Direktlänk till inlägg 11 juli 2016

Semester?,hyper och ett hål...

Av Måna - 11 juli 2016 21:35

Semester...
Man borde när semestern är över-få semester,från semestern lixom...
Vi har nog aldrig haft en lugn semester?!
Varje år-samma sak!
Gnälliga barn,rastlösa barn,tjatiga barn.ALLT ska hända NU-helst igår.
Och när första saken är avklarad,skall nästa påbörjas...
Och har man iaf gjort tre saker är inte det heller bra:-/
Och allt,precis allt är tråkigt.
Är det bara våra barn som är så?
Vi övervägde att imorgon inte göra ett skit...men innerst inne vet jag att vi inte står ut tillslut:-O
Vad är det som gör att det blir så här?När jag och barnen åker själva-är det inte alls så här?!
Samma sak-VARJE år:-/
Joel är konstant över jävlig och Lina är sur...
Djurparken står högst på schemat över "att göra" saker i år.Men seriöst,jag vet inte om vi orkar det?!Vet inte om vi orkar springa efter och tjata på dom,när öronen ändå inte är med....
Vi får se...det kostar en hel del att gå in där oxå,tråkigt om det bara blir pannkaka av allt:-/

Medans ungarna har hyper-har Stefan blivit dålig!
Jag är iaf bra mycket bättre,Joel ögon har slutat rinna.
Men nu är Stefan dålig...Han har gått och lagt sig och lika bra är det,kanske han är piggare imorgon!
Hoppas,hoppas!!!
Idag har vi iaf bla fiskat.Barnen har köpt sig varsin håv och fångar små firrar med:-)
Rätt många blev det och egentligen kanske vi skulle ha spettat upp dom på spett och blandat med grillspetten;-)
Fast en stycken spigg genererar nog inte så värst mycket mat;-) HAHAHA!!!
Elsa sköter sig iaf:-) Hon har badat idag och sprungit som en tok i vattnet.Knockade Lina så hon fick se vad som finns under vatten ytan:-D Det gick BRA,men Lina blev nog lite skraj!

Öland levererar idag härligt väder,med 26 grader-sol och lite lätt vind:-)Så en liten stund mellan varven av uppassning på barn-har tillbringats i solstolen:-)
Från kritvit till en SVAG nyans ljus skär;-)
Sen blev Joel trött och vi åkte för att leta självplock på jordgubbar-men slutade med 2 L köpta efter vägkanten...;-D
Joel somnade och det var ju egentligen poängen med det hela:-)
Hobbert levererar en trasig värme givare och vi har haft 27-29 grader inne i vagnen i 2 nätter(!!!)
Det är knappt så man överlever!!!Jag föreslog fint att vi skulle slå AV värmen igår kväll-men fryslorten sa NEJ!
Jag öppnade fönster och takluckor-men lagom när jag lagt mig,kom regnet...var bara att böka sig upp och stänga:-/ Satan vad det regnade inatt och satan vad hett det VAR!!!Jag typ dog-för andra natten i rad!
Kunde inte somna,regnet dånade mot taket och hela kroppen smälte...
Idag har Stefan köpt en ny givare och finns en strimma hopp om kommande natt.
Finns kanske en strimma hopp om att han stannar hela vecka 29;-)

Men trots allt.... Finns ett stort tomt hål inom mig.
Jag är så jävla ledsen.Jag är tom och bara så...avslagen.
Jag har fått tagit bort både Paros och Manne under alla åren med hästar.Men det var annorlunda...det här var värre och det här är så fruktansvärt!
Kan inte säga annat än att jag är tom,tom och fruktansvärt ledsen;-(
Jag saknar henne...lilla shettis <3 och får nästan panik när jag tänker på att vi aldrig kommer se henne igen... Att hon är borta,för alltid!!!
Vi åkte-vi lämnade det bakom oss och åkte hit.Att komma hem sen,kommer bli skit jobbigt... Och vi ska inte prata om i höst-när hästarna ska in igen...när hennes Box gapar alldeles tom;-(
Lollo.... <3
Fan.....
Det blir bättre,jag vet det-men just nu smärtar det här hålet alldeles för mycket...värker så förbannat inom mig...
Lina är ledsen,jätte ledsen-men hon är barn oxå.Hon frågar lite,pratar lite,men inte mer nu.
Men hon har tagit med sig en liten tavla på Lollo hit ned till husvagnen <3
Vi kommer ALDRIG glömma henne iaf...det är en sak som är säker!
Små hovar-stora avtryck...;-(

Älskade,älskade ponny!!!<3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Måna - 20 augusti 2023 08:51

Igår firade vi här hemma. I veckan fick jag godkänd F-skatt, så nu har jag min enskilda firma! Blev lite nervös faktiskt? nu då lixom? Vad händer nu? Det är ju ganska stort ändå. Även om jag har svårt att lägga utrymmet åt sidan så måste jag gö...

Av Måna - 12 augusti 2023 18:59


Äntligen välbehövlig SOL! Varmt och skönt här nere hela dagen. Passade även ypperligt bra eftersom vi rev tältet idag och satte upp det lilla tältet. Det var större än jag förväntat mig? så bara på plus. Så mesta delen av dagen har gått åt att p...

Av Måna - 8 augusti 2023 16:24

Hade lovat ungarna att vi idag skulle åka till Marieberg. Jag kan bara erkänna att jag hatar det. Jag är inte alls imponerad av det stället längre? tycker mest att det är krimskrams. En gång i tiden var Marieberg bra. Sen det där med att handla k...

Av Måna - 1 augusti 2023 20:52

Vi packade ihop och åkte hemåt, jag och J, i onsdags. Han hade hemlängtan och jag hade sagt att det var han som bestämde när vi skulle åka hem! Väl hemma efter dryga 3 veckor borta väntar en hel del tvätt,en hel del avsaknad av mat i kylskåpet och ...

Av Måna - 25 juli 2023 10:28


Vi stannar en dag till? och kanske ännu flera dagar? vi får se helt enkelt. Idag kommer J?s kompis hit så det lovar upp lite granna för honom. Dom har gått om varandra lite granna i sommar-tyvärr! Hon har varit här när vi inte har varit här och vis...

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards