Direktlänk till inlägg 5 september 2018

Onsdag

Av Måna - 5 september 2018 20:28

Imorse var det promenad debut.
Tråcklade på mig dom nya tightsen,och på med hundbältet och stegade iväg.
Jag hatar att gå.
Jag tycker det är super-duper-mega-tråkigt!!!!Har aldrig haft nått till övers för promenader.

Regel nummer 1 när man ska ut och gå:Ta inte med dig hunden.
Regel nummer 2 när man ska ut och gå:Ta inte med dig båda hundarna-om man har 2.
Jag HAR provat detta.
Och jag går med Elsa i koppel på campingen.
Asså...hon kommer ju när man ropar om hon är lös-men inte direkt,hon ska ?bara? först.Och även om det inte är så mycket trafik i skogen,så kommer det alltid någon bil-och fort går det alltid.
I måndags köpte jag ett hundbälte.
Ett bälte man knäpper runt magen,som man sen knäpper fast hundkopplet i.Då har man båda händerna fria och får hjälp av ruggen att hålla emot en dragig (Elsa) hund.

I nya tights,bra musik i öronen och Elsa fast i hundbältet gav vi oss av.
Jag bad att ingen jag kände skulle dyka upp och se stridsutrustningen.
Och det gick bra!Jag hade i förebyggande syfte satt på mitt gummi-skydd på hälen för att avbelasta den så mycket som möjligt.
Jag hoppas den håller för detta!!!

Tillbaka hemma efter 5,4 km dog vi en stund innan vi tog tag i dagen här hemma.
Dammsuga,plocka undan frukosten,klippa gräset stod på schemat.
Och kroppen skriiiiker på mig att omedelbart sluta upp med det jag tror jag håller på med...vi tänker inte riktigt likadant.
Imorgon tar vi och jagar mina 60 minuter i vattnet:-D
Och efter det avklara lite handling!

Och halva veckan är redan gjord:-)Snart helg igen!!!Tiden bara susar på!
Ikväll tänkte jag komma i säng mycket tidigare än vid tolv...fattar inte...varför vi inte kommer i säng på kvällarna,är ju som ett spökon på morgonen!!!!
Och när klockan ringer för andra gången och man rulla ur sängen-sitter båda barnen och tittar på tv?!
What???Jag har ingen aning om när dom går upp på morgonen...Hahaha!!!

Vi säger så,så länge;-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Måna - 20 augusti 2023 08:51

Igår firade vi här hemma. I veckan fick jag godkänd F-skatt, så nu har jag min enskilda firma! Blev lite nervös faktiskt? nu då lixom? Vad händer nu? Det är ju ganska stort ändå. Även om jag har svårt att lägga utrymmet åt sidan så måste jag gö...

Av Måna - 12 augusti 2023 18:59


Äntligen välbehövlig SOL! Varmt och skönt här nere hela dagen. Passade även ypperligt bra eftersom vi rev tältet idag och satte upp det lilla tältet. Det var större än jag förväntat mig? så bara på plus. Så mesta delen av dagen har gått åt att p...

Av Måna - 8 augusti 2023 16:24

Hade lovat ungarna att vi idag skulle åka till Marieberg. Jag kan bara erkänna att jag hatar det. Jag är inte alls imponerad av det stället längre? tycker mest att det är krimskrams. En gång i tiden var Marieberg bra. Sen det där med att handla k...

Av Måna - 1 augusti 2023 20:52

Vi packade ihop och åkte hemåt, jag och J, i onsdags. Han hade hemlängtan och jag hade sagt att det var han som bestämde när vi skulle åka hem! Väl hemma efter dryga 3 veckor borta väntar en hel del tvätt,en hel del avsaknad av mat i kylskåpet och ...

Av Måna - 25 juli 2023 10:28


Vi stannar en dag till? och kanske ännu flera dagar? vi får se helt enkelt. Idag kommer J?s kompis hit så det lovar upp lite granna för honom. Dom har gått om varandra lite granna i sommar-tyvärr! Hon har varit här när vi inte har varit här och vis...

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Skapa flashcards