.Även om asfalten är bar nästan hela vägen.Men så har vi biten i skogen oxå.Och om sanningen ska fram-har jag slitit REJÄLT på sulorna(kanske inte bästa kvaliteten från början?!)och vilken dag som helst kommer en sten tränga genom...
Stallskorna fick tjänstgöra idag.Det gick humlans bra-förutom att jag frös lite om tårna.Men när resten av kroppen kokar sorlar väl inte det någon roll?!
Jag tog träningskläderna under,hoppades att dom skulle absorbera liiiite mer än igår-Nope.
Man tänker sig att Elsa ska ta det lugnt och strosa i dikeskanterna som andra hundar-Nope.
Här är det fullt ös från start till stopp med spikrakt koppel...
Jo...hennes ras är ju känd för det där med att dra.
Rundan runt och nu är jag trött.
Behöver inte ens nämna min stackars fot,eller min jävla fot som jag hellre vill säga..
Jag har beställt hem nya skydd till hälen och jag hoppas att dom kommer snart och funkar ännu bättre än dom jag har nu!

Idag skulle jag vara duktig och mäta avstånd samt tid på denna nya vända!
Jag slog av ljudet,annars babblar hon var 5:te minut och jag ökar.Så noll ljud-bara musik!
Och då...mitt i allt dör telefonen!!!!
Skrot!!!!Så typiskt!!!
Blir så trött.
Alla vet väl vad som händer när man stoppar ut en iPhone i minusgrader?!Batteriet dör.
Hade telefonen i innerficka/sidoficka på jackan-men det hjälpte inte:-(
OM jag kommer ut imorgon får jag väl stoppa telefonen under tröjan...men då får den väl vattenskada pga svett istället.

Igår var det å styra bilen till badhuset.
Först ut var ju Joel.Jag och Lina tog något att dricka i caféet under tiden.Sen var det jag och Joel som fick sitta där medans Lina hade sin lektion.
Lina var mest sur över att Joel var tvungen att byta om inne på damernas.Joho du...hon tyckte att jag skulle hjälpa honom inne på herrarnas!
Även om jag kallar detta för HEN-badhuset,så fick jag förklara för Lina att JAG inte ska vara på herrarnas.
Joel själv bryr sig inte kan jag lova och nästa gång kommer jag putta in honom i den separata duschen,för att bespara alla andra hans moves/shufflande/helikopter danser i duschen!!!!
Jag hade ju på planering att åka och simma idag,och saknade det så när vi var där igår!Men så satte jag foten exakt på varför jag inte åker.Jag fryser.Jag kan inte med att åka dit nu när det är kallt,hoppa in i en kall dusch och sedan ned i det kalla vattnet och simma.För jag tycker det är kallt i vattnet!!!Vet ju alla att motionsbadet alltid är kallare i vattnet.Sen ska jag duscha av mig och in i en kall bil...nej-jag fryser av bara tanken!!!Jag återkommer till mitt simmande,men inte just nu-tror jag!

Imorse var det gruff vid frukosten.
Joel kommer in i perioder då han är ?uppkäftig?,dryg,nonchalant och bara säger emot.NU är han inne i en sådan period.
Och han och jag vart oense imorse och jag blev arg.
Jag hatar när det blir så på morgonen,för jag vet att han bär med sig detta och funderar på detta under dagen i skolan-även om vi inte var osams när han åkte iväg med bussen.
Det blir lixom en hel dag för mig med dåligt samvete och en hel dag för honom med grubbel-tills vi träffas igen när han kommer hem:-/
Jag hoppas iaf att han är glad när han kommer hem idag,och att han kanske ändå insett att han beter sig fel just nu.

Nu ska jag hoppa in i duschen för att sen börja med maten såsen är klar när Joel kommer hem.
Våra nya mat-rutiner blir lite tokiga då både Stefan och Lina(tisdagar och onsdagar) får värma maten.
Men...det får bli så på prov ett tag!

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards