Direktlänk till inlägg 29 januari 2013

Som familj...

Av Måna - 29 januari 2013 09:15

Gör man allt tillsammans,men Gud jag svär-kommer ALDRIG igen stor handla med hela familjen igen,aldrig!

Båda ungarna sov vid ankomst till eurostop!
Lina väcks med ett ill-vråååål...yeah-vi borde bara ha åkt hem här!:-/
Smart som jag är-tog vi två vagnar,1 vagn för maten,1 vagn för olydiga barn!
Den sist nämna var den jävligaste att ratta-DET ansvaret fick Stefan snällt ta!
Redan vi brödet,börjar STEFAN tjata om att han är hungrig-vilket även Lina hör och börjar naturligtvis oxå yla om mat!
Joel sover.
Vid skinkan,typ en rad senare väser jag åt "mat-ylande-duon" att gå tillbaka till leksakerna...!
Jag trodde detta skulle funka-Ehh...nej!
Jag tar min ensam ned i hörnet med hundmat!jag hör henne yla över heeela Ica maxi,min dotter ja....
Det är inte lite hon väsnas,hon lixom vrålar..

Stefan är tokig,arg!
Lina är direkt galen.
Joel sover...
Något hade lixom gått fel...fruktansvärt fel.
En tokig unge,en arg pappa och en banan jävel i två delar!
Jag får ingen klarhet i vad som hänt!Lina går inte att prata med...Stefan fräser!
Filmen hon blivit livad att få...går Stefan tillbaka med!
Behöver jag nämna att Lina blir ÄNNU galnare!!!!

Stefan väljer alternativ:gå UT med barnen.
Joel sover.
Lina SKRIKER ända ut,jag kan omöjligt undgå det!

Tre rader senare är dom tillbaka!Lina lite lugnare,fortfarande med en banan jävel i händerna!
Vet inte vad dom har kommit fram till...men hon är lite gladare!

Ca 2 1/2 timma senare når vi kassorna.ingen i familjen Hultquist är längre på humör,förutom Joel-som sover!
I kassan får vi en trevlig,"jävla" avstämning...å första tanken är:skjut mig!!!sen börjar jag as garva!kassörskan måste trott jag var full...

22:10 kommer Lina i säng.
Joel avslutar "dagen"med att spy ned mig i sängen...kommer i säng 01.
04:30 är det dags för mat igen...Stefan går inte att få liv i!
06:00 kan jag lägga Joel igen.
06:20 har jag fått ut hästarna och varit ute med hundarna.
Inser att det är försent att få somna om nu...!
TACK älskade ungar för en helvetisk handling på Ica maxi och en natt med 3 1/2 sömn!
Jag lever-men faaan inte mer...

Även om Joel skriker flera timmar per natt,fick han en ny pyjamas;-)tror inte han gillar den...han har vrålat i en timma nu!
Trots Linas uppförande,fick hon en film,en annan film,med en annan överrenskommelse...
Kan inte låta bli att ändå tycka synd om henne,det blev bara så dumt!och jag vet...att set inte bara var hennes fel...!
Slutsummering:nästa gång åker jag SJÄLV!!!



 
 
Ingen bild

http://kakansmatbakblogg.blogspot.se/

30 januari 2013 21:29

Men hjäääälp!

.du.är.en.modig.kvinna.som.vågar.släpa.med.hela.familjen.

Jag lämnar dem hellre hemma, för är det inte barn som tjatar så är det karl som stressar och tycker man handlar för mycket :p

Jag hade inte överlevt det du just var med om!

Måna

31 januari 2013 08:28

Det händer inte igen...jag kan lova det!!!:-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Måna - 20 augusti 2023 08:51

Igår firade vi här hemma. I veckan fick jag godkänd F-skatt, så nu har jag min enskilda firma! Blev lite nervös faktiskt? nu då lixom? Vad händer nu? Det är ju ganska stort ändå. Även om jag har svårt att lägga utrymmet åt sidan så måste jag gö...

Av Måna - 12 augusti 2023 18:59


Äntligen välbehövlig SOL! Varmt och skönt här nere hela dagen. Passade även ypperligt bra eftersom vi rev tältet idag och satte upp det lilla tältet. Det var större än jag förväntat mig? så bara på plus. Så mesta delen av dagen har gått åt att p...

Av Måna - 8 augusti 2023 16:24

Hade lovat ungarna att vi idag skulle åka till Marieberg. Jag kan bara erkänna att jag hatar det. Jag är inte alls imponerad av det stället längre? tycker mest att det är krimskrams. En gång i tiden var Marieberg bra. Sen det där med att handla k...

Av Måna - 1 augusti 2023 20:52

Vi packade ihop och åkte hemåt, jag och J, i onsdags. Han hade hemlängtan och jag hade sagt att det var han som bestämde när vi skulle åka hem! Väl hemma efter dryga 3 veckor borta väntar en hel del tvätt,en hel del avsaknad av mat i kylskåpet och ...

Av Måna - 25 juli 2023 10:28


Vi stannar en dag till? och kanske ännu flera dagar? vi får se helt enkelt. Idag kommer J?s kompis hit så det lovar upp lite granna för honom. Dom har gått om varandra lite granna i sommar-tyvärr! Hon har varit här när vi inte har varit här och vis...

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards