Direktlänk till inlägg 25 februari 2019

Måndag

Av Måna - 25 februari 2019 12:00

Jag ska väl inte skylla mitt lata jag på dom nya skorna...
Men så här i början är det ju kanske bra att smaka lite på dom;-)
Jag fick ju så ont i tårna första turen,och sen har jag typ inte kunnat gå efter shoppingen i torsdags.
Jag hade inte på planen att göra nått idag heller.Men efter all sorterad tvätt tittade ju solen fram,och då kom lite motivation.
Så vi körde ett varv,med planering att faktiskt ta det lugnt.
Jag provade att springa lite-men benen är lika tunga som bly!!!Och det gör ont ta mig sjutton i hela kroppen...!Så vi knatade på-kunde springa några meter i skogen och sen ned för backen.
Kom hem på åttonde snabbaste och det måste jag vara nöjd med!!!

Tvättmaskinen är i full rulle.
Jag hinner duscha och tvätta håret och skala potatis innan ungarna kommer hem.(roligt det lät då)
Idag har jag ingen som helst lust att åka till badhuset.Jag vet inte...men det känns faktiskt som att det inte ger något alls...Kanske att jag blir motbevisad det nästa måndag då jag ska vara med i vattnet.Jag hoppas verkligen att jag blir det!
Kanske blev jag extra negativ idag-då båda barnen tog fram ett riktigt uselt morgon humör!
Gubben for iväg till stan med sin nya bil samtidigt som jag gav hästarna frukost.När jag kom in var det som en bomb slagit ned.
Ingen av dom ville till skolan idag,ingen av dom var det minsta munter:-/
Men iväg kom dom.
Så får se om humören blivit till det bättre när dom kommer hem?!

Ringde vet. idag och bokade tid för Tiana och Belle för sterilisering...
Tiana löper så att det skriker om det!OM det trippar förbi en hankatt nu,då är det kört.Eller...ja
Jag är ute i sista sekund,men detta kom även IDAG som ett brev på posten!
Jag hoppas verkligen att det är fort övergående,annars bryter jag ihop!!!

Elsa var lite piggare idag på en PW!!!Jag hoppas att hon bara varit i en liten svacka och att hon blommar upp igen:-)

7 veckor kvar tills cirkusen drar mot Öland!Känns ändå som att det var igår vi kånkade hem allt...fast vintern känts sjukt seg!
Hoppas inte det kommer mera snö nu-även om det är att förvänta sig!
I takt med ljuset plockar det på i kalendern igen-jag vaknar till liv och börjar göra saker igen.


Dom ÄR luriga snödropparna!!!MEN man måste väl ändå se det som det allra tidigaste vårtecknet va?!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Måna - 20 augusti 2023 08:51

Igår firade vi här hemma. I veckan fick jag godkänd F-skatt, så nu har jag min enskilda firma! Blev lite nervös faktiskt? nu då lixom? Vad händer nu? Det är ju ganska stort ändå. Även om jag har svårt att lägga utrymmet åt sidan så måste jag gö...

Av Måna - 12 augusti 2023 18:59


Äntligen välbehövlig SOL! Varmt och skönt här nere hela dagen. Passade även ypperligt bra eftersom vi rev tältet idag och satte upp det lilla tältet. Det var större än jag förväntat mig? så bara på plus. Så mesta delen av dagen har gått åt att p...

Av Måna - 8 augusti 2023 16:24

Hade lovat ungarna att vi idag skulle åka till Marieberg. Jag kan bara erkänna att jag hatar det. Jag är inte alls imponerad av det stället längre? tycker mest att det är krimskrams. En gång i tiden var Marieberg bra. Sen det där med att handla k...

Av Måna - 1 augusti 2023 20:52

Vi packade ihop och åkte hemåt, jag och J, i onsdags. Han hade hemlängtan och jag hade sagt att det var han som bestämde när vi skulle åka hem! Väl hemma efter dryga 3 veckor borta väntar en hel del tvätt,en hel del avsaknad av mat i kylskåpet och ...

Av Måna - 25 juli 2023 10:28


Vi stannar en dag till? och kanske ännu flera dagar? vi får se helt enkelt. Idag kommer J?s kompis hit så det lovar upp lite granna för honom. Dom har gått om varandra lite granna i sommar-tyvärr! Hon har varit här när vi inte har varit här och vis...

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Skapa flashcards