Direktlänk till inlägg 6 september 2014

Lördag,Jävla natt och God mat!

Av Måna - 6 september 2014 19:48

Det var väl själv sjutton till natt vi haft här hemma :-/ Joel vaknade precis när vi hade gått och lagt oss...beslöt oss för att han skulle få somna om i våran säng.

Hann precis komma in i djupsömn---när Lina kommer in vrålande/skrikande/gråtande i hysterisk panik i sovrummet vid 24-taget.

Hennes hosta då,var obeskrivligt obehaglig :-(

Hon väckte Joel,som blev hysterisk,både för det rappa uppvaknandet men han blev nog även skit rädd!!!

Tog en stund i köket att få Lina å komma till sans...Få i henne vatten och hostmedicin!

Joel hysteriks,en naken Stefan som for runt i köket...och så jag...jag som ruskade på huvudet och kände för att gå ut genom dörren och inte komma in igen!

Även en fullt skrattande Elsa i bakgrunden...Ha ha ha!

Stefan fick Lina att somna om i sin säng.

Joel...han skulle banne mig inte somna om...Så efter lite om och men och byta från sin egna säng till våran säng-fick jag mordhålla honom för att han skulle stilla sig och somna!

Imorse...for lilla Joel upp 05.50 och när jag vaknade till liv,insåg jag att Lina bäddat med en egen kudde nere i fotända...Jaa...

Heeelt slut.

Hes med ont i halsen.

Tung i knoppen.


Hundkurs med Elsa på förmiddagen.

Jag kan erkänna att jag var inte det minsta taggad!Nej...

Och så visade det sig att vi bara skulle vara 4 (idag 3) deltagare på kursen.Att alla andra som anmält sig...bara försvunnit.SKIT tråkigt och dåligt gjort tycker jag!

Iof är det väl både på plus och minus att det är så få deltagare!

Elsa var bäst...hahaha!!!Nej då,nu ska jag inte vara sån.MEN...gick inte att jämföra den hunden jag hade med idag och den hunden som gick kurs i April.

Elsa bäbis har jag faktiskt mognat en hel del! <3


Vid hämtning av barnen nere hos farmor,blidde jag bjuden på mat!Ytterfile och potatisgratäng och sallad.Jag ÅT...å jisses jävlar vad gott det var idag!Jag var sjukt hungrig...och under veckan som varit har jag inte fått behålla knappt någon mat alls...Och vågen visade ännu 1 kg mindre imorse... Så kändes att det typ saknades näring i kroppen :-( Gluffsade som aldrig förr...ni vet...så där som en hund,som knappt tuggar!

Men mummsigt var det!

Sen for vi hem,la Joel på en gång.Efter lite svärande fixk jag igång dvd och tv nere till Lina och la mig själv i sängen.Å lagom när jag SOMNAT,ringer det på dörren... Men vafan?! HUR ofta ringer det HÄR på dörren lixom???

Jultidningar...jajjämään...jag lovade dom att jag skulle kika på det...och jag handlade.


Joel åkt med Stefan på eftermiddagen en sväng(ja...vid 16-tiden) Jag och Lina fixade kaniner och hästar.Sen en kaffe med grannen som fick avsluta denna dag!

Den avslutades rätt bra.


Fick ett besked idag på mailen.

Å nu är jag taggad till tusen.

Inga ord beskriver HUR mycket jag längtar till Torsdag!!!!!

Oj oj oj... det har verkligen hänt något.Och jag kan inte beskriva vad.

jag tror...att många tankar och funderingar släpper nu,att jag kanske kan komma till ro med något nytt!Och förhoppningsvis blir detta det allra bästa!

Jag är så glad,förhoppningsfull och som ett barn på julafton!!!

Mer info...om detta kommer på torsdag kväll eller fredadg morgon!

HAHAHA!!! nyfiken i en strut!


nu ska jag lägga upp lite hemska bilder på fb...innan även jag säger tack och godnatt!

Love!!!

 
 
Ingen bild

k

6 september 2014 20:58

Meeen, era krakar! Nu får det väl ge sig med bacillusker .....
Stackars Lina med hostan, hon brukar få det va? :-(

Måna

7 september 2014 08:53

Lina får alltid hosta:-(
Joel får snor-flödet:-(
Hata.förkylningar
Hoppas att allt går bra för er hemma:-) måste komma och se underverket någon dag-när jag FRISK!!!:-)

 
k

k

7 september 2014 12:47

Viran har också alltis fått hosta men det har blivit bättre med åren, hoppas det kan bli det för Lina med!
När ni är friska är ni hjärtligt välkomna! :-D

http://kakans...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Måna - 20 augusti 2023 08:51

Igår firade vi här hemma. I veckan fick jag godkänd F-skatt, så nu har jag min enskilda firma! Blev lite nervös faktiskt? nu då lixom? Vad händer nu? Det är ju ganska stort ändå. Även om jag har svårt att lägga utrymmet åt sidan så måste jag gö...

Av Måna - 12 augusti 2023 18:59


Äntligen välbehövlig SOL! Varmt och skönt här nere hela dagen. Passade även ypperligt bra eftersom vi rev tältet idag och satte upp det lilla tältet. Det var större än jag förväntat mig? så bara på plus. Så mesta delen av dagen har gått åt att p...

Av Måna - 8 augusti 2023 16:24

Hade lovat ungarna att vi idag skulle åka till Marieberg. Jag kan bara erkänna att jag hatar det. Jag är inte alls imponerad av det stället längre? tycker mest att det är krimskrams. En gång i tiden var Marieberg bra. Sen det där med att handla k...

Av Måna - 1 augusti 2023 20:52

Vi packade ihop och åkte hemåt, jag och J, i onsdags. Han hade hemlängtan och jag hade sagt att det var han som bestämde när vi skulle åka hem! Väl hemma efter dryga 3 veckor borta väntar en hel del tvätt,en hel del avsaknad av mat i kylskåpet och ...

Av Måna - 25 juli 2023 10:28


Vi stannar en dag till? och kanske ännu flera dagar? vi får se helt enkelt. Idag kommer J?s kompis hit så det lovar upp lite granna för honom. Dom har gått om varandra lite granna i sommar-tyvärr! Hon har varit här när vi inte har varit här och vis...

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8 9 10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards