Alla inlägg den 6 augusti 2015

Av Måna - 6 augusti 2015 20:22

jag trivs bäst i öppna landskap,nära havet vill jag booo....
Nu får jag nöja mig med Logsjön.
När det blåser riktigt mycket,så det blir vågor på sjön(vi snackar orkan vindar nu)kan man inbilla sig att man bor vid havet.
Dock kan man INTE dra in den underbara saltvatten-doften i näsborrarna...bara lite olika aromer av skit ;-D

Jag trivs bra här.
Jag har mitt liv här.tillsammans med min familj och div. djur.
Jag trivs rätt bra i ensamheten ute på landet.

Jag återkommer rätt ofta till Facebook.Min irritation,frustration och hur livet ser ut idag....tack vare Facebook!
(Idag höll jag fan på att få dåndimpen när Facebook började skicka SMS till min telefon!Vad i helv....!!!!)
Jag har två grupper kvar att följa på min Facebook...dalmatiner sidan och hobby gruppen som jag är 2:dre admin för.
I förrgår var jag inne på varenda grupp och tryckte:Sluta följa.Vill inte ha tremiljonerfemhundrasjuttiotvå aviseringar om dagen från olika grupper...
Jag insåg även att jag typ,alltså typ gillar femmiljonerfemtiotvå sidor(?!)Allt från skrot till skrot...kaffe,karamellkungen,kläder,möbler,smör,kö
tt...ja...man kan ju summera det till ett enda stort jävla Ica maxi för fan(!!!)
(Min mamma säger att jag svär för mycket....HUR kan hon påstå det!!!???)

Jag är rasist.
(Japp,tydligen)
Jag är rasist för att jag säger negerboll.
Jag är rasist för att jag inte vill ha en utländsk doktor.
Jag är rasist för att jag inte älskar tiggarna utanför Ica/Coop/Systembolaget/WHAT ever...
En stor hemsk rasist.
Om jag öppet på ett café skulle säga att jag vill ha svart kaffe,jaa...då är jag väl rasist för det med(?!)
Rasist måste ha blivit ett av Sveriges starkaste ord!!!!

Jag är en jävla fartdåre.
Javisst.
Jag är dum i huvudet som inte håller hastigheten som vägen säger.
Jag är dum i huvudet om jag missar en man/dam vid ett övergångsställe.
Jag är dum i huvudet om jag inte saktar ned förbi ditt hus.

Jag är en lat jävel.
Jajjämäään...för jag JOBBAR inte.
Nej...jag är en parasit som LEVER på min man.
Jag är arbetsskygg och vägrar jobba.
Jag är slö och lat.
Jajamän!!!!!

Jag är en bidragande faktor till djurens lidande i Danmark.
Självklart.
Min dotter råka älska den danska salamin... Jag nekar henne inte det.

Jag är väl säker en bidragande faktor till mjölkböndernas dåliga existens.
Japp...eftersom jag inte dricker mjölk!

Förstår du vart jag vill komma?
Jo...
I dagens samhälle där Facebook är en grymt stor del av våra liv...blir du kallad för ditten och datten pga andra människors starka åsikter.
Du kan INTE säga negerboll offentligt utan att bli kallad för rasist.
Du kan inte hejja på rött i riksdagen,inte heller blått och Gud FÖRBJUDE SD!
Då är man en äcklig,vidrig människa.
Vad man än har för åsikt,finns en människa som inte delar din åsikt...och du har då rätt (i dagens samhälle)att kalla denne människan vafan du vill!Just.... Gärna personliga påhopp!Ni sitter bakom varsin dator/platta/telefon och kan kalla varandra för vad fan som hellst!!!
Att det i grund å botten är två människor,med känslor,tar man inte hänsyn till!

Jag kan ta min syster som exempel.Hon är en frispråkig människa och älskar debatter.
Hon har varit med i debatter där hon (faktiskt) tänker logiskt... Där en för henne okänd människa kan sitta via en dator och kalla henne okänslig jävel som inte vet hur livet är att leva!Att hon inte vet...
No shit...Min syster om NÅGON vet hur jävla hårt det här jävla livet kan vara...
Människan på andra sidan nätet-någon annanstans i världen,känner sig duktig och stolt över att öppet kritisera en annan människa(!)

Idag får du även fota och hänga ut vem dan som hellst!
-den här jävla idioten körde som ett svin på motorvägen!
-den här jävla idioten körde mot rött!
-dom här idioterna slog ned min son.
Bla bla bla....
Tråkigt,skit tråkigt!MEN...det finns alltid två sidor av ett mynt...TÄNK på det!!!
Jag kanske är på väg till akuten med mitt barn som inte får luft...tack för att du hänger ut mig på Facebook Som en oansvarig fartdåre med barn i bilen....
Kanske var det samma anledning till varför jag körde mot rött...
Din son vart nedslagen pga att han stod och skrek hora åt en 14-årig tjej.Han spottade på henne och slet henne i håret,försökte dra av henne kläderna.
Han var full.
Någon fick nog,klart att han INTE vill berätta DET för sin pappa...

Hänger du med på vad jag menar!?
Jag ska (heeeelt sjukt) fylla 31 år detta år.
Jag har lärt mig,att INTE anta och jag har lärt mig att INTE förmoda.

Jag har även lärt mig,att jag inte får uttrycka min åsikt.
Att jag inte får stå upp för vad jag tycker.
Jag har på senare år lärt mig att det är rasistiskt att vara pepparkaka i luciatåget?!
Har fått lära mig att det är "fult" att sjunga nationalsången...
Fått lära mig....ett helt nytt sätt att leva.

Tillåt mig att spy!
Tillåt mig att spy på ordet rasist!Att vara rasist,är nått heeeelt annat än att baka negerbollar!!!!
Tillåt mig att spy på icke homo/vara homo pratet... Jag skiter fullständigt i om du är bög,homo,lesbisk,flata eller vad fan det heter!!!Du får vara precis vad du vill för mig,likväl som att du får måla ditt hus i vilken färg du vill:-)
Men varför skall det ältas hela tiden???överdrivas?
Tillåt mig att spy på alla som är så duktiga och kan,alla som vet rätt och bäst...som nedvärderar andra människor över nätet.
Tillåt mig att spy på diskussionen om svenskt kött,ät du din jävla antibiotika behandlade köttabit från tex Danmark.Skyll dig själv-men klaga INTE på svenska bönder.
Jag kan fortsätta spy över ditten och datten...
Jag kan OXÅ välja att ta en glas vin,luta mig mot husväggen i solnedgången och titta på mina vackra hästar...
Ta djupa andetag och vara glad för det ensamma livet på landet.

Jag väljer alternativ två.
Jag vill hädan efter inte lägga ned en enda rynka på något av ovanstående prat.
Hur du än vänder dig,har du arselet bak och någon kommer alltid tycka att du är en stor IDIOT för att du inte tycker samma som denne...

Jag är lyckligt lottad tillsammans med min familj,mina syskon och föräldrar!
Jag är lyckligt lottad med mina djur,som GER mig så mycket.
Jag är lyckligt lottad med mina svärföräldrar.
Jag är lyckligt lottad tillsammans med mina vänner(även om dom delar eller inte delar mina åsikter)
Det är huvudsaken i mitt liv:-)

<3

Av Måna - 6 augusti 2015 15:48

kommer precis hem från Mam's och Papi.
Spenderat några timmar av dagen där:-)
Lastar ur en sovande Joel,skickar in Lina efter glass,ut med hundarna och slår ned röven tillsammans med barnen på altantrappan...DÅ går solen i moln...vafan?!?Största tänkbara molnet...
Det.blir.aldrig.som.man.tänkt.sig

På vägen till Mam's och Papi slog vi till och tvättade bilen.
Ett av kraven på ny bil,var att jag skulle kunna tvätta den i biltvätt...
Idag gjorde vi det.
Jag fick hjälp,som ett barn som ska lära sig gå.Kunde inte ens fälla in backspeglarna....HAHAHA!!!!
Hon guidade mig in i tvätthallen visade hur jag skulle göra,sa att jag kunde sätta mig i bilen och hon slog in den där tvätt-koden.
Sen drog det igång!
Vet inte vem som var räddast,jag eller barnen...(förmodligen jag) hela tiden fick jag dämpa den halvt hysteriska Lina,för att hon inte skulle skrämma upp Joel...
Å sen,när di där stora monster borstarna närmade sig vindrutan,var jag tvungen att blunda!haha...
Men vafan...bilen blev ren och jag fick 2 6-pack Coca-Cola zero!Woop woop!!!Jaa...jag fick ju betala kalaset oxå!

Joels hår.
Växer som ogräs i rabatten.
Hans långa lockar sticker ut långt utanför öronen...
Har själv inte velat ta saxen....men idag,fick jag hjälp av bästaste hårklipparen:-) Mam's!!!!
En helt annan unge vart det:-)
Egentligen skulle ännu mera hår bort från hans huvud,då han blir väldigt varm...Men duger absolut för nu;-)

Inte ens en timma har vi varit hemma...och nu är dom igång,mina barn.Slåss,retas och bråkar...
Kan verkligen inte begripa hur fan dom orkar!!!!!!
Är det verkligen så jobbigt att hålla sams?att inte retas?att inte slåss?
Dom kan inte ens samsas på den gigantiska studsmattan tillsammans?!
Jösses!!!

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards