Direktlänk till inlägg 29 maj 2016

Att sakna,att få damp,att ge lite till...

Av Måna - 29 maj 2016 13:08

Vi anlände till Öland i torsdags kväll.
2 hela dagar hemma från förra helgen...sen på rull igen,nedåt,hit till Hobbert!
Första gången själv med barnen.
Första gången själv med barnen i husvagnen.
Vi har inte haft kanon väder-men iaf inte något regn:-)

Joel har varit sur/omöjlig/tvär och bråkig...ända sedan vi kom ned!
Då märker man det tydliga med att vara själv här med dom.
Att inte få andas en sekund för att hämta liiiite mera energi.
Att traggla,att tjata och att få damp på ungen.
Igår rev vi ihop allt för att åka hem.
För att jag inte orkade med min son i en minut till!!!!
Men klockan var ändå ganska mycket,så vi blev kvar.
Tog en lång promenad runt hela campingen,genom skogen,genom vassen och tillbaka.
Vi tumlar in i den fortfarande kalla husvagnen..(ja...fick inte igång värmen riktigt) och skulle börja laga mat.
Joel ropar "pappa" och springer ut i förtältet,varpå jag ropar efter honom att pappa inte är här.
Elsa börjar skälla och jo visst-där står han,min man i egen hög person med rosor och tårta!!!!!!:-O
Igår,var det våran 5:åriga bröllopsdag.

Som jag har saknat honom<3
Saknat att vara själv utan honom,saknat att sova bredvid honom,saknat att sitta mitt emot honom...ja...ALLT!!!Saknat honom!
För vi har inte,på åtta år,varit ifrån varandra så här länge(!)Barnen har aldrig varit utan sin pappa så här länge.
Min man,min fina,fina man-du skulle bara veta hur mycket jag älskar dig!!!!!

Några timmar tillsammans för att idag bli själv igen.
Han åkte hem;-(
Och nu saknar jag honom ÄNNU mera!!!!
Ville bara att han skulle stanna,att han skulle vara kvar med oss...en liten stund till,några timmar till!!!

Men nu orkar jag liiiite till...står ut en dag till.För att imorgon åka hemåt igen.
Hemma regnar det,här skiner solen och det är varmt!!!
Varmare än någon dag sedan i torsdags,vi står ut en dag till:-)
Även om vi egentligen inte vill åka hem...vi är här-vi trivs här!
Och jag brottas någe fruktansvärt med dåligt samvete,dåligt samvete för typ ALLT!!!!!:-/
Men man kan inte vara på 2 ställen samtidigt,man kan inte vara alla till lags,man kan inte göra alla nöjda...
Barnen sysselsätter sig på ett helt annat vis här nere.Finner det som finns att leka med.

Nu ska vi fixa mat.
Ska försöka värma på den misslyckade pizzan jag gjorde igår:-O
Hoppas att vi kanske får till den idag....eller om jag bränner hela skiten:-/
Annars blir det korv och makaroner:-)
Och lite tårta till efterrätt!

IBLAND kan även jag slå till och baka;-)

Ibland åker man i plurret....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Måna - 20 augusti 2023 08:51

Igår firade vi här hemma. I veckan fick jag godkänd F-skatt, så nu har jag min enskilda firma! Blev lite nervös faktiskt? nu då lixom? Vad händer nu? Det är ju ganska stort ändå. Även om jag har svårt att lägga utrymmet åt sidan så måste jag gö...

Av Måna - 12 augusti 2023 18:59


Äntligen välbehövlig SOL! Varmt och skönt här nere hela dagen. Passade även ypperligt bra eftersom vi rev tältet idag och satte upp det lilla tältet. Det var större än jag förväntat mig? så bara på plus. Så mesta delen av dagen har gått åt att p...

Av Måna - 8 augusti 2023 16:24

Hade lovat ungarna att vi idag skulle åka till Marieberg. Jag kan bara erkänna att jag hatar det. Jag är inte alls imponerad av det stället längre? tycker mest att det är krimskrams. En gång i tiden var Marieberg bra. Sen det där med att handla k...

Av Måna - 1 augusti 2023 20:52

Vi packade ihop och åkte hemåt, jag och J, i onsdags. Han hade hemlängtan och jag hade sagt att det var han som bestämde när vi skulle åka hem! Väl hemma efter dryga 3 veckor borta väntar en hel del tvätt,en hel del avsaknad av mat i kylskåpet och ...

Av Måna - 25 juli 2023 10:28


Vi stannar en dag till? och kanske ännu flera dagar? vi får se helt enkelt. Idag kommer J?s kompis hit så det lovar upp lite granna för honom. Dom har gått om varandra lite granna i sommar-tyvärr! Hon har varit här när vi inte har varit här och vis...

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Skapa flashcards