Alla inlägg under augusti 2015

Av Måna - 18 augusti 2015 18:21

har varit en bra dag.
Ja...en jätte bra dag faktiskt,trots att vi var iväg till Ica maxi.

Jag hade dock missat i min tomma kalender att PRO-föreningen i mellan Sverige oxå skulle befinna sig på Ica...
Jösses!
Jag som har svårt för sega människor(förutom mig själv då) och vill ta mig genom Ica FORT...detta var inte bra planerat:-O
Började handlingen men en tant som körde upp bredvid mig.
-men jösses,HUR kan du ha fått ett sånt blont barn?
Hon tittade på Joel.
Jag hade lust att svara:
-han är inte min,jag har stulit honom...
Men hon pratade glatt på om sina barnbarn som hade bruna och blåa ögon...men hon var mäkta förvånad över Joels hårfärg...
Jag avslutade lite snitsigt med att detta inte är min naturliga hårfärg,utan att den är röd.
-Å så väljer du att se ut så där???
Tack,tack....inte nog med att jag har valt fel skor för dagens ändamål,nu ser jag ut som ett troll i huvudet oxå???
Yes....
Resterande av handlingen gick smärtfritt....förvånande smärtfritt faktiskt!:-)
Så det kändes som en bra dag:-)

Det är sista dagen på sommarlovet.
Vart tog sommaren vägen???;-(
JAG har ont i magen.
Jag vill inte.
Jag vill inte släppa iväg henne imorgon....
Vi har ju pratat om detta,och hon blir mest ledsen...
Jag försöker muntra upp henne,peppa henne,försöker få henne att se fram emot det.
Men nej....
Jag bad henne säga tre dåliga saker om dagis.
1-att vara ute.
2-att gå till skogen.
3-att inte L kommer vara där.
Och så bad jag henne om tre bra saker.
1-vara i ateljén.
2-leka inne.
3-hennes favorit fröken.
Jaha....numero 3 kan vi stryka,då även hon bytt avdelning och det bara är nya på Linas:-/
Kan heller inte göra något alls åt dom 3 dåliga sakerna;-(

Dagen avslutas med att jag blir förbannad,riktigt jävla förbannad.
Jag heter Måna,och jag gråter inte...Men nu är jag så ARG-så jag kan inte hålla tillbaka tårarna...
Satan!!!

Nu somnar Joel vid bordet,så måste verkligen ta honom!
Ciao!!!

TACK Ica Maxi:-)

Av Måna - 16 augusti 2015 21:14

jomensåatt!
I fredags åkte jag in med min "jävla" dammsugare till Media Markt.
Problemet:Dammsugaren har gått sönder tre jävla gånger sedan 1:sta december...
Munstycket som bara släppte,skruvade Stefan tillslut fast med mutter.
Dammsugar slangen gick AV uppe vid handtaget och började se ut som en fin serpentin.Detta lagades med 7 meter silvertejp...
Dammsugar slangen går av nere vid fästet till själva dammsugar maskinen.Börjar linda upp sig som en serpentin...Detta lagades med 6 meter silvertejp.
Hur faaan skulle man klara sig utan silvertejp lixom???
Men...i fredags fick jag NOG!
Jag tog med kvitto och dammsugar-jäveln in till Media Markt.
Å det som händer sedan,är för mig heeeelt sjuuuukt!!!
Jovars,dammsugar slangen skickas på SERVICE!!!! MOAHAHAHA!!!så jävla dumt.
Jovisst....slangen skickas in på service.En slang som är TRASIG och lindat upp sig ca 1 dm i ena änden och ca 1 dm i andra änden...den är alltså redan ca 2 dm för KORT!!!Och den ska in på service???Vad då för jävla service???ska dom limma dit extra slang eller?
Det ANDRA löjliga...När jag frågar hur lång tid det kan ta,får jag till svar:Upp till en månad(!!!)
Yeah!!!I upp till en månad ska jag vara UTAN dammsugare,tack så jävla mycket Media Markt!Det är faktiskt INTE så att jag har en extra dammsugare i garderoben:-@
Det blev som det blev...dammsugarslangen på service OCH jag skickade ett mail om detta,då jag tycker det är helt jävla galet!
När jag jobbade på XXX och vi fick in reklamationer på sånna här saker,BÖT vi dammsugarslang direkt på momento ELLER reklamerade hela dammsugaren och kunden fick med sig en NY...heeeelt sjukt!!
MEN,dom jobbar tydligen så HÄR,fick jag till svars...
Hell yeah,Media Markt in My ass...JAG har köpt en NY dammsugare och kommer aldrig,aldrig,ALDRIG att inhandla något från den affären igen!!!!
Media Markt-bojkott.
Elgiganten-bojkott(men det är för att dom har så jävla dålig kundservice)
Hohojaja!
(Synd att man inte kan skriva/rita ett långfinger med telefon)

Såå...I fredags packade vi Hobbert och drog.
Jag hade ju hittat en liten familjär camping i Otterbäcken.
Mam's och Papi blev sugna på idéen och hängde på:-)
Lite snabb packning,lite mat,lite stress och sen drog vi:-)
Bästa svärmor SKULLE ha Nicki:-) Så dit fick hon köras under helgen.

Jag hade sett ut en camping,jag ringde och kollade platser till en ANNAN camping och Stefan trodde vi skulle till en tredje camping.
Men alltså...HAHAHA!!!!
Vi kom fram tillslut.
Om jag och Stefan ensam med barnen anlänt till denna camping i fredags,hade vi gjort ett ärevarv och åkt därifrån lika fort som vi kom dit;-D MEEEN....nu hade vi ju Mam's och Papi med oss!

En liten gul,sleten,barack som det stod Reception på.En lapp i rutan:Kommer snart.
Två tjejer i 15-års ålder kom och tog incheckningen,medans en äldre dam stod bakom ryggen på oss och talade om för tjejerna hur dom skulle göra?!
Våra vagnar var förstora för att på plats inom "området",så vi kunde stå vart som hellst där vi kunde hitta elstolpe...:-)
360-380:- kostade vistelsen fram till söndag(idag)BRA pris,då detta pris är vad vi betalar per dygn på Öland...(!)
Vi backade och knuffade vagnarna på plats.Rätt bra platser,då det var utsikt raka vägen över Vänern och lekplatsen:-)

Sen var det mat.
Vi skulle grilla.
Köttet hade INTE tinat och jag mitt spån hade glömt marinaden.Det går bara inte....
Trippade glatt över till receptionen och frågade om dom hade marinad.
Dom 2 tjejerna tittade på mig som om jag vore från planeten mars.
Jag insåg att det som fanns att handla var tuggummi-tuber och någon enstaka glass,samt små chips påsar(!!!) JÖSSES!!!
Jag dog.
Detta är säkert inget konstigt för många.Men för familjen Hultquist som har camping taket,RÄTT högt...var detta katastrof!!!;-D
Det blev inget grillat.Det blev pizza,från någon pizzeria i byn som Gud glömde!HAHA!!!
Det smakade bra det oxå;-)

I lördags åkte jag 7 km till Gullspång och köpte marinad.
Då kunde jag lugna ned mig från hyper/nervositet över detta icke befintliga utbudet.
Man fick beställa frukostbröd dagen före och till vilken tid.
08:30 stod tanten(som stod bakom ryggen vid incheckning) med en påse små baguetter?!Hon agerade lite som "camping värd".
Detta kändes faktiskt lite pinsamt...Men...familjen Hultquist hade väl naturligtvis inget bröd med sig heller.
En hink med kräftor till mig och Lina:-) Stora,fina och goda kräftor lunchade vi på,medans Joel och Stefan åt pizza som blev över.
Igår kväll,somnade vi alla utom Stefan klockan 21....!

Toaletterna/duscharna...hade något fått betala mig för att använda.
Jag.har.inte.duschat.på.hela.helgen
Så kunde lika gärna skita i å sminka mig igår oxå...jag var redan dömd att dö äckel döden!!!:-O
(Ni som känner mig,känner mig)
I samma stund vi kom hem idag...SPRANG jag upp till duschen och skrubbade mig OCH borstade tänderna en extra gång.

Campingen var ändå fin,jätte fin:-)Fin natur med fin strand.
Vattnet var skit kallt,men Lina plaskade bra länge ändå-medans jag satt på stranden,typ själv:-)
Lekplatsen lekte dom vid x-antal gånger.Och minigolfbanan från 300 före Kristus tyckte dom var rolig att rulla sina bollar på:-)
Jag och Stefan....jaa...vi höll väl på att skratta ihjäl oss i fredags kväll innan vi somnade;-)
Imorse insåg vi oxå att vi även tillhör kategorin Sveriges skitigaste husvagn(inne i)då trehundraBILJARDER björk-stjärnor blåst in i heeeela vagnen!!!!

Idag kom vi hem.
Idag kom vi hem från våran FÖRSTA camping HELG ever som husvagns ägare.
Vi kan konstatera att detta är inget för oss.Vi behöver,vi är i stort behov av vårat förtält.
Vi är 2 vuxna,2 barn och en hund i en husvagn som blir rätt liten utan förtältet.En husvagn (650) som upplevs som rätt stor,tills man är utan förtältet!!!!!
Man blir rätt tighta....Rätt duktigt tighta...
Jag klarade mig med nöd och näppe från att dö äckel döden!Ja...ursäkta mig...men jag duschar VARJE morgon...känner mig äcklig annars...
Men jag hade inte kunnat duscha DÄR...det var typ sämre standard än vissa rastplats toaletter:-O

MEN...våra barn tyckte att det var roligt:-)
Och...spelar väl ingen roll hur standarden på campingen är,när barnen ÄR nöjda och glada!!!
DOM är ju huvudsaken.
Vi gjorde det för DOM <3 att mamma och pappa muttrar när dom somnat,är inget dom behöver veta:-)

Joel vaknade dock på sur-humör imorse-och det har hållit i sig ända till kvällen...:-/

Avslutade denna helg på bästa sätt,grillade och åt på altanen(som inte blivit använd så mycket denna sommar?!) efter att Stefan varit på Minnesstunden...;-(
En fridfull kväll,god mat och några kalla cider.Lina och Joel lekte i trädgården medans jag och Stefan satt och pratade:-)
Fixade djuren och satte på Formosa och Thiffi "pyjamaser",då Thiffi var fruktansvärt besvärad av div flygfän?!

Det var en galen helg.
Men samtidigt,rätt lugn och skön:-)
Och även om detta med helg camping inte är något för Fam Hultquist,så kan vi faktiskt offra oss igen...För Mam's och Papis skull;-)

Nu...ska jag njuta en stund i soffan med min stora godis påse(som jag naturligtvis INTE tog med mig över helgen!!!!!) sen,sen sover jag tungt inatt:-D
Ciao!!!

Av Måna - 14 augusti 2015 08:48

det är tvestjärtarnas tid.
Dom är överallt...äckliga är dom oxå!
Dom måste ändå tillhöra mirakel djur,för dom tar sig lixom in överallt...
Dom rör sig onaturligt oxå...blääää!!!!

Inatt har jag sovit i Linas säng.
Inte hela natten,från 04:30...
2 marodörer äntrade vår säng.Joel for som en ping-pong boll över både mig och Stefan (i sömnen)och Lina slogs med armarna.
Jag vaknade och fick damp när fotänden oxå var upptagen så att jag inte fick ned fötterna.
Sparkades som en gris och upptäckte att det var stackars Cider:-/
Då gav jag upp!!!
Gick som en sengångare upp och la mig i Linas säng.
Joel hittade mig...strax innan 07.
Den övriga familjen låg då i soffan,eftersom lille herr Hultquist gick upp innan 06....

Åkte till Fjugesta igår och inhandlade en STOR påse lösgodis!!!
Börjar sina i mitt förråd;-)
Nedstämdhet höjs med en påse lösgodis,prova själv:-)
Man behöver inte äta det...bara känslan av att HA den.
Jag tog någon enstaka bit och sen stoppade undan den i tryggt förvar:-D
Det hjälpte dock till att magen kuka ur:-/

Vi hittade en mini pool i garaget som vi fyllde med varm vatten igår.
Det gjorde ungarnas eftermiddag.
Jag satt där på min stol när farmor kom upp med en påse bullar:-)
Jag kan inte vara mer lycklig över att ha henne i mitt/vårat liv!!!<3
Kidsen badade tills vattnet blev kallt,och lite till...!

Trodde en av ninisarna gått vidare igår.
Såg honom från Joels fönster,ligga på sidan med öronen utanför gallret.
Gick ut för att upptäcka en sovande kanin...Mmm....han reste sig inte upp förns jag var framme vid buren.
När jag sedan hade plockat gräs och skulle ge dom-låg han på samma vis....
Tror att han är inne på sista versen.
Det skulle inte vara så konstigt det heller...dom är gamla nu.
8 eller 9 år nu....
Ändå,om jag inte är så värst förtjust i kaniner...eller inte riktigt då heller.Tycker mest att det är ett fruktansvärt tråkigt djur.
Har sagt att jag aldrig igen ska ha en kanin...
Men dessa kaniner,måste ändå haft ett bra liv.
Alltid haft stort utrymme och bo på...skuttat som dom vill.
Även om dom alltid bott i stallet,har dom inte blivit "skadade" för det:-)
I vintras bodde dom ute hela vintern..hade lite dåligt samvete för det,men vintern var mild och det var inte alls många gånger vattnet frös för dom:-)
I vinter får dom komma in igen i stallet:-)
Stefan ville att vi skulle skaffa några höns...
Men vet i faaan...
Det är oxå ett djur som ska ha omvårdnad,och tar sin tid var dag.
Visst...dom skulle bo i gamla stallet...men iaf....
Det är även djur som tar tid,att ta hand om.
Och när vi väl åker bort,måste djur vakten se över dom....Och jag får sjukt dåligt samvete att "lämpa över" mina djur på någon annan.
Nu tror jag inte att kaninerna lever ett år till....men sånt ska man inte räkna med!!!

Vi funderade lite på att fly fältet över helgen!
Har hittat en liten,mysig camping,inte alls långt bort.Någon timmas resväg bara..
Men...finns alltid ett men:-/ Stefan jobbar...vet inte hur mycket/hur länge...och som i regel svårt för honom att åka iväg.
Så vi får se hur det blir...

På söndag ska han iaf iväg på minnesstund...
Jag väljer att stanna hemma med Lina och Joel,om inte Stefan absolut vill att jag ska följa med honom.
Det var ingen nära vän till mig,och jag vill inte ta plats för dom som står närmre;-(
<3

Så vi får även se vad denna dag bjuder oss på!
Än så länge har jag inget planerat!
Har fortfarande INTE tagit mig ned till stallet....kanske idag?!;-)
Planera det sista...
Stefan skulle även dra in tvättmaskinen,så att elektrikern kunde koppla in den nästa vecka:-)
Så länge ska den stå nere i Foderköket:-) senare i framtiden får den la flytta till stallet!

Nu är det dags å ge Elsa och Nicki frukost.Röja köket och sen upp till duschen:-)
Ciao!!!

50 shades of Grey....

Chill i gräset:-)

Av Måna - 13 augusti 2015 11:32

jag är inte en människa som blir ledsen...jag är en människa som exploderar och blir arg.
Långsint är jag oxå,efter ett explosivt vulkanutbrott.
Men idag,idag är jag faktiskt riktigt ledsen.
Så där ledsen så att ingenting spelar någon roll.
Det vart ingen resa idag för mig.
Det krocka.
Kunde inte ta med Elsa och Nicki och har ingen hundvakt.
Att stå å välja mellan att åka och låta hundarna vara hemma,eller stanna hemma...fick jag ändra planerna och stanna hemma.
Kan inte med gott samvete åka för att låta Elsa och Nicki vara instängda en hel dag....
Fan!
Jag fick sitta och känna mig som en hemsk mamma imorse,när Lina skuttade upp,glad i hågen över att åka och att få bada.
-men mamma....du sa ju att vi skulle åka...du sa att vi skulle bada idag...
-jo...jag vet...men det går inte...
Och dagen blev som vanligt,fast nere på noll.
Tvättmaskinen jobbar,kuk dammsugaren höll inte av lagningen...och jag känner:Jag SKITER i det!!!
Hade behövt då egentligen åkt till Ica maxi istället.
Men att ersätta bada med Ica känns fan inte rätt.
Då är det bättre att dagen blir som vanligt istället.

Så efter måndagens total ras,gick det uppför och nu nere på noll igen.
Jag hatar att lova henne något som jag inte kan hålla...något som ställs in och inte blir av...ja,vilken mamma som hellst vet hur det känns.

Stefan kör förmodligen sin sista "lediga" helg.
Sen kommer hon fram,trösk-hora;-)
Vi hankar oss fram och inser att hösten är här....
Jag tar på sikte för nästa sommar-åh vad jag hoppas!Men inser oxå-att det är ett helt år kvar....uj uj uj!

Matlagning står på tur.
Japp....motivationen till just matlagning försvann ju för ungefär 5 år sedan.
Idag blir det kött.Kött och potatis.Kantarellsås,det får duga bra till familjen.

Håret vart äntligen färgat igår!
Hatar det...hatar det lika mycket som att göra rent akvariumet.
Det sjuka är,att det varken är jobbigt eller tar speciellt lång tid...det är bara så tråkigt!!!!
Å kan inte åka till frisören 1 gång i månaden och betala minst 750:- när jag KAN göra det själv för 90:-.
Färgen hos frissan håller ju inte bättre än den hemma....bara att det känns värdelösare när man för en utväxt för minst 750:- istället för 90:- ;-)
Så det är bara att gneta på....ja,om man vill ha en annan färg på håret då:-)

Eftersom det inte vart något ryck i stallet härom dagen,tror jag vi tar på sikte för det under eftermiddagen.
Tar inte så lång tid,mest bara lite pyssel... Och tror Lina och Joel kan vara nöjda den stunden:-)
Åker till Ica själv sen när Stefan slutat jobba...tar en "nödvändigaste handling" inför helgen.

Nähä.... Resa på röven!

Så här ser det ut.
Varje dag.....

HAHAHA!!!!

Jösses vad jag ÄLSKAR min nya bil!!!!!!!!! <3

Av Måna - 12 augusti 2015 09:08

alldeles tyst.
Det ända som hörs nu i köket är vattnet från akvariumet.
Stefan jobbar.
Lina och Joel tittar på tv.
Så är alldeles ensam med min kaffemugg...inte ens Elsa och Nicki är här.
Så vi kan säga,en lugn start på dagen:-)

Röv dammsugaren har gått sönder IGEN!!!:-@
Hur jävla dålig kan en dammsugare var?!
Jag köpte den 1:sta december...och redan 4 renoveringar av den?what?
Stefan har gjort någon mcgyver lagning av denna-så får se hur länge skiten håller denna gång:-/
Dammsugare är en av dom grejer i huset som bara SKA hålla tills dom är utslitna...det är dom INTE efter 9 månader!

Har tandvärk.
I min döda tand??Hur är DET möjligt????
Den ska väl inte ha någon känsel va?Den är ju rotfylld!
När jag får tummen ur å ringa och boka en tid för lagningen i en annan tand,ska jag höra med min "super trevliga" tandläkare om detta....

Imorgon är torsdag,och jag packar dogs och kids och åker till Dalarna...eller egentligen är det Västmanland!
Hälsa på mormor.
Vi får se om vi åker hem imorgon kväll eller under fredagen.Beror lite på barnen och vädret.
Idag skulle det bli sol,den lyser med sin frånvaro än så länge....

Skulle behöva ta ett ryck och städa,rensa lite i Hobbert oxå....
Men åh...suck och stön där!
Skall besikta pärlan för första gången oxå-innan oktober!
Och sen ska han in för vinter förvaring....så var det tack och hej för år 2015:-/
Stefan var inne på om vi skulle åka en mini sväng i helgen...någonstans,våldgästa någons trädgård...
Men vi får se:-) Beror ju lite på VÄDRET oxå!

Idag fortsätter jag pina torktumlare och tvättmaskin.
Trodde nästan den där tumlaren skulle brinna upp igår(!!!)
Han har väl aldrig fått jobba så långt pass förut...
Järnen till boxdörrarna är klar!!!!Nu är det alldeles strax 4 KOMPLETTA boxar i stallet:-)
Då är det "bara" resten kvar....:-)
Det går ju iaf framåt!
Värsta biten blir nog hur vi ska lösa en sadelkammare....Den skulle vara välbehövd just nu kan jag säga...Då jag har saker högt och lågt överallt...

Nu dags å fixa frulle till hundarna.
Ladda en tvättmaskin.
Sy lite med nål och tråd.
Vika trehundraelva påslakan.
Färga hår helvetet.
Capisch!!!!!

Av Måna - 11 augusti 2015 11:01

yes....
Vi bor även i ett hus på ca 300 kvadrat.
10 rum och kök.
Vi är en familj på 2 vuxna och 2 barn som har 2 hundar och 2 katter inneboende hos oss.
På övervåningen har våra 2 barn sina rum.
På nedervåningen har vi,vuxna vårat sovrum.
Vart jag än går i detta hus befinner sig 2 barn och 2 hundar inom 1 kvadrat runt mig!!!!! :-O
Jag får damp...hybris och kvävs!

Varför skall hela huset användas som ett stort lekrum och inte dom 2 rum som är barnens?
Varför är dom inte på sina rum?Varför trampar dom MIG på tårna????aaaa!!!!

Idag tvättar jag kakan.
Har samlat på hög och nu var det 7 hela påslakansset som behöver tvättas,samt en massa handdukar:-/
Tur torktumlaren får jobba lite mellan varven oxå;-)

Tisdag idag.
Solen skiner inte,men ändå rätt varmt och skönt ute:-)
Maten är i ugnen.
Ljuvliga Stina bjuder på mat idag!;-)
Annars är det lugnt på planeringen...dagen är fri att spenderas hur som:-) funderar på ett ryck i stallet på eftermiddagen...!
Kanske sätta dit lite täckeshängare och krokar för grimmorna:-)
Tar inte så lång tid...och vi kan faktiskt göra det själva:-)

Blidde sjukt sugen på kräftor:-)
Det är väl kräft tider nu va???
Men Stefan äter inte kräftor....Tjusningen försvinner lixom då...när man får sitta å suga i sin ensamhet...öhhh....
Lina äter med god aptit,men man måste hjälpa till med skalandet.
Vill vara social utan för höga krav,vill umgås och prata!!!:-)

Har försökt planera en resa till mormor i slutet av veckan...Får se lite hur det blir med vädret och så:-)
Kan nog få ihop det.
Tror Lina och Joel skulle uppskatta det grymt mycket:-)
Sitta på stranden och chilla vore inte alls fel:-)

Hacka majskolvar och sätta på lite ris.Är jag inte så där äckligt huslig idag??? BAH!!!!


Av Måna - 10 augusti 2015 09:53

så var vi här igen....en måndag.
En måndag med tvättberg från hell:-/
Mindre spännande...
Kanske,kanske det går att hänga ut skiten idag-utan regn?!

Måndag,på sista veckan av Linas sommarlov(!!!!)
Jag får panik!
Jag får panik över att hon nästa vecka är tillbaka på dagis...att hon inte kommer vara hemma.
Panik över dessa jobbiga mornar,med gråt och en trött unge...
Panik över att hösten är så definitiv:-(
Jag hatar avslut,hatar att ta avslut som man gillar....och nu att se sommaren som ett avslut...orka;-(

Vi hade lämnat in ansökan om att byta dagis på Lina.
Anledningen är många,men det största är främst att hon inte trivs....
Det gick inte genom,fanns inga platser för ett byta.
Även en ansökan om att skola in Joel på dagis från januari.
Det gick genom...vi skulle då bli garanterade en plats till Lina tillsammans med honom.
Men ingen ide.... Byta dagis på henne för endast 1 termin...nä...
Så det vart ett dilemma.
Jag orkar inte och vill inte ha mina barn på 2 olika dagis.
Joel ska INTE under några omständigheter som hellst in på Linas dagis...
Så...hur gör djur?
Det som känns allra bäst just nu-är att vi får skjuta på Joels inskolning till augusti 2016 istället....
Lina börjar ju för-skole-klass då.
Stefan var inne på att vi ändå skulle försöka...
MEN...funkar kanske bra i praktiken-tills den morgonen han sitter inne i Örebro och röjer snö.
Den morgonen står jag här själv. 4 hästar som ska ut,2 hundar som skall rastas,2 barn som skall väckas-fås i frukost-packa väskor-få iväg och lämnas på två olika ställen...
Nej.
Nu är det en termin kvar tills vi är där...så vi har ändå tid på oss att diskutera detta och komma fram till ett beslut om detta.
Och nej...det har inget med jobb för min del å göra.Jag (och Stefan) har andra planer om det.

Igår kväll fick jag hämta ned en ledsen Joel.
Som regel somnar han efter 5 röda i våran säng;-)
Jag vaknade flera gånger inatt och var på toa,och var gång jag kom tillbaka till sängen-ville jag väcka honom,bara för att säga att mamma älskar dig <3 Det är något magiskt över barnen när dom sover...
Under natten kom även Lina ned till oss,pickade mig försiktigt på armen.Fick väcka Stefan som fick göra plats för henne på sin sida.
Där låg vi,där sov vi-Lina,Stefan,Joel och jag samt en prickig hund:-)
Utan att ljuga,var länge sedan jag sov så BRA en hel natt:-)

Solen skiner idag...
Jösses vilken stark känsla i kroppen jag har av att vilja dra!!!
Ta Hobbert och dra!En sista semester resa...det skulle känns skönt...
Men tiden finns inte...eller JAG har all tid i världen,men inte Stefan.
Å jag är lite feg... Drar mig för att koppla Hobbert själv och åka,jag får heller inte upp något förtält själv...
Kanske till nästa sommar,att det reder till sig:-)

Ganska skönt att efter fredagens slit ha 2 rum mindre i kaos.
Även om det inte är som det ska se ut och inte klart...är det inte en jävla röra och kaos i rummen.
Känns så bra för samvetet att inte ha det liggandes:-)
Kan släppa det för nu,och åter ta det när motivationen och orken finns där igen.
Ja...när vinter mörkret lägger locket på...

Är fortfarande seg efter lördagen:-)
Men åter igen,vad kul det var:-)
Mina ben mår verkligen inte bra... HAHAHA!!!
Men antar,efter allt dansande,att det är en fet träningsvärk!
Dansa...som ÄR så roligt,så underbart kul:-) var ju ett helt år sedan...!
Förutom movsen tillsammans med barnen i köket!

Dags å tvätta håret,som skulle behöva färgas,som jag inte alls orkar...inte idag...någon annan dag...får se ut som fan,en stund till!!!
;-)

Eriksöre 2014.

Saxnäs 2015

Av Måna - 9 augusti 2015 21:46

igår gick 30+30 års festen av stapeln.
Jösses...
Jag tror helt ärligt,utan att ljuga,att INGEN hade tråkigt:-)
Det gick tipspromenad,dracks bål,gissade på ärtor,sjöng och skålade,snaps,sjöng för att sedan braka loss på dansgolvet!
Folk for fram å tillbaka överallt:-)
Det blev en mycket lyckad kväll:-)
Stort tack till alla mina fina vänner som kom,utan er hade den inte ens varit hälften så sköj!!!!!!
Älskar er alla:-)

Idag var vi inte lika mycket på topp här i huset...
Taxin lämnade av oss vid 03:30... Fulla som kastruller.
Lina och Joel har sovit hos farmor och farfar.Första gången Joel sover borta och andra gången för Lina...
Vid 06-07 var jag uppe och gick ut med Elsa...efter det bytte jag säng???Ranta upp och bädda ned mig i Linas säng tsm med Elsa.
Tror dock att jag kanske INTE var 100% nykter....
Vid 10 var det dags att ändå ta sig ur sängen.
Ingen huvudvärk hör,VVB,våga vägra bakis....
Men en smått irriterande TYNGD sänkte sig över hela kroppen...
Men dagen är slut nu.Ska alldeles strax krypa i sängs...lägga i dom nya lakarna bara:-)
Sen sover nog jag som ett troll....;-D

Vi vaknar upp till ett Fjugesta i STOR sorg idag.
Stefan fick telefonsamtal om att en vän till honom dött inatt.
En vääääldigt älskad människa,väldigt omtyckt,glad kille.(jag kände honom inte själv)
Hela bygden/byn/invånarna/vännerna...är som i stor sorg.Ledsna människor.
Det är så hemskt.
Det är så hemskt när en yngre människa hastigt rycks bort från oss... Vi tappar greppet.Vi förlorar någon vi älskar,känner,håller av...
Vi kan inte göra något åt det;-(
Alla tankar,STYRKA till hans familj <3

En snål kebabpizza från falken vart det idag.
Stefan valde en vulkanpizza,kan inte förstå att han tyckte den var SÅ god?!
Jag tog en kebabpizza och kidsen fick en vesuvio.(dom var dock inte alls hungriga)
Öppnar locket till min pizza och där ligger det endast kebab?!what?Brukar det inte vara sallad,gurka,tomat oxå???
Nu är jag väldigt förtjust i kebab-så klagar inte för DEN sakens skull...men tyckte allt det var en SNÅL pizza... 320:- för 3 pizzor?!Det var dyrt...
Vi två andra dönickar hade faktiskt inte heller någon vidare matlust...:-/

Men nu lider dagen mot sitt slut.
Jag är galet nöjd över kvällen igår.Galet lycklig med mina vänner.Galet ont i mina ben efter all dans.Galet slö...men fan så värt det:-)
Tråkigt att man inte fyller 30 var år...
Kanske skulle införa som tradition-varannat år;-)
Ska höra med puman om saken!:-)

Med ett stort leende på läpparna ska jag krypa ned i min säng nu...snart...ska bara...;-)

Livskvalité!

Fittans-jävla dammsugare som kuka ur i fredags!
Duktig qvinna reder sig själv-silvertejp is the shiiiiit!!!!! ;-)

Ett provisoriskt ordningsställt gästrum till lördags nattens gäst:-)

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards