Alla inlägg den 24 juli 2019

Av Måna - 24 juli 2019 17:08

Fristad.
Vi är fortfarande kvar i husvagnen,tredje veckan nu.
Detta är min fristad.
Gubben säger att jag blir knäpp när jag är här nere för länge...och jag funderar på varför?!
Fristad.
Husvagnen är mitt ?fritt att vara mig själv?,det är min fristad.
Och jag blir inte knäpp..jag undrar bara hur jag ska kunna få en fristad hemma?
Går det?
Kan man skapa det hemma?

I samma stund vi kommer innanför dörren hemma,får man en käftsmäll av alla måsten.
Varför?
Varför kommer alla måsten när vi kommer hem,och inte här?
Vi är inte på semester här.
Semestern tog ?slut? när vi började ligga på säsong.
Semester är 2 veckor borta och njuta av livet.
Här nere lever vi,självklart njuter vi,men vi har inga måsten.

Varje år hamnar jag har nere i 3 veckor i sträck.och allt jag funderar på är hur jag ska kunna lyckas ändra på livet hemma,så att jag känner samma fristad som är.
Går det?
Kan man lyckas med det UTAN att trampa någon på tårna?

Jag funderar på det jag vill göra med livet,det jag vill uppleva-som tyvärr aldrig blir av?!
Varför?
Vi lever här och nu,och vi kan aldrig göra om det!
Jag har oändligt med idéer tills jag kommer hem,som slutar med nada!!!varför?

Hur skapar man en fristad hemma?Vart börjar man?
Tanken på att skolan börjar snart får mig att må illa.
DÄR har vi måsten.
DÄR har vi ?tjatet?.
DÄR tappar vi kontrollen.
Styrs av det som måste,och den pytte lilla tid som blir över av dygnet-ska vi kalla fritid?!
Tid att lägga på VAD?
Kan vi styra det?
Nej.

Jag är rastlös idag.
Har suttit i x-antal timmar och tittat på en gummibåt ute i vattnet.
Det bästa jag har,sitter i den båten.Klart jag gör det!!!
Men tankarna skenar,funderingarna blir många och undringarna ökar...

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards