Alla inlägg den 17 april 2013

Av Måna - 17 april 2013 10:27

Barnen är det bästa man har.
Denna oändliga kärlek man har till dom.
Dom kan driva en till vansinne...men ingen kan heller göra en så stolt som dom,så stolt så att man nästan spricker!!!!!!

Jag är världens lyckligaste,som får ha dessa två i mitt liv<3
Två underbara,fantastiska ungar:-)

Älskar mina barn,så det nästan gör ont!!!!<3 <3

Av Måna - 17 april 2013 08:16

Meningen var att hästarna skulle stå ute inatt...jag var helt inställd på det-ända fram till tio,då jag rände ut och släppte in dom i pyjamasbyxor!
Även den lilla sketna ponnyn som bet mig i fingret igår!:-@
Men det är en annan historia...

Handla i Fjugesta igår.stefan tog med sig Lina och jag tog med mig Joel.
Hästfoder och hundmat.
Mjölk,ersättning,kaffefilter...osv!
(Fortfarande med mitt avmagnetiserade Coop-kort)med Lina väck,var Joel tvungen att ta över rollen som bus-unge i kassan och drog av läten som om brandlarmet gick.
Spelar ingen roll hur lugn man än är,försöker vara-svetten börjar hur som att FORSA på en!

Halv ett inatt mötte jag Lina i hallen med håret åt alla håll. "Var ÄR min pappa?"
"Han sover,alla sover...gå in å lägg dig igen"
Och faktiskt,så stapplade hon tillbaka till sängen och hade somnat om innan jag gått ut ur hennes rum!
Simba...var anledningen till varför jag var uppe och rände!varför kan jag bara inte strunta i om dom inte vill komma in???nää...men han kom farandes som en projektil i natten när jag ropade på honom!

5 fiskar.
1 hund.
3 hästar.
4 kaniner.
3 katter.
1 vilding till dotter.
1 knubbig glad son.
Djuren är lite jobbiga just nu.vår och kladd å klet-dom ska in-ut-in-ut...samt att alla fäller päls!(inte fiskarna då)
Djur är skitiga just ju.
Har även konstaterat att jag har en stor hund...en jätte stor hund...!
Men...Bella har även blivit en helt annan hund,å då menar jag verkligen en helt annan hund.<3
Det är tomt,väldigt tomt här hemma.saknar både Oliver och Cher,varje dag!jisses i havet vad jag saknar dom!!!!;-(

Stefan tog kommandot över kaffebryggaren imorse.
Jag köpte nya kaffefilter igår,med ny kaffebryggare var dom vi hade för små.jag la in dom gamla filtren längst in i skåpet-den nya förpackningen längst fram.
Om inte saker ligger mitt framför näsan på Stefan när han öppnar kylskåp,frys eller skafferi tex-finns det inte...
MEN...att öppna en ny förpackning var för jobbigt,och dom gamla filtren lyckades han leta reda på längst in i skåpet!!!
1/2 dl av morgon kaffet bestod av kaffesump...såg ut i munnen ungefär som en motorcyklist som kört med öppen mun,ni vet,flugor på tänderna;-)
Det var bara att hälla ut,allt!sanera hela kaffebryggaren,ÖPPNA den nya förpackningen och göra nytt till mig-då han redan gått ut!
Han får bakläxa på att göra kaffe!!!och dom trehundrasjuttioåtta gamla kaffefiltren får jag väl kasta då!

Lina påstår att det kommer odjur från skogen och äter upp våran gräsematta!
Jag sa till henne att jag såg ett RÅDJUR som åt ur en fågelstuga igår...hon lyssnade(som vanligt) bara med ett öra och omvandlade det hela till ett ODJUR som åt vår gräsematta!
Ha ha ha!!!!
Ja,det skulle se ut va?!

Hushållerskan kasta in köttbullar i micron och sa upp sig igår.
Hon hävda att hon fick för dålig "lön" för jobbet hon gjorde.
Jag förstår henne!
Hon gjorde precis allting här hemma hos oss,precis ALLT!
Nu står det disk på heeela köksbänken...högt och lågt!
Stefan hävdar att han vill åter anställa henne!
Jag tror,att det kanske går-på halvtid så fall.
Om han hjälper till liiite,kanske med något...kanske han kan få henne tillbaka.
Nu ska jag ställa min kaffemugg,på diskbänken,jag med...och där lär den stå-tills den börjar mögla om inte hushållerskan kommer tillbaka.

Over and out!!!!

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19
20
21
22 23 24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards