Direktlänk till inlägg 27 september 2019

Fredag

Av Måna - 27 september 2019 10:28

Det blir aldrig som man tänkt sig...!
Yeah right!

Vi åkte igår,jag och barnen å hundarna.
Kom iväg 09:40.
I Vretstorp började mupp bilen åter igen skicka dessa felmeddelanden om att belysningen inte fungerade!!!!
Fick stanna och ringa VEHO-bil för att checka med dom OM vi kunde fortsätta eller inte.Jag menar...har ju ingen aning om VAD som kan hända?!
Han som tittade på bilen förra veckan gav klartecken till att vi kunde fortsätta-så länge jag hade lyse framåt!
Och om det skulle bli något efter vägen ned skulle vi ta det via jouren då.
Yepp....
Jag startade bilen och körde vidare,utan ett enda felmeddelande på hela vägen ned?!Bokade tid för bilen nästa vecka när jag ändå pratade med dom!
Vafan lixom!!!

Vi kom ned till Kalmar strax efter 14,så vi kraschade ändå inte sååå mycket i planeringen. Kunde leverera 4 sålda hästtäcken och ta med burgerking över till vagnen.
Efter maten upptäcker Lina att toaspolningen är stendöd!!! Oh no...vad som helst men INTE den!!!
Efter lite mickel och skruvande(bankande)och några böner hoppade den som en skänk från ovan igång!
Dock kunde jag inte få vattenslangen,kopplingen,att fästa och sitta kvar på cityvattenanslutningen!!!
Så det blev samma visa där,böner,skruvande och bankande och tillslut kunde jag få igång vattnet,efter att jag tömt vattenbehållaren på det vatten som fanns kvar.
SEN ville inte varmvattenberedaren fyllas!
Asså?!
Tillslut funkade allt och jag kunde hälla upp ett glas vin och slå mig ned i soffan med barnen...och då kom nästa köpare av ett hästtäcke!Såååå var bara att knata upp till receptionen med det.

Gubben skulle försöka komma hemifrån vid 14-tiden...men vid 19-tiden hade han inte slutat att jobba.
Så vi bestämde att det inte var någon idé för honom att åka igår.Han får dyka upp idag istället.
Barnen väntar på honom så att vi kan åka till ?vårat? ställe och köpa pumpor och förbi stenladan och köpa glass.
Dom har färdiga glasstrutar som är frysta...nu lät ju detta som en vanlig GB-glass,men jag ska visa sen-OM vi kommer dit...

På planeringen är att vi ska åka hem imorgon...
Nu känns det som att tiden blir tight...Gubben ska komma ned,vi ska packa ihop golvet,åka och köpa pumpor,åka till stenladan...andas,sova,åka?!
Kanske blir ändring på detta oxå och att vi ställer klockorna på 06 på söndag och åker då?!
Vi får se hur det blir när han kommer ned!
Det är ju som vanligt...det blir ALDRIG som man tänkt sig! Hahaha!!!

Rev ned den vita gardinen i fönstret fram.Vilken skillnad det blev...kändes som vår 650 förvandlades till en 720 direkt!!Hahaha

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Måna - 20 augusti 2023 08:51

Igår firade vi här hemma. I veckan fick jag godkänd F-skatt, så nu har jag min enskilda firma! Blev lite nervös faktiskt? nu då lixom? Vad händer nu? Det är ju ganska stort ändå. Även om jag har svårt att lägga utrymmet åt sidan så måste jag gö...

Av Måna - 12 augusti 2023 18:59


Äntligen välbehövlig SOL! Varmt och skönt här nere hela dagen. Passade även ypperligt bra eftersom vi rev tältet idag och satte upp det lilla tältet. Det var större än jag förväntat mig? så bara på plus. Så mesta delen av dagen har gått åt att p...

Av Måna - 8 augusti 2023 16:24

Hade lovat ungarna att vi idag skulle åka till Marieberg. Jag kan bara erkänna att jag hatar det. Jag är inte alls imponerad av det stället längre? tycker mest att det är krimskrams. En gång i tiden var Marieberg bra. Sen det där med att handla k...

Av Måna - 1 augusti 2023 20:52

Vi packade ihop och åkte hemåt, jag och J, i onsdags. Han hade hemlängtan och jag hade sagt att det var han som bestämde när vi skulle åka hem! Väl hemma efter dryga 3 veckor borta väntar en hel del tvätt,en hel del avsaknad av mat i kylskåpet och ...

Av Måna - 25 juli 2023 10:28


Vi stannar en dag till? och kanske ännu flera dagar? vi får se helt enkelt. Idag kommer J?s kompis hit så det lovar upp lite granna för honom. Dom har gått om varandra lite granna i sommar-tyvärr! Hon har varit här när vi inte har varit här och vis...

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards