Direktlänk till inlägg 12 september 2019

Torsdag

Av Måna - 12 september 2019 15:51

Så det blåser?!
Nästan riskfyllt att gå ut i trädgården...man kan ju få ett träd i huvet,DET såg jag allt i höstas!

Nova har inte blivit bättre med sina hovar och jag tror nog ATT det är fång.
Jävla skit!
Imorgon kommer vet. ut och kollar på henne.Får jag ett utlåtande då.
Jag håller dock alla tummar och tår på att det INTE är fång!!!

Igår sökte jag ett jobb.
Javisst... helt sjukt *skrattar*
Helt och hållet mitt alldeles egna beslut.Jag har gått och funderat,vänt och vridit på detta hela sommaren.
Och jag är lixom klar här hemma.Jag vill göra något annat.
Och barnen är så stora nu,så det funkar ju bra.
Jag tror...eller jaa...jag fick jobbet!Snabba ryck här ;-)
Men ingenting är klart än. Inte ens när jag ska börja!
Men det kör väl igång så sakta under hösten här.
Det blir en rejält tuff utmaning i början för mig.Även att kavla upp ärmarna med mycket slit.
Detta är en helt ny bransch för mig och jag har inte ens ETT ben att stå stadigt på just nu...
Men som mitt favorit citat lyder: Att våga är att förlora fotfästet ett tag!Att inte våga är att förlora sig själv!
Så vafan,nu kör jag!!!
Jag återkommer längre fram ( i livet kanske) om hur det går,vad det blidde och hur det gick! * Skrattar*
Men kan lova att jag glodde på mig själv i spegeln imorse och tänkte:Hur fan tänkte du nu?!
Yepp yepp!

Annars är det lugnt i torpet.
Inget nytt som inträffat eller hänt.
Vi skulle åkt ned till husvagnen nu till helgen,men pga Nova måste jag ställa in den resan!Kan inte åka med en häst som står på box,och kan inte släppa ut henne och åka?!
Men så är livet med djur!

Nu är det snart dags för matlagning.
Båda ungarna är nu hemma och dom far fram som idioter på den där 4-hjuling...Det är bara att blunda,hårt ibland. Men jisses vad kul dom har!!!
Ciao!!!

Lexi hade ställt till med en jädrans oreda här hemma idag när jag var och handlade....!

Och nu har vovvarna varsina sängar!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Måna - 20 augusti 2023 08:51

Igår firade vi här hemma. I veckan fick jag godkänd F-skatt, så nu har jag min enskilda firma! Blev lite nervös faktiskt? nu då lixom? Vad händer nu? Det är ju ganska stort ändå. Även om jag har svårt att lägga utrymmet åt sidan så måste jag gö...

Av Måna - 12 augusti 2023 18:59


Äntligen välbehövlig SOL! Varmt och skönt här nere hela dagen. Passade även ypperligt bra eftersom vi rev tältet idag och satte upp det lilla tältet. Det var större än jag förväntat mig? så bara på plus. Så mesta delen av dagen har gått åt att p...

Av Måna - 8 augusti 2023 16:24

Hade lovat ungarna att vi idag skulle åka till Marieberg. Jag kan bara erkänna att jag hatar det. Jag är inte alls imponerad av det stället längre? tycker mest att det är krimskrams. En gång i tiden var Marieberg bra. Sen det där med att handla k...

Av Måna - 1 augusti 2023 20:52

Vi packade ihop och åkte hemåt, jag och J, i onsdags. Han hade hemlängtan och jag hade sagt att det var han som bestämde när vi skulle åka hem! Väl hemma efter dryga 3 veckor borta väntar en hel del tvätt,en hel del avsaknad av mat i kylskåpet och ...

Av Måna - 25 juli 2023 10:28


Vi stannar en dag till? och kanske ännu flera dagar? vi får se helt enkelt. Idag kommer J?s kompis hit så det lovar upp lite granna för honom. Dom har gått om varandra lite granna i sommar-tyvärr! Hon har varit här när vi inte har varit här och vis...

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards