Alla inlägg den 25 augusti 2012

Av Måna - 25 augusti 2012 17:00

Vi gav oss ut i skogen,jag,Stefan,Lina och Oliver!
Stefan använder sig av den lite mer bekväma metoden-pickupen så nära skogen man kan komma!
Vilket underlättade på ett ställe 700 meters marsch i högt gräs:-)
Vi hittade herr kantarell!!!massor av herr kantarell:-)
Dock hittade även myggen MIG!!!
Inga myggor på Stefan,inte heller på Lina-nej,BARA på mig!!!!
Hela mina fingrar bestod av sugande myggor!!!!
Hade huvtröja på mig-huvan uppfälld-dom åt mig i pannan,tinningen och kinderna!
Hade det inte varit för att det fanns en massa kantareller på plats-hade jag fått panik,skrikit,flaxat med armarna,skrikit ännu mer,sprungit ut ur skogen och förmodligen satt mig ut på grusvägen och grinat!!!
Nu höll jag käften och plockade glatt mina svampar!Lina fick även en mini fästing som bet sig fast precis under ögat!
Varför äter dom bara på mig och inte på Stefan???han fick inte ett endaste bett!!!jag har svullna bölder i hela ansiktet och armarna....
Men...Ikväll ska vi äta kantarell smörgås:-)

Väl hemma igen,tog vi lite kaffe och kaka,sen rusade Stefan ut å jobbe lite!
När han kommer tillbaka blir det att grilla!
Jag glömde ta upp kött från frysen,så köpte med från Ica!
Åååå...det kommer vara sååå gott,jag lovar!!!!:-)

Hämtade ju mitt hemliga paket på posten!
Schampo,balsam och inpackning!
För flera månader sedan läste jag Amanda Schulmans blogg,där pratade hon om denna produkt!Om man ville fick man skriva upp sig på "test-lista" om man ville prova produkten gratis,och för första gången i mitt liv-skrev jag mig på en sån lista!
Och NU kom det med posten-måste få säga att det luktade riktigt,riktigt gott!!!:-)


Av Måna - 25 augusti 2012 10:24

Fick en avi i postlådan igår om att jag har ett paket att hämta ut på posten???!!!

Spännande!!!

Ingen aning om vad det kan vara...  

 

Lång frukost tillsammans med bajjamannen,ensam!

Lina sov som en stock,i våran säng.

Hade en del att prata om,flummiga som vi är-kom vi inte fram till något vettigt(som vanligt)  

Men Stefan satt med camping catalogen i högsta hugg,jag med kaffe koppen...

"Motala!"

"Neeeej"

"Linköping!"

"Neeej"

"Ånnaboda!!!"

"Du....du kan ju försöka få mig att dra upp husvagnen till ånnaboda..."

"Kan jag väl göra det själv"

"Då anmäler jag dig för olovlig körning"

Båda dom blänger på varandra-för att sedan skratta och börja om igen.

"Lidköping,Boxholm,Nyköping"

"Vart vill du komma??"

"Jag vet inte..."

"Okey...om du föreslår ånnaboda,kan vi lika gärna campa i mam´s och papis trädgård"

"Näää....jag bara skojjar med dig!"

"Jag vet!"

Givande samtal under frukosten,för att sedna ingående prata om husvagnar,uppbyggnad av dom,användandet och vatten å avlopp.

SÅ ser en lång frulle ut här hemma på Stickninge!  

 

Stefan har gått ut och jobbat.

Jag har dammsugit och torkat golven.

Betalat lite räkningar.

Nu ska vi "bara" duscha,klä på oss och komma ned och hämta det där på posten  

Lina har fullt upp med att byta blöja,söva och läsa för sin "bäbis"(dockan)

 

Men nu...har nog golvet inne på badrummet torkat-så nu drar vi igång!!!  

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards