Direktlänk till inlägg 25 augusti 2015

En tisdag,glatt underliv och halv bröstvårta?!

Av Måna - 25 augusti 2015 14:43

vi välkomnar en tisdag.
Trött som en gris var jag när klockan ringde,jag som inte snoozar(jag gjorde aldrig det förr)bankade ned fingret på displayen på fånen....
Sen blev jag kissnödig...jaahopp...Det.var.bara.att.gå.upp.
Medans jag försökte vakna till på toan-sprang dalmatinusen fram å tillbaka dörrhålet med svansen i vädret...jag svär,minst trehundratvå gånger...
WHAT?
Jag är INTE upplagd för ett gott skratt 06:18 på morgonen....

Lina... Var inte mycket piggare än mig.
Hon drog sin "vill INTE" ramsa...
-dagis.
-håret.
-skogen.
-bilen.
-frukost.
Jaa...hela registret på alla saker som ska göras på morgonen.
Joel mannen,vaknade på BRA humör:-)

Idag har jag ett glatt underliv..inte glatt som skrattar...utan glatt.
Fattar du?
Efter min morgon dusch,rakning av ben,under armarna och öh...bikinilinjen kan vi säga,skulle benen smörjas,bröstvårtan smörjas,armhålan smörjas(jaa...jag borde egentligen bada i barnolja)
När jag kom till "bikinilinjen",tog jag cremen för det,en lätt slags kyl"balsam" och smörjde.
Det kylde inte.
Jag vart tok hal om händerna.
Vafan... Istället för denna kyl"balsam" hade jag alltså tagit fel flaska och smörjt in hela musen med hår-silicon.... Yeah!!!
Glatt var det här!!!:-O
*bankar huvudet i väggen ibland*-ungefär som när jag tog två förstoppnings piller istället för huvudvärkstabletter:-/ Huvudvärk botas INTE med Imodium....
Och musen blir INTE kyld av silicon för håret....

Ett glatt underliv och en halv bröstvårta(!)
Ja... Det hände något med den när vi var på semester(Stefan ÄR HELT oskyldig till detta,snuska inte ihop något nu)
Men det blev som ett snitt i/under den.Detta är ta mig faaan svår läkt:-/
Men så vart det bra,med div behandlingar med hydrokortison och plåster.
Men så har det gått upp nu igen...
Och det kliar,det kliar som jag vet inte vad.
Så i förrgår när jag skulle gå å lägga mig-drog det igång igen...
Jag spatserade ut till köket och klämde ut en klick med Joels "stjärt" salva och så på med ett vattentätt plåster med bläckfiskar på!
Haha!!!
Ja...när man har barn...har man dom mest varierande plåster på sig,med olika motiv och former:-)

Vi drog till rusta,jag och Joel!
Jag hade bestämt mig för att inhandla två runda mattor till husvagnen ju:-)
Tänkt och gjort!
(Kan ju bara tillägga att det blev sjukt,sjukt bra inne i Hobbert nu)
Sen gled vi över till City Gross.
Jag hittade ett par nya ridbyxor,svarta helskodda(ja,dom har ju en hel del häst saker där) jag fick med mig lite nya ryktborstar hem oxå...
Å godis...
Å våtservetter....
Å mitt i scannandet började den där jävla bröstvårtan att jävlas!
Mmm...glömde ju att slänga på ett bläckfisks-plåster imorse....:-/

Utanför dagis drar Joel i backen...
Springandes på asfalt,skrapar i båda knäna och blodet sprutar.
Som ett brandlarm hörs han minst till Mullhyttan(!)
Staccars krake;-( Han var så glad att vi skulle hämta Lina...
Jag fick plåster och kunde plåstra om hans knän innan vi åkte hemåt igen.Lina drog åt andra hållet och Joel gall-skrek över att jag skulle sätta på plåster.Det blev en sån där "svett" situation...samtidigt "känner" jag att det hade varit jävligt bra om jag haft med mig tamponger i väskan...:-(

Han har skrikit sedan dess-och skriker än...
Jag tror inte att detta passade hans humör idag...i kombo med förkylningen...:-/
Han kan heller inte gå,med plåster på knäna...
Inte herrns dag idag med andra ord...

Jag hämtade mitt paket från ellos.
Packar in och tar ett djupt andetag.
Att prova byxor tillhör kategorin "tappa humöret på 0,2 sekunder".Nu ska jag prova 2(!)par....
Börjar med ridbyxorna.Nej,dessa vill jag inte ha!!!Dom...nja...jag vet inte-men kändes inte alls bra:-)Dom lämnar vi tillbaka.
Skorna sen.... Och nää...jag vet inte,kan inte bestämma mig om dom känns bra eller inte.Om dom sitter bra eller inte....om dom är snygga eller inte....
Hum...det vart ett dilemma.Jag ger det någon dag innan jag bestämmer mig.Känns det inte hundra-finns ju risken att jag inte använder dom sedan.
Nu har humöret lixom dalat i 300 km/timmen...:-/
Men....så tar jag byxorna istället.Och jaa....dom sitter helt enkelt riktigt bra:-)
Så jag kan fortsätta denna dagen med humöret i behåll!:-)
Har faktiskt till å med lyckats få Joel att skratta efter 2(!) timmar;-)

Och media Markt har skickat ett sms om att dammsugarslangen är färdig från servicen...YES...jag har slarvat bort inlämningskvittot....fuck!!!
Well....DET måste väl lösa sig på något vis:-)

Då har vi onsdagen räddad-åka och lämna tillbaka saker/hämta saker!WOOP WOOP!!!


Det som skulle bli "Nice n'cool" vart glatt.....

Lina på utflykt idag...
Ja...en LITEN matsäck...
Kan dom inte istället komma överens om vad barnen ska ta med sig?
Typ:något att dricka,en frukt och en bulle.Då VET man...Tycker inte alls att det är då lätt att veta.
Lina packade med sig,1 kolakaka,1 singoallakaka,2 gifflar...något att dricka.
Vad räknas det som?Stor eller liten matsäck???

 
 
Ingen bild

Farmor Ulla-Brith

26 augusti 2015 07:37

God morgon,

Vet inte hur jag hittade din blogg. Men jag blir glad, när jag läser den. Bra början på dagen.

Ha en fin dag
Kram Farmor Ulla-Brith
😀😂😅😃

Måna

26 augusti 2015 13:28

Hej!:-)
Vad roligt att höra!
Ha en fin dag själv:-)
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Måna - 20 augusti 2023 08:51

Igår firade vi här hemma. I veckan fick jag godkänd F-skatt, så nu har jag min enskilda firma! Blev lite nervös faktiskt? nu då lixom? Vad händer nu? Det är ju ganska stort ändå. Även om jag har svårt att lägga utrymmet åt sidan så måste jag gö...

Av Måna - 12 augusti 2023 18:59


Äntligen välbehövlig SOL! Varmt och skönt här nere hela dagen. Passade även ypperligt bra eftersom vi rev tältet idag och satte upp det lilla tältet. Det var större än jag förväntat mig? så bara på plus. Så mesta delen av dagen har gått åt att p...

Av Måna - 8 augusti 2023 16:24

Hade lovat ungarna att vi idag skulle åka till Marieberg. Jag kan bara erkänna att jag hatar det. Jag är inte alls imponerad av det stället längre? tycker mest att det är krimskrams. En gång i tiden var Marieberg bra. Sen det där med att handla k...

Av Måna - 1 augusti 2023 20:52

Vi packade ihop och åkte hemåt, jag och J, i onsdags. Han hade hemlängtan och jag hade sagt att det var han som bestämde när vi skulle åka hem! Väl hemma efter dryga 3 veckor borta väntar en hel del tvätt,en hel del avsaknad av mat i kylskåpet och ...

Av Måna - 25 juli 2023 10:28


Vi stannar en dag till? och kanske ännu flera dagar? vi får se helt enkelt. Idag kommer J?s kompis hit så det lovar upp lite granna för honom. Dom har gått om varandra lite granna i sommar-tyvärr! Hon har varit här när vi inte har varit här och vis...

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards