Direktlänk till inlägg 15 augusti 2012

Förändring....

Av Måna - 15 augusti 2012 16:48

Innan vi åkte på semester,läste jag varje dag en sjukt massa olika bloggar,16 stycken för att vara exakt.

Under semestern krånglade ju som sagt internet och efter det vi kommit hem-har jag tappat.

Läser knappt något alls,sitter knappt vid datorn känns det som...

Vet inte varför det blev som så.

Kanske är det för att morgonen sysslas till något helt annat.

Kvällen är Lina mesta dels uppe,när hon lägger sig-går jag ut och fixar ninisarna och går ned till hästarna.När jag sen kommer in igen,brukar jag oftast bara lägga mig och läsa innan jag somnar.

Tråkigt kanske?!

Njae...Det som är tråkigt är,när man ska läsa-så har man missat 100 inlägg....så man hinner lixom inte ikapp riktigt.

 

Lina fisen ligger i badet och blir ren.

imorse när jag kom hem,hade hennes pappa dumpat av henne hos farmor som jobbade.

Å inte vill då jag ha en gris-skist-luktande unge inte!

Badning på högsta nivå.

Hon däckade tydligen på golvet i vardagsrummet,så jag hann dricka lite kaffe och snacka lite skit med grannen.

Sen blidde vi kvar ute i det något härliga väder som varit idag.

Hämtade skrutt posten och hamna sittandes bredvid Oliver mitt på gräsemattan.

Han tuggade på sitt ben och vi lata oss en stund,även Simba kom och höll oss sällis.

 

Nu inne då.

Denna dag går ju oxå.

Men känns som jag faktiskt vill stanna tiden en stund.

Stanna den här och nu.

Inte att det ska komma en morgon-dag.

Låt oss vara här,vi som är här-alla tillsammans,så länge jag vill.

Och när jag tröttnat på det,kan jag sakta,sakta,sakta trycka på play-för att när som hellst,när jag själv vill,trycka på pause en stund till.

 

har huvudvärk och röd sprängda ögon.

Jag kan INTE smälta detta...kan inte det.

Hon sa till mig,att inte "dalta" med honom,inte visa för honom att man är ledsen,har känner ju på sig sånt.

Men så fort jag tittar på min underbara,fina Oliver-så gråter jag....

kan inte hjälpa det...

han som precis lärt sig att inte vara i soffan,nu tänker jag att det fan inte spelar någon roll-låta han vara i soffan så mycket han vill-En ny soffjävel kan jag väl köpa en ny då....

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Måna - 20 augusti 2023 08:51

Igår firade vi här hemma. I veckan fick jag godkänd F-skatt, så nu har jag min enskilda firma! Blev lite nervös faktiskt? nu då lixom? Vad händer nu? Det är ju ganska stort ändå. Även om jag har svårt att lägga utrymmet åt sidan så måste jag gö...

Av Måna - 12 augusti 2023 18:59


Äntligen välbehövlig SOL! Varmt och skönt här nere hela dagen. Passade även ypperligt bra eftersom vi rev tältet idag och satte upp det lilla tältet. Det var större än jag förväntat mig? så bara på plus. Så mesta delen av dagen har gått åt att p...

Av Måna - 8 augusti 2023 16:24

Hade lovat ungarna att vi idag skulle åka till Marieberg. Jag kan bara erkänna att jag hatar det. Jag är inte alls imponerad av det stället längre? tycker mest att det är krimskrams. En gång i tiden var Marieberg bra. Sen det där med att handla k...

Av Måna - 1 augusti 2023 20:52

Vi packade ihop och åkte hemåt, jag och J, i onsdags. Han hade hemlängtan och jag hade sagt att det var han som bestämde när vi skulle åka hem! Väl hemma efter dryga 3 veckor borta väntar en hel del tvätt,en hel del avsaknad av mat i kylskåpet och ...

Av Måna - 25 juli 2023 10:28


Vi stannar en dag till? och kanske ännu flera dagar? vi får se helt enkelt. Idag kommer J?s kompis hit så det lovar upp lite granna för honom. Dom har gått om varandra lite granna i sommar-tyvärr! Hon har varit här när vi inte har varit här och vis...

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards