Alla inlägg den 17 april 2014

Av Måna - 17 april 2014 21:02

 Kväll!

Det blåser och regnar ute:-( Så där rått och äckligt.

 

Vi inväntade vårat besök idag och tog bilen till Karlstad(Nope,solen sken inte där heller) Imorse hade Lina,alldeles själv beslutat att det var dags för att plocka undan ALLA My Little Pony´s samt ALLA tillhörande byggnader-6 stycken!Jag frågade henne om hon var RIKTIGT säker med sitt beslut,och JA det var hon.

Eftersom jag LOVAT henne att hon ska få mina alla barbie´s och att införskaffa en barbie-hus vid denna tidpunkt var det bara att skrida till verket.

Jag hjälpte henne med att plocka undan detta.

 

På blocket fanns två barbie-hus till salu,ett i Habo och ett i Karlstad.Lina fick själv välja vilket hon ville ha.Jag hade nog hellst velat åka till Habo och köpa det.Det såg lite robustare ut-MEN,nu är det Lina som ska ha ett barbie-hus och inte jag.

Självklart(vilket jag visste)valde hon barbie-huset i Karlstad.Och visst,det är inte lika långt att åka,så får vara nöjd ändå;-)

Så...det var bara att åka,EFTER att ha genom gått den kända proceduren:Klä på barn,springande hundar,rinnande svett,psyk-bryt på skor,ombyte av kläder...Japp!:-) Men iväg kommer vi alltid!!!

 

Väl uppe där i Karlstad,blev Lina så där JÄTTE blyg.

barbie-huset går INTE in i bagageluckan,naturligtvis Måna...vafan trodde jag?!:-) En något...jaa...tafatt man kommer och skruvar isär övre våningen MED order av Jess,som tydligen förstod sig på det här med isär-skruvning på bästa sätt,trots att mannen i fråga en gång skruvat ihop det;-) Han hade ju naturligtvis med sig en liten väska,men sin skruvdragare i,för dessa 4 skruvar!

-Uj uj uj,det tog mig JÄTTE lång tid att skruva ihop detta!

mmm---tacka f-n för det,i ditt tempo...haf jag lust att säga!

barbie-hus i två delar och en påse med möbler till fick följa med hem.

 

Lina ägnar hemvägen åt saker som rastlösa barn i en bil gör...

MAN kan inte begära att Lina ska vara lugn i TVÅ dagar-på rad!;-)

Joel sov.Sjöng.sov

Jomenvisst,det gick ju bra det där!!!Som alltid;-)

 

Att få Lina i säng,denna kväll,gick ju inte lika bra;-P Nu har hon bara fått in barbie-huset i sitt rum...resten tar vi imorgon.Har inte hunnit flyttat ut det vi rensade ihop än och Dom fyra kartongerna m mina barbie...står ÄN så länge tryggt kvar i garderoben;-)

Imorgon är en annan dag.

Att få ordning på barbie´riet är (antar jag) prio ett.

Sen är det liiiite annat som jag ligger efter med...Som jag måste ta tag i.

Klockan 16 är det påskmiddag hos svärmor/svärfar,och jag ska PROVA att göra en efterrätt...om en vän på facebook delat härom dagen.Kan.bli.spännande

 

Nu en liten stund i soffan.

Jag hör inga små ljud från Linas rum;-) så antar att hon äntligen har somnat!

Åter igen:Jag har sveriges bästa soffa:-)

 

capisch!

 

Av Måna - 17 april 2014 07:47

Joel,aka mummelmann,var igång tidigt:-/
Stefan var igång ännu tidigare och jag kände verkligen "SOMNA om Joel för f-n"
MEEN inte idag heller...!;-)
Kan man aldrig vakna,hoppa upp ur sängen m ett leende och jaga igång dagen?!
Skulle kännas bättre än att som en överkörd råtta välta ur sängen,håret åt alla håll,halva kudden i munnen,med grötig röst stönande ta sig till toaletten...väl på toa göra ett sista desperat försök att somna om...innan man inser att man inte bör sova på toaletten...
Som Nicki typ...fara runt botten-våningen i 300 blås,med breställ i var sväng,hoppandes och skuttandes och tycker att ALLT är super kul,väntandes på sin stönande å kånkande matte...

Joel är oftast på bra humör när han vaknar.
Lina har fått efter sin mor attityden "döda-hela-världen-syndromet" om mornarna.

Idag är det torsdag!
Jag får besök!!!!!!!å så glad jag är!!!

Igår fick jag leverans på nya mössorna:-) en choklad till mig!!!!woop woop!!!
En med annat enhörning-mönster till Lina...som tyvärr hade blivit fel:-(
Skickade bums ett mail om detta,Kunde ju även varit jag som gjort fel!
Det var hon som läst fel,fick jag till svar.Hon skulle bums sy en ny mössa till Lina m D rätta mönstret och skicka idag,så vi borde ha den på tisdag:-) den mössan vi fått fel,fick vi som kompensation(!) men HUR bra kund service var inte det då?!?:-)

Nu väntar en bajja blöja på mig!
Elsa och Nicki ska ha frukost.
Jaa...Lina ska oxå ha frukost;-)
Sen sparkar vi igång på denna dag på Stickninge!

Färgade även håret igår kväll in på natten!jag tror att jag vart skit nöjd;-) och mina slingor finns faktiskt kvar där under i en bra nyans:-) YES lixom:-)

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22
23
24
25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards