Alla inlägg den 6 oktober 2015

Av Måna - 6 oktober 2015 21:29

Jomensåatt...
Familjen Hultquist gjorde Sannamarken.
Skjut mig...
Det ena barnet skrek i nästan 2 timmar.
Det andra barnet tjatade samtidigt som farten höll 200 km/h...
Och kallt VAR det.Men jag var förutseende och knölade på kidsen deras nya vinterjackor.Ingen frös,jo Stefan...men han är 33 år och klär på sig själv...
Joel somnade i bilen på väg till dagis och vaknade på mindre bra humör.Ja...tok förbannad var nog rätta namnet...:-/
Lina skulle åka karusell,nu,helst igår...
Men två vildingar tok vi oss genom den stora marknaden som blivit rätt liten?!Eller var den stor för att man var mindre??
Inte så mycket skit detta år,nä...nu var det rätt okey saker-av det som hann tittas på...
Lina var på sitt "jag vill ha allt humör" medans Joel skrek.
Det var mest:nej,nej,nej och nej...
Ballongen kostade 100:-(!!!)DET är fan rån..en ballong,för hundra kronor?!Va???
Hon fick välja och ville hellre åka karusell.
Och upp i den stoooora långa kanan klättrade hon upp....
Vi har pratat om denna,i tre dagar faktiskt,och jag vet att hon inte vågar.
Hon vägrade lyssna,hon vågade inte...
Efter mycket om och men kom hon ned samma väg hon tog sig upp.
Tur i oturen att biljett killen var puts väck borta och inte löste in någon biljett;-)
Dom fick åka det lilla tåget,DÅ sken Joel som solen-men när åkturen var slut-blev han tok förbannad igen.
Stefan började pipa om att han frös...
Yeah?!
Hon fick sin sockervadd,som hon inte ville äta upp.
Hon fick åka en karusell.Okey...jag hade gärna låtit henne åka en till-men det gick lixom inte...med en gaaaalen lillebror:-/
Marknadsnougat köptes-som jag gav till barnen när vi kom hem,hela påsen faktiskt:-)
14 par strumpor för 100:- köptes,nu behöver jag inte ångra mig över det.
Och vi avslutade med att gå tillbaka för att låta dom välja leksaker...vad dom ville.
En klänning till Lina.

Men ändå,kändes det som man var en snål mamma:-/
Jag vill inte köpa leksaker till dom,dom har redan så mycket-så tycker det räcker gott och väl i flera år fram över.
Och vad kan man annars köpa på en marknad lixom???
Karusellerna kostar 40:-/åket.Dom är två,Joel vill oxå åka ju:-)
Och det drar iväg.
Nej,nej,nej... Känner mig snål och anti:-(
Men dom fick leksaker.Joels ena traktorkärra var trasig redan efter tre minuter hemma...eller...inte ens så länge var den hel;-)

Jag tror,att vi skiter i marknaden nästa år;-)
Fick iaf premiär inviga nya vinterjackan,ja och barnen deras:-)
För kallt var det...skit kallt!Det blåste oxå-jaa...typiskt marknads väder helt enkelt.
Sannamarken 2015 avklarad.

Imorse var det 2 grader(!)ute.
Vafan?!
Kallt så in i...ja...
Det kommer snö...ja,det kommer snö varje vinter:-(
Och jag längtar inte det minsta lilla,inte alls!!!Hatar snö!!!
Imorse när jag glodde på en bajsande hund,insåg jag att vi faktiskt,med stora kliv är på väg dit;-(
Avskyvärda,hatade vinter-du är inte välkommen hit...inte alls,inte det minsta!
Men snart så...
Snart ligger den här som ett äckligt vitt täcke över marken när man vaknar.
Barnen jublar och mamman surar:-/
BAH!
Det får för mig,gärna bli en snöfri vinter:-)

Jag har nedräkning.
Jag pratar med fålarna 4.
Håll ut,liiiite till...bara några dagar till.
Jag tror att dom inte riktigt bryr sig,lika mycket som jag...
Dom är nog ändå ganska nöjda i sin hage:-) är övertygad om det.
Men det där extra kvällspysslet,är nog det som fattas mest.
Vi hoppas även att vi så fort som möjligt får ihop en sadelkammare.
Behöver.se.över.vissa.saker....;-)

Magen krånglar och det är ingen vidare värst kväll.
Sängen hägrar i trötta ögon.
Imorgon är det en ny dag och nya tag.
Tror vi pysslar lite i stallet på eftermiddagen:-)

Elsa,har blivit så fruktansvärt morgontrött!!!
Man får lixom DRA ut henne nuförtiden!

Till salu,om någon skulle vara intresserad!:-)
400:-

Eftermiddags kaffe med grannen idag!

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards