Direktlänk till inlägg 2 september 2017

Det regnar-jag shoppar!!!

Av Måna - 2 september 2017 19:12

Vi åkte ned hit till husvagnen igår för en kort vistelse.
På planering var att plocka in lite utifrån samt gå med trimmer och gräsklipparen.
Det blev regn.
Nu 12 mm...både SMHI och yr visade regnfritt idag:-/
Blir inte ett enda grässtrå klippt idag inte...

Imorgon på hemvägen skulle vi stanna till vid Nybro glasbruk,affären och handla.
Men den turen tog vi idag istället:-)
Dom öppnade inte butiken förns 12 imorgon och då hoppas jag att vi ska vara typ halvvägs hem.
I somras köpte L en sådan fin stormlykta därifrån och när jag hittade det sortimentet vart jag ju som tok kär!!!<3
På förmiddagen åkte vi!

En liten mysig butik full med glas konstverk:-O
Och mina två barn bältade och inlåsta i tryggt förvar i bilen med div godis;-)
Jag velade mellan 2 motiv,men bestämde mig rätt fort för "rose".
Glad i hågen insåg jag snabbt att det var himla små kundkorgar...
Jag menar...här kommer jag från Närke och ska typ köpa hela serien till bättre pris än hemma på typ Cervera,och kundkorgarna är hälften än dom i mataffärerna(!)
Man är väl inte smartare än att man gör affären i 2 omgångar;-)

En stor vas,1 liten vas,1 stort fat,1 stor skål,1 liten skål fick bli min första omgång.
Han skrattade lite åt mig?
Vaddå??Brukar inte folk kliva in och köpa typ hela serier???
Det som var tråkigt var att den stormlyktan var slut:-/ "Den är väldigt populär,men kommer ju in igen" jo..jo... men då är ju inte jag här!!!
Stormlyktan fanns i två helt andra serier...
Omgång 2 i affären fick jag med mig 1 glas figur,2 glasblock med figurer och en stormlykta!
Nu skrattade gubben åt mig IGEN?!
What???
Äre nått konstigt med att göra affären i 2 omgångar när dom har så satans små kundkorgar???Varför fanns det inga kundvagnar???

När vi kom tillbaka till husvagnen öppnade sankte Pär himlen och börja hinka.... yes lixom:-/
Så hela eftermiddagen har vi gjort nada... Lina och Joel har lekt,och jag legat i soffan(!) jösses!!!!
Jo...lite mat har vi även fått i oss.
Hade varit kul med fint väder,men är uber skönt ändå att bara vara här..slippa alla måsten,slippa allt tjat!

Imorgon fyller gubben år!35(!!!) hela år!
Min/vår födelsedagspresent är den bästa EVER!!!
När jag fick se den,var det på direkten:DEN DÄR ska Stefan ha!!!!
Sagt och gjort,och för drygt en månad sedan kom den levererad hem med lastbil;-)
Imorgon kväll är det då äntligen dags att få ge honom presenten!!!!!Jaa...jag har inte haft möjlighet å slå in den-så fick dra ut en bild och slå in den istället;-)
Och så ska jag hämta upp smörgåstårtan jag beställt,och hoppas på att det finns tid för Stefan att fika med oss när vi kommer hem:-)
Och så måste jag ju visa honom mina uber fina glassaker som jag har köpt!!!!
Ja...jag är lite stolt över dom faktiskt.Jag som inte ens är intresserad av sånt där glaseri;-)

Imorgon lovar vädret regn...så blir väl inga grässtrån klippta då heller:-/
Hade bara varit bra om jag fått det gjort nu när jag är nere...
Lite irriterande är det...även om jag inte kan göra nått åt saken!
Ska även passa på å betala för golvet imorgon innan vi åker hem,så det är klart!

Sen blev det en ny vecka igen.
Lina till skolan och Joel till dagis...och jag fortsätter mäta,planera,sudda och tänka om!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Måna - 20 augusti 2023 08:51

Igår firade vi här hemma. I veckan fick jag godkänd F-skatt, så nu har jag min enskilda firma! Blev lite nervös faktiskt? nu då lixom? Vad händer nu? Det är ju ganska stort ändå. Även om jag har svårt att lägga utrymmet åt sidan så måste jag gö...

Av Måna - 12 augusti 2023 18:59


Äntligen välbehövlig SOL! Varmt och skönt här nere hela dagen. Passade även ypperligt bra eftersom vi rev tältet idag och satte upp det lilla tältet. Det var större än jag förväntat mig? så bara på plus. Så mesta delen av dagen har gått åt att p...

Av Måna - 8 augusti 2023 16:24

Hade lovat ungarna att vi idag skulle åka till Marieberg. Jag kan bara erkänna att jag hatar det. Jag är inte alls imponerad av det stället längre? tycker mest att det är krimskrams. En gång i tiden var Marieberg bra. Sen det där med att handla k...

Av Måna - 1 augusti 2023 20:52

Vi packade ihop och åkte hemåt, jag och J, i onsdags. Han hade hemlängtan och jag hade sagt att det var han som bestämde när vi skulle åka hem! Väl hemma efter dryga 3 veckor borta väntar en hel del tvätt,en hel del avsaknad av mat i kylskåpet och ...

Av Måna - 25 juli 2023 10:28


Vi stannar en dag till? och kanske ännu flera dagar? vi får se helt enkelt. Idag kommer J?s kompis hit så det lovar upp lite granna för honom. Dom har gått om varandra lite granna i sommar-tyvärr! Hon har varit här när vi inte har varit här och vis...

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Skapa flashcards