Direktlänk till inlägg 15 april 2019

Måndag

Av Måna - 15 april 2019 16:22

Jag har snart genomlidit påsklovets första dag...med nöd och näppe.
Och seriöst,så har jag faaan inte fått något vettigt gjort(!)
Och seriöst,hur svårt kan det vara att hålla sams med sitt syskon?!

Iof har jag hunnit med x-antal tvättmaskiner idag.
Sedan förra tvättdagen har jag börjat tumla strumpor och underkläder.Jag har inte velat göra det innan(på typ 10 år),men nu är jag så trött på detta hängande av typ trehundra strumpor.
Dom har inte krympt!!!
Och efter att jag gjorde om i tvättstuga/grovköket,har jag inte ens hälften av plats att hänga på längre.Allt har ju sin för och nackdel.

Jag har även hunnit åka ned till Fjugesta och handla toapapper och hämtat ut ett paket,samt köpt en stickkontakt.
Lexi åt upp min plattång igår.... Av alla saker att tugga sönder,väljer hon min käraste ?styling? tillbehör,den jag inte klarar mig utan!!!
Gubben har lovat att laga den...men inte NÄR,jag har efterlyst en ny att köpa!!!

Jag har även hunnit leta lite efter cyklar till barnen,som dom kan ställa kvar nere på Öland.Ids inte kånka dessa cyklar fram och tillbaka...behöver bara vara funktions dugliga,och för en billig peng!
Jag tänkte mig väl att jag skulle ställa ned min cykel oxå....även om jag är tveksam på OM jag kommer att använda den?!Men gubben hävdar bestämt ATT den ska dit.Så får det väl bli då!
Får se om jag lyckas hitta på några cyklar...är ju ute lite i sista stund kanske...

Har väl lite saker kvar att göra av denna dagen.Men just nu försvann dom där två som är i luven på varandra UT-så det vart ganska lugnt och skönt här inne:-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Måna - 20 augusti 2023 08:51

Igår firade vi här hemma. I veckan fick jag godkänd F-skatt, så nu har jag min enskilda firma! Blev lite nervös faktiskt? nu då lixom? Vad händer nu? Det är ju ganska stort ändå. Även om jag har svårt att lägga utrymmet åt sidan så måste jag gö...

Av Måna - 12 augusti 2023 18:59


Äntligen välbehövlig SOL! Varmt och skönt här nere hela dagen. Passade även ypperligt bra eftersom vi rev tältet idag och satte upp det lilla tältet. Det var större än jag förväntat mig? så bara på plus. Så mesta delen av dagen har gått åt att p...

Av Måna - 8 augusti 2023 16:24

Hade lovat ungarna att vi idag skulle åka till Marieberg. Jag kan bara erkänna att jag hatar det. Jag är inte alls imponerad av det stället längre? tycker mest att det är krimskrams. En gång i tiden var Marieberg bra. Sen det där med att handla k...

Av Måna - 1 augusti 2023 20:52

Vi packade ihop och åkte hemåt, jag och J, i onsdags. Han hade hemlängtan och jag hade sagt att det var han som bestämde när vi skulle åka hem! Väl hemma efter dryga 3 veckor borta väntar en hel del tvätt,en hel del avsaknad av mat i kylskåpet och ...

Av Måna - 25 juli 2023 10:28


Vi stannar en dag till? och kanske ännu flera dagar? vi får se helt enkelt. Idag kommer J?s kompis hit så det lovar upp lite granna för honom. Dom har gått om varandra lite granna i sommar-tyvärr! Hon har varit här när vi inte har varit här och vis...

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Skapa flashcards