Direktlänk till inlägg 6 oktober 2012

Lördag lixom...

Av Måna - 6 oktober 2012 11:40

 Dagen börjar obra...

Eller...den började bra,den första halv timman.Den var bra när jag klev upp ur sängen-även om sömnen knappt existerat sedan halv ett då Lina kom in till oss,den var bra när jag gick ut och släppte ut hästarna.

Stod och begrundade skogsbrynet på andra sidan åkern och kunde bara konstatera HUR vacker hösten ÄR!Det var klar blå himel och solen strålade och höstens alla färger speglade sig i träden!Underbart!!!

SEN...jupp...det var EFTER detta som den obraiga dagen satte fart.Den blåa himlen och solen ersattes med DIMMA...

Hundarna som skulle ut,ser att NÅGON av Bella & Cher BAJSAT på golvet...MOGET.../&)#"/%/)()=(?=

När jag kommer in igen,ropar Stefan att Oliver spytt på golvet i Linas rum,på väg mot trappen-ser jag att han även spytt ned hela gästrummet.

YEAY!!!

Skjut mig.

Varför idag?

Kroppen mår som en påse överkörd nötter.

Jag skulle behöva lägga mig igen,bara för att låta kroppen vila en stund.

Men nja...Nu har solen åter kommit fram igen...Det ÄR det fina dagen som det var i morse.

kan inte ligga och dega DÅ heller.

Och har dammsugit huset-Hela huset.

Så även om jag svettas och luktar som jag-vet-inte-vad-för-något-äckligt,så klappar jag mig själv på axeln.

 

Domderar,styr och stället och pekar med fingret här och var.

Fru Hultquist den yngre goes Hitler.

Lina far fram och tillbaka och plockar tappert ihop ALLA leksaker som hon strött ut som strösocker på hela övervåningen,på hela botten våningen-jaa...överallt praktiskt taget.

"Och den HÄR,den ska då INTE ligga HÄR"

Och hon springer.

Rent och snyggt blir det iaf,en liten stund.

Sen kommer Bajjamannen in...och han är rätt bra på strösocker effekten han oxå-dom två tillsammans=Dålig kombo!

 

Klockan är snart tio i tolv.

Vad fan blir det för mat idag???

Har inte kommit så långt i planeringen.

Skulle ju göra något gott.

Men dessa fötter vill inte leva med mig idag,så hur ska jag kunna stå och göra mat?

Tvinga Bajjamannen att hämta mat,någonstans?!?

Nja...han kommer protestera RAKT ut.

Har vi någon vi kan snika oss mat hos då???

Nja...inte nu till våran mat tid.

Iof...så finnes det liiite granna mat sedan igår,ett heeelt nytt recept som jag provade...OM vi delar broderligt på det alla tre...slipper jag stå och laga mat.

ELLER...så kan jag ta med mig kontorsstolen ned till köket-så kan jag rulla fram och tillbaka mellan bänkarna;-)

 

Lina tar fram alla mina kläder och klär på sin bebis med.

Iof ska jag vara glad att det är mina kläder hon drar fram och inte sina egna.

Men...börjar bli rätt jobbigt eller tråkigt att vika in alla kläder flera gånger om dagen...jag menar,det ligger inte på min tio-i-topp-lista på saker som jag älskar att göra.

Har ni sett där ute i butikerna HUR fruktansvärt jävlans dyra dockkläder ÄR?

Jag höll på att smälla AV!

Trodde att jag skulle kunna åka och köpa lite kläder till bebisen...Men när jag fick se priset-blidde det inte ett endaste plagg till bebisen!!!!

199:- för ett dockplagg?Men va fan?!

Nu är ju Lina född för tidigt..vilket betyder att det i garderoben finns kläder i storlek 40 och uppåt,så nu har jag varit snäll och offrat Linas kläder till bebisen,en jeans klänning med ett par blommiga trosor till.

Lina är salig,hennes bebis har klänning på sig:-)

och jaa...OM jag nu skulle få för mig att handla kläder till bebisen-då åker jag nog till babyproffsen,lidex eller H&M och handlar kläder till prematur barn.DET är billigare än att köpa dockkläder...Humm....

Sjukt!

 

Nähä...

Kanske tvättmaskinen med trasmassat som Oliver spydde på är klar.

Upptäckte efter halva tiden att NÅGON stängt av maskinen...

Oliver var ute,Bella & Cher på sitt rum,jag uppe-så alternativ vem som kunnat gjort det är: Lina eller Cider.och jag tvekar på att Cider skulle kunna trycka in den knappen på maskinen.

Yeah-om hon inte gått och blivit en super katt!

 

Vad gör VI?Nu kör vi...fart på denna lördag!!!tjoohoo!!!

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Måna - 20 augusti 2023 08:51

Igår firade vi här hemma. I veckan fick jag godkänd F-skatt, så nu har jag min enskilda firma! Blev lite nervös faktiskt? nu då lixom? Vad händer nu? Det är ju ganska stort ändå. Även om jag har svårt att lägga utrymmet åt sidan så måste jag gö...

Av Måna - 12 augusti 2023 18:59


Äntligen välbehövlig SOL! Varmt och skönt här nere hela dagen. Passade även ypperligt bra eftersom vi rev tältet idag och satte upp det lilla tältet. Det var större än jag förväntat mig? så bara på plus. Så mesta delen av dagen har gått åt att p...

Av Måna - 8 augusti 2023 16:24

Hade lovat ungarna att vi idag skulle åka till Marieberg. Jag kan bara erkänna att jag hatar det. Jag är inte alls imponerad av det stället längre? tycker mest att det är krimskrams. En gång i tiden var Marieberg bra. Sen det där med att handla k...

Av Måna - 1 augusti 2023 20:52

Vi packade ihop och åkte hemåt, jag och J, i onsdags. Han hade hemlängtan och jag hade sagt att det var han som bestämde när vi skulle åka hem! Väl hemma efter dryga 3 veckor borta väntar en hel del tvätt,en hel del avsaknad av mat i kylskåpet och ...

Av Måna - 25 juli 2023 10:28


Vi stannar en dag till? och kanske ännu flera dagar? vi får se helt enkelt. Idag kommer J?s kompis hit så det lovar upp lite granna för honom. Dom har gått om varandra lite granna i sommar-tyvärr! Hon har varit här när vi inte har varit här och vis...

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17
18
19 20 21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards