Direktlänk till inlägg 27 februari 2015

Eftermiddag,hund jäkel och tiggare....

Av Måna - 27 februari 2015 21:09

jag "slapp" åka till Fjugesta och handla häst foder idag:-)
Stefan skulle nedåt ändå och tig med sig Lina.
Sååå skönt...
Ja,ibland är det skönt att slippa åka,kånka ur två barn,jag två barn på affären,kånka in två barn...Vad är vi gjorda av?Stål?Betong?
Jag kommer vara glad den dagen Joel går i och ur bilen själv!:-)
Det är ett tungt jobb med honom.
Och när säckarna i i lyfta i bilen(enda gången jag ogillar att den är hög)är armar och rygg som spagetti.

Vi gick ut.
Idag gick vi ut,andas frisk luft,göra lite annat,röra oss.
Vi gick ned till sjön.
Tråkigt att behöva se att någon kört sönder hagen där nere.
Var någon igår som tvunget tog bilen ned...och UT i hagen.
Nu är det totalt sönder kört...Kan man inte visa respekt för någon annans mark?Undra om han skulle vilja att vi gjorde likadant,på hans gräsmatta?
Spelar ingen roll,mark är mark-vart än den ligger.
Och att hållas på detta vis...slutar bara med att vi tröttnar rejält och låter ingen fiska nedanför oss,lägga i sina båtar,parkera utanför svinhuset...
Nåja...hundarna drog som två skott!
Nicki den fan,slog på döv-öra och drog...Elsa springer ju iväg,men kommer hela tiden tillbaka till oss,INTE Nicki:-@
Joel halkade i leran,Lina tjatade om isen...ja...så där "underbart" det alltid blir när vi ska göra något...
Jag hade släpat med mig kameran och hoppades på att få lite härliga bilder...
När vi ångandes(jag ångade) kom hem igen,hade jag inte ens tagit ur kameran ur fodralet:-/
Nicki drog...
Såg inte röken av henne,bestämde mig för att skita i hund fan...
Men halvvägs upp,blev jag ju rädd för att hon skulle sprungit ut på isen och gått genom den(!)
Vi vände,vi traska och gick,hund fan kom....
Jag är inte förvånad att det blir så här,det tillhör bara vanligheterna.
Nicki hamna i bur och vi andra var ute på gräsmattan ett tag!:-)

Jag har funderat på detta med tiggare.nuförtiden sitter det typ en tiggare utanför var ingång till affärerna.
Jag tänker faktiskt inte uttrycka mig vad jag tycker och tänker till fullo.
Men jag måste medge att jag faktiskt tycker det är lite obehagligt.
Vid ett tillfälle jag och Joel varit på Ica maxi,gick en tiggar humma runt på parkeringen.
Hon var PÅ,och lät som hon skällde och gav sig lixom inte.Hon kom fram till oss,jag vinka iväg henne,men hon håller sig typ en halv meter bakom mig och drar en ramsa som jag inte kan ett enda ord i.
Jag tycker det är obehagligt.Om man vänligt men bestämt avvisar dom,då ska dom INTE stå kvar.
Jag står med en full vagn,min väska och min son sittandes i vagnen...med en människa som jag inte litar på bakom ryggen(OCH det handlar inte om att hon är en tiggare,hade det stått vem som Hellst okänd människa på samma vis hade jag då oxå upplevt det obehagligt)
Man går inte på,man kliver inte in i en annan människas "ring",vem du än är!
Vid varje ingång sitter dom.Dom tittar på mig när jag ska in,när jag går ut.
Jag känner mig skyldig,jag känner mig riktigt skyldig till att jag inte ger pengar...känner mig snål,dom får mig att känna mig illa till mods-över mig själv!!!
Ska man behöva göra det?eller är detta så "nytt" just nu...att man inte kört sig hantera det?

Nu har Joel mannen somnat in Stefans knä.
Blidde inte lång kväll för oss.
Ska mysa ned mig,äta lite godis,innan sängen hägrar för mig med!

 
 
K

K

2 mars 2015 09:27

Men JÄVLAR så sönderkört! dags för nya betongsuggor och nedfartsförbud? :@

http://kakansmatbakblogg.blogspot.se/?m=1

Måna

2 mars 2015 09:36

Ibland lyckas man få till det;-)

Hur ser veckan ut?Dejt någon dag???:-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Måna - 20 augusti 2023 08:51

Igår firade vi här hemma. I veckan fick jag godkänd F-skatt, så nu har jag min enskilda firma! Blev lite nervös faktiskt? nu då lixom? Vad händer nu? Det är ju ganska stort ändå. Även om jag har svårt att lägga utrymmet åt sidan så måste jag gö...

Av Måna - 12 augusti 2023 18:59


Äntligen välbehövlig SOL! Varmt och skönt här nere hela dagen. Passade även ypperligt bra eftersom vi rev tältet idag och satte upp det lilla tältet. Det var större än jag förväntat mig? så bara på plus. Så mesta delen av dagen har gått åt att p...

Av Måna - 8 augusti 2023 16:24

Hade lovat ungarna att vi idag skulle åka till Marieberg. Jag kan bara erkänna att jag hatar det. Jag är inte alls imponerad av det stället längre? tycker mest att det är krimskrams. En gång i tiden var Marieberg bra. Sen det där med att handla k...

Av Måna - 1 augusti 2023 20:52

Vi packade ihop och åkte hemåt, jag och J, i onsdags. Han hade hemlängtan och jag hade sagt att det var han som bestämde när vi skulle åka hem! Väl hemma efter dryga 3 veckor borta väntar en hel del tvätt,en hel del avsaknad av mat i kylskåpet och ...

Av Måna - 25 juli 2023 10:28


Vi stannar en dag till? och kanske ännu flera dagar? vi får se helt enkelt. Idag kommer J?s kompis hit så det lovar upp lite granna för honom. Dom har gått om varandra lite granna i sommar-tyvärr! Hon har varit här när vi inte har varit här och vis...

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards