Alla inlägg den 4 februari 2015

Av Måna - 4 februari 2015 11:42

humöret är lika långt borta som sommaren just nu...
Är så trött.
Är så grinig.
Är så sur.
Är så irriterad.

Har arselet fullt med "att göra" saker...jag hinner inte..omöjligt!

Baka:
Jag har lovat Lina att baka till hennes födelsedag-på lördag.
När?när i hela fridens namn ska jag hinna detta?
Lina vill jätte gärna hjälpa till,MEN det går bara inte.Hon lyssnar inte ett dugg på vad jag säger och så fort hon får chansen häver hon i egna/mer ingredienser...
Det blir bara katastrof!!!Att försöka få ihop något under tiden hon är på dagis-går inte!
Mellan 20-23 på kvällen kanske?!

Handla:
Jag måste handla...EN affär är nog att kånka i och ur Joel ur bilen.
Jag behöver in på flera affärer... Ica,kondis,Lantmännen,city gross,axfood och kanske systemet.
Affärerna som INTE har kundvagnar som systemet och Lantmännen är totalt uteslutet att gå in på med Joel.
Jag har heller inte hunnit köpa några födelsedags presenter till Lina.
Yes....när gör vi det då???

Pulka:
Lina vill av naturliga själ åka pulka.ja...när?
Jag har HÅL i mina skor har jag upptäckt...så blir vidrigt kall om fötterna och blöt:-/ Behöver köpa nya skor...(på en affär alltså)
Hon blir bara sur,för att det inte går tillräckligt fort,är för liten backe.Joel blir kall och gnäller efter 5 minuter.

Mat:
Matlagning spyr jag på!Det tar tid och förstör hela dagarna.Laga mat,få i Joel mat,stressa ned till dagis för att hämta Lina,Joel somnar i bilen-när vi kommer hem får jag väcka honom,som regel skriker han då i 1 1/2-2 timmar....
Yes...

Smörgåstårta:
Ska jag beställa,idag...hoppas att det räcker...
Och det finns inget "hoppa ur bilen och springa in lite fort" i min värld längre...nej,jag måste lyfta i och ur Joel ur bilen för ett ärende på 5 minuter....medans jag pratar får jag mord hålla ungen för att han inte ska gå bananas inne på fiket.
Jag blir tok svettig.

Endast 2 föräldrar har hört av sig att deras barn kommer på kalaset,jaa...sista datumet är iof idag.
Men...av erfarenhet av människor blir jag inte förvånad om dom inte hör av sig...människor verkar ju inte vara uppfostrade i dagens samhälle.
Vad säger jag då till Lina???:-O

Jag älskar mina barn,över allt annat på denna jord.
Men...jag tröttnar på dom ibland...som nu;-(
Jag har inte haft en enda dag utan dom sen 8/4-2014...
Jag har inte träffat vänner,utan mina barn sen jag vet inte när.
Jag har inte åkt iväg själv utan mina barn sen jag vet inte när.
Har inte haft en enda dag utan tjat,gnäll,passupp,skrik och bajs-blöjor sen jag vet inte när.

Tillåt mig att spy!!!
Idag är ja så jävla skit trött på livet att jag bara vill gräva ned mig.
Vill sätta på mig ett par stora hörlurar och inte kunna höra.
Slippa tjata,slippa passa upp,slippa behöva säga NEJ,slippa lyfta ned Joel från köksbänken eller köksbordet,slippa plocka-plocka-plocka!
Slippa byta blöja-slåss för mitt liv för att lyckas med denna uppgift,slippa dra isär två barn som slåss...

Jag vet,att jag förmodligen redan imorgon..har glömt denna dag och rättar in mig i rutinerna igen.
Men just nu,just idag...orkar jag inte!
Just nu vill jag bara SKITA i allt...

//over and out!
Slut på gnäll!

2011,med Stefans familj!

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards