Direktlänk till inlägg 13 oktober 2012

Lördag...vanlig jävla lördag lixom..

Av Måna - 13 oktober 2012 11:10

Hjälp mig att finna styrkan när jag är som svagast.

Att få känna mig som starkast när jag hellst bara vill krypa ihop och gömma mig.

Att orka stå på bena.

 

Jag har insett det fakta som återstår.

Han blir sämre nu.

Det rasar iväg i en väldigt fart och jag är maktlös.

Allt jag kan göra är att se tiden rusa ifrån mig-slita med sig min allra bästa vän i farten.

Jag kan inte greppa tag om det-jag kan inte hejda eller stanna.

Jag kan bara acceptera,försöka vara stark.

Jag måste stå mot vinden som nästan får mig att falla.

Och just nu...

Är jag som allra svagast.

Jag vill bara blunda hårt och när jag ser igen,ska mardrömmen vara borta...

 

 



Denna vanliga,något gråa lördagen så här i oktober-vajnar jag av att Lina far runt i sängen.

Bajjamannen fräser åt henne att vara tyst och låta mamma sova.

Men det är försent.

Lina surar.

När hon kommer tillbaka har hon med sig boken.

"Historien om någon!"

Denna bok har jag läst för henne VARJE kväll sedan jag köpte den för 1½ vecka sedan.Hon tröttnar inte på den.

Hon kryper upp mellan oss och tränger sig ned bredvid Oliver som oxå kommit ned slinkande mellan mig och Bajjamannen.

Jag ligger fortfarande med huvudet ned-borrat i kudden.

"någon har lämnat en blöt fläck i hallen,smygit in genom dörrspringan...""Någon vält mormors bord..."

"Någon ätit upp två fiskar som vi skulle äta och mjölken urdrucken..."

Jag far upp,med två tårfyllda ögon.

HON LÄSER!!!

Lina sitter i sängen och läser för Stefan!Hon läser boken som jag läser för henne varje kväll...allting som hon kommer ihåg och förklarar för Stefan.

MIN DUKTIGA TJEJ!!!!

Jag blir så stolt och rörd att morgonen känns lite lättare,att jag lättare tar mig ur sängen och lättare tar mig ut!

  

 

X hämtade Oliver idag.

På 11 veckor,har Oliver varit hos honom 2 enstaka veckor.

Jag kan inte andas.

Jag kan inte röra mig.

Jag vill skrika rakt ut.

Vill inte vara utan honom en sekund.

Han ska vara hemma här med mig,oss.

Och jag är mest orolig att något akut inträffar,när han inte är här.

Att Lina inte ska få träffa honom en sista gång.

"oddider kommer tillbaka mamma?"

"Jaa....Oliver kommer tillbaka..."

Vad ska jag säga till henne?Jag har berättat att han är sjuk och att han kommer försvinna från oss.Man ljuger inte för sina barn-det gör man inte.

Men när hon frågar mig om han ska komma tillbaka igen,vad ska jag svara då?

Om inget akut händer,så jaa...kommer han tillbaka till oss-åtminstone för en liten stund,för att vi iaf ska få säga farväl till honom...

 

Finns andre beslut att ta i det här huset.

Andra,även svåra beslut-som vi måste komma fram tillsammans om.

Sätta oss ned och prata om det,komma fram till en lösning,bästa lösningen.

Ska det verkligen bli en sådan här skit höst?Som sommaren?

Jag orkar inte.

Orkar inte med ett minsta lilla motstånd just nu.

Men måste ändå inse att jag snart ska fylla 28 år,jag måste resa på mig och vara den starka vuxna människan som jag faktiskt är.

Men när hjärtat och hjärnan inte sammarbetar,blir så mycket svårare då.

Men jag kommer att kunna se tillbaka på detta...minnas det som var jobbigt för stunden,kunna återhämta mig,slicka mina sår och komma tillbaka...lite starkare,lite kaxigare,lite mer självständigare...

Det som inte dödar en,härdar...

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Måna - 20 augusti 2023 08:51

Igår firade vi här hemma. I veckan fick jag godkänd F-skatt, så nu har jag min enskilda firma! Blev lite nervös faktiskt? nu då lixom? Vad händer nu? Det är ju ganska stort ändå. Även om jag har svårt att lägga utrymmet åt sidan så måste jag gö...

Av Måna - 12 augusti 2023 18:59


Äntligen välbehövlig SOL! Varmt och skönt här nere hela dagen. Passade även ypperligt bra eftersom vi rev tältet idag och satte upp det lilla tältet. Det var större än jag förväntat mig? så bara på plus. Så mesta delen av dagen har gått åt att p...

Av Måna - 8 augusti 2023 16:24

Hade lovat ungarna att vi idag skulle åka till Marieberg. Jag kan bara erkänna att jag hatar det. Jag är inte alls imponerad av det stället längre? tycker mest att det är krimskrams. En gång i tiden var Marieberg bra. Sen det där med att handla k...

Av Måna - 1 augusti 2023 20:52

Vi packade ihop och åkte hemåt, jag och J, i onsdags. Han hade hemlängtan och jag hade sagt att det var han som bestämde när vi skulle åka hem! Väl hemma efter dryga 3 veckor borta väntar en hel del tvätt,en hel del avsaknad av mat i kylskåpet och ...

Av Måna - 25 juli 2023 10:28


Vi stannar en dag till? och kanske ännu flera dagar? vi får se helt enkelt. Idag kommer J?s kompis hit så det lovar upp lite granna för honom. Dom har gått om varandra lite granna i sommar-tyvärr! Hon har varit här när vi inte har varit här och vis...

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17
18
19 20 21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards