Direktlänk till inlägg 27 februari 2015

Om jag var en gås,sol och inre rastlöshet!

Av Måna - 27 februari 2015 08:36

En ny dag har börjat starta upp.
Åh jisses hörni,vad SKÖNT att ljuset är här!!!
Imorse 07:07 kändes det som klockan var runt 10:-)
Jag som är vinter depritionist(själv påhittat ord va?)bara njuter av ljuset!
Men iom ljusets härkomst,kommer oxå en inre rastlöshet.
Jag VILL göra saker...städa trädgården,tvätta bilen,mocka hundskit,rätta till staket trådarna...ja,ni vet...Välkomna våren!
Det är vinter.
Jag är negativ mot den här falska våren...jag är övertygad om att äcklig vit och blöt snö kommer inta vårt landskap,MINST en gång till...kanske två....

Alldeles nyss kom ett stort gäng gäss flygande.
Ljudet är ju sjukt underbart att hör på,vad säger dom till varandra?
Tanken kom...Tänk om JAG var en gås....
Hahaha!!!
Jag skulle ALLTID få flyga sist med uppmaningen om att "Hålla käften".;-)
Jaa....
Jag skulle ju mest muttra där längst bak,om hur långt det var,att det tog lång tid,varför vi inte kunde stanna och vila,att jag jag var kissnödig(kissar gåsar???)
Vi skulle definitivt inte anlända NU...nej...pga min seg-het skulle vi bli försenade.
Dom skulle hacka och tjata på mig....och jag skulle pickla runt i min egna takt iaf.
Stefan däremot skulle alltid flyga först...hetsa om bråttom och heja-heja!
Nja...jag skulle inte passa som gås.;-)

Solen strålar och jag får acceptera magsjukan i huset.
Även om jag trott att det INTE varit magsjuka...får jag nog ge mig med det.
Joel har haft diarre sen i söndags...igår slog febern till för en stund,för övrigt är han pigg.Precis som Lina var förra veckan...:-/
Det är bara att hoppas att det stannar hos barnen.
Jag mår bra,bortsett från huvudvärk och slem/snor i liter vis...
Trots näs-täppa vill jag bara spy rakt ut vid blöj byte...
Yeah....lukten är obeskrivbar(!)
Men...jag är mamma och med allt som det hör till!så lite dålig lukt,matrester på golvet,insmetat ägg på bordet,utspilld mjölk hör ju livet till...:-)
Hahaha..."Hon" aka 2000-talet skrattar åt mig.Inte på ett dåligt vis...men från då till NU...jisses!!!;-)

Idag...ÄR det fredag!
Igår år vi familje pizza sibyll:-) Såå...jag måste laga mat idag...hum...!
Jag hoppas att det kan ge faaan i å börja blåsa idag....så vi kan gå UT!Andas andra dofter än ned skiten blöja,mat os och kaffe sump!!!

Vi startar här å nu,med Björn Rosenström(igen) och jaa...jag ÄR på bra humör!
Vi kanske skulle gå ned till sjön en sväng idag...eller...?!
Elsa och Nicki skulle behöva det:-)
Men nu...står Elsa och TJUTER om att det faaan är dags för mig att fixa frukost till dom!
Ciao!!!

Woop woop!!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Måna - 20 augusti 2023 08:51

Igår firade vi här hemma. I veckan fick jag godkänd F-skatt, så nu har jag min enskilda firma! Blev lite nervös faktiskt? nu då lixom? Vad händer nu? Det är ju ganska stort ändå. Även om jag har svårt att lägga utrymmet åt sidan så måste jag gö...

Av Måna - 12 augusti 2023 18:59


Äntligen välbehövlig SOL! Varmt och skönt här nere hela dagen. Passade även ypperligt bra eftersom vi rev tältet idag och satte upp det lilla tältet. Det var större än jag förväntat mig? så bara på plus. Så mesta delen av dagen har gått åt att p...

Av Måna - 8 augusti 2023 16:24

Hade lovat ungarna att vi idag skulle åka till Marieberg. Jag kan bara erkänna att jag hatar det. Jag är inte alls imponerad av det stället längre? tycker mest att det är krimskrams. En gång i tiden var Marieberg bra. Sen det där med att handla k...

Av Måna - 1 augusti 2023 20:52

Vi packade ihop och åkte hemåt, jag och J, i onsdags. Han hade hemlängtan och jag hade sagt att det var han som bestämde när vi skulle åka hem! Väl hemma efter dryga 3 veckor borta väntar en hel del tvätt,en hel del avsaknad av mat i kylskåpet och ...

Av Måna - 25 juli 2023 10:28


Vi stannar en dag till? och kanske ännu flera dagar? vi får se helt enkelt. Idag kommer J?s kompis hit så det lovar upp lite granna för honom. Dom har gått om varandra lite granna i sommar-tyvärr! Hon har varit här när vi inte har varit här och vis...

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards