Alla inlägg den 12 maj 2015

Av Måna - 12 maj 2015 14:19

okey!
Nu har jag provat.
Jag har bakat en kaka som endast innehåller 3(!)ingredienser!
Här för ett tag sedan,såg jag ett videoklipp på Facebook om detta.Jag blev lite nyfiken.
Så...jag satte mig med penna och papper,kollade klipper,översatte och skrev ned.
Resultatet?
Okey.....nja....liiiiite för söt för min del,och jag hade lite svårt för konsistensen...
MEN...tillsammans med lite vaniljglass hade det nog varit väldigt smarrigt:-)

5 ägg.
1 cup (ca 2,25 dl)socker.
150 G jordnötssmör.

Jag använde hushållsassistenten.
Knäck i äggen i skål.
Sätt på den runda modullen på armen.
Vispa äggen i 5 minuter.ganska hög hastighet.
Byt till vispen.häll i sockret och vispa i 1 minut.
Häll i 1/3 av jordnötssmör-vispa rikligt,tillsätt nästa 1/3 och vispa rikligt och tillsätt sista 1/3 och vispa rikligt!
Häll över i en rund ugnsform.
Ställ in i ugnen i 20-25 minuter i 180 grader.

Runda modullen.

Av Måna - 12 maj 2015 09:16

Såååå.....var det tisdag igen!Vaknade INNAN klockan skulle ringa vid 06:20... åh...det där med klockan!Dock vaknade Lina av sig själv idag-å det är på plus!!!


Trötthövvö deluxe...Blev en sen kväll igår. har ju fastnat för "stalker" serien...Absolut jätte bra!Igår sista avsnittet???Skrot!!!Å efter slutet,ska ju "bara" Elsa och Nicki ut... Kom på att min plånbok låg kvar glömd i bilen-så den var jag ju tvungen å hämta...Fortfarande lite nojjig,eller inte så liiite heller,att traska ut i mörkret efter inbrottet.

Elsa och Nicki är ju som spända fiol-trådar när man skall gå lite längre än en drill på gräset....

och när jag ÄNTLIGEN var nedbäddad-kom jag på att altan dörren INTE var låst.

Klock-fan drog iväg....


Fick ändra helt i min planering idag.

Lina ringde när hon kommit ned till dagis.Hon ville hem.

senaste tiden har det varit lite krångel med att lämna henne,Stefan säger att hon inte vill gå ur bilen,vill inte vara där.Hon har inte sagt så mycket om det här hemma till mig.

Idag ville hon hem.

Jag frågade i telefon varför...men hon skyllde lite på vädret,att det skulle regna.Men hem skulle hon.

Pratde med Stefan och det hade varit mycket tårar om att hon ville hem.

Ja....hon kom hem igen.

Jag vet inte om det blir rätt eller om det blir fel?!

Men jag är ju ändå hemma,hon behöver inte vara på dagis-hon är där för sin egna skull,för att leka med kompisar.Men om hon absolut inte vill vara där...ser jag ingen anleding till att tvinga henne.Jag behöver inte tvinga henne heller....

Barn har väl oxå perider som vi vuxna,när vi lessnar... Hon vill väl bara inte helt enkelt!

Vi pratade lite när hon kom hem.Jag frågade varför,fick till svar att killarna slåss...Men svaret känns lite luddigt tycker jag.

Vi kom överrens om att hon ska åka till dagis imorgon,att jag ska följa med och lämna henne och att vi tillsammans ska prata med fröknarna.Får vi se vad hon säger imorgon när hon vaknar.

Det var ju bara två dagar som hon skulle gå,eftersom torsdagen är röd dag...

Det kommer en dag,när hon ska till skolan-då finns det inga alternativ till att vara hemma... Så då ska väl inte livet vara så blodigt allvarlligt just nu?

Hon ville hellre hitta på något skojjigt idag,men jag har fortfarande det som skall göras som måste göras.Stefan jobbar ju och vi kan inte dra med oss Joel på bio:-)


Sitter och lusläser internet efter stallinredning.Nope...hittar inte ett endaste skit!Mailade ett företag igår,som inte har svarat.

Fatta vad dyrt det är med hästboxar!!!!Hysteriskt!

Tänkte som alternativ ett att bara köpa fronter till boxarna,behålla mellanväggarna.Å just det skulle vara intressant att få pris på!

Liiiite skruttigt tycker jag att det är att dom INTE skriver ut priser på sina hemsidor....Har inte lust att maila/ringa 10 olika företag för att matcha priser.

Väntar liiite till på företag ett innan jag går vidare.

begagnat marknaden är heller inte så bred och även där DYR!Så visst andrahands värdet är ju bra:-)

6 grindar kvar....6 ynka grindar som ska bort!sen jädrar....;-)


Lugnt i hagen.

Formosa har återtagit rollen som "är man stor måste man vara snäll".Konstigt hur dom fungerar...

Leotine är mer tryggare i hagen än på länge.Ska bli så skönt när dom får stå i separata hagar.Alla kan ju inte tycka om alla.Går även bra borta hos syster:-)


Nähä....vi snurrar väl igång denna dagen då!

Så något blir gjort.

kanske en tisdags fika hos farmor?Blidde ju ingen måndags fika:-P

Får se vad dom dära kottarna till barn säger:-)


Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards