Alla inlägg den 23 mars 2013

...

Av Måna - 23 mars 2013 22:28

Nu sover vi,tycker jag:-)
Hundar som varit ute och fått mat.
Fick bära in Nala och Simba,vi har tydligen en svart och vit gäst här på gårn...
Och katter kan ju lixom inte vända ryggen till och komma in...
Nej,Nala under ena armen och Simba under den andra:-)

Haft vidrigt ont i mitt vänstra öra sedan i torsdags kväll..
Stefan försökte operera igår kväll utan resultat!idag hade smärtan lagt sig över nästan hela vänstra halva av ansiktet,och vid minsta beröring gjorde det något så groteskt ont!
Nu ikväll la jag huvudet i hans knä och befallde:ta bort det onda,jag står inte ut längre!!!
Han pillade med en nål.
-okey,är du beredd?jag klämmer allt jag kan!
-är du säker på att du är på rätt ställe?
-tror det..
-TROR gör man i kyrkan...
Han klämde.
Jag har fött två barn utan någon bedövning,och jag ljuger inte när jag säger att detta var nog snäppet ondare!!!!!trodde fan jag skulle svimma.
-hände det NÅTT?
-nja...vätska...
-ta bort den förbannade jävla finnen ur örat på mig NUUU!
Stefan pillade mer med nålen.kändes ungefär som han satt med en kniv och karva...
-är du beredd!?
-NEj!
Stefan klämmer igen.
Samma vidriga smärta och ett avgrunds vrål i kudden och tår-sprutande ögon.
-nu???
-jaa...jag tror nog att det ser ut som det kan börja hända något..
Efter några fler kläm,avgrunds vrål och tårar kom den jäveln ut med ett splash!en hård jävla korv på nästan en halv centimeter(ursäkta detaljer)
-titta vilken äcklig som kom ut!!!
-nej..
Och fem minuter senare låg jag fortfarande kvar och kved av smärta på kudden,DET gjorde jag INTE med Joel!!!!
Men nu ÄR den borta!!!
Att lägga ned vänster örat på kudden här i sängen är bara att glömma:-/
Hur i helvete kan det göra så ONT?

Cider under höger armen och Simba på magen,japp...som vanligt(fast dom bytt plats ikväll)så då ska jag väl oxå somna och snarka ikapp med älsklingen,som redan börjat grymta;-)

Godnatt!imorgon ny dag nya tag:-)

Av Måna - 23 mars 2013 19:21

Behöver
Sova
Nu!!!

Men än är det långt kvar.precis när jag skulle till att poppa popcorn-vakna Joel!stefan lägger lilla diktatorn Hultquist...

Det vart en hemma dag idag ute i solen!
Planera lite på bygget och Lina plockade blommor!
Joel sov dock oroligt i vagnen.
Men några sol-minuter blev det,uppiggande och massa nya fräknar antar jag;-)

Lördags kvällen spenderas på säkraste sättet i soffan!
Vet inte vem av oss som somnar i soffan först...Stefan antar jag,eftersom det är mot mina principer å somna där;-)
Men kvällen är full smetad ändå,hundar som ska ut,hästar ska in,springa runt och ropa som en galning efter mars-katter som inte alls har på planeringen att komma in...firrar som ska ha mat,ja...tur man har å göra;-)
Men SEN efter allt det,efter klockan tio-närmare elva,då kommer jag somna ovaggat!

Av Måna - 23 mars 2013 10:57

Även stort tack till alla som kommit med små råd,hört av sig och frågat hur det går,lyssnat när man velat prata,ställt upp som bollplank,lämnat fina kommentarer på bloggen,kommit förbi och hälsat på en stund,samt stått ut med mina tusentals sms-natt som dag(Netta)och framför allt-dom som visat förståelse i detta som varit så jobbigt!
<3 <3 <3

Tack för att ni finns!!!!
Även om man avböjer hjälp som erbjuds och även om man gömmer sig för omvärlden-så är små saker som detta,stor uppmuntran:-)

Av Måna - 23 mars 2013 10:19

Här startade lördagen 05 för vissa och 05:55 för andra:-)
Jag är lyckligt lottat att dagen till ära tillhöra "för andra",samtidigt som Joel:-)

Sola skiner och det var friska minus 16 när jag trava ned till stallet 06:10!att få stå där och ösa skit på morgonen i min ensamhet,gör att dagen startar på bästa sätt(för mig)och humöret blir fantastiskt!!!(hur lät inte det då??)

Kaffe och songpop.
Joel vakna för andra gången och blev mys i soffan tillsammans med båda gofisarna<3 underbara ungar!!!!

Idag är Joel 3 månader gammal!!!3MÅNADER!!!
Jisses....!
Och nu är det rätt ljust:-)
Tre månader i mörker...har ljusnat nu!jag vågar faktiskt säga det:-) för inte sjutton kan det väl bli bakslag på detta va???
På BVC sa dom,att värsta tiden i livet förhoppningsvis är över nu!och jag kan ändå inte annat än att känna mig ledsen ändå!
Dom tre första månaderna av Joels liv är mörka!
Dom tre första månaderna med en bebis är mörka...det är väl då man ska vara glad?passa på att bebis gosa och känna det totala lyckorus i kroppen!?!
Det ska ju inte vara "den värsta perioden" i ens liv???
Att det skulle bli så här??? Att försöka överleva,stå på bena,hålla ihop den familj man har-att se till att man inte blir osams,att orka...det ska inte vara så!!!!
Jag lider med alla föräldrar vars barn får kolik-finns dom som drabbas mycket värre än vi med Joel,även dom som får det lite lättare...men hur som-lider jag med dom!!!
För nu vet jag hur det är...
Att inte orka träffa och umgås med människor.
Att inte orka ta sig hemifrån
Att inte vara närvarande
Jaa...helt enkelt,att inte orka något alls!
Och vid nästa tillfälle för uppdatering av "Depp-provet" nere på BVC-hoppas jag på godkänd besiktning med blankt papper:-)
STORT tack till fina Jess,som åtskilliga gånger suttit vid mitt köksbord och bara varit,bara varit här-samt hjälpte mig med en vilde;-) så att jag 1 gång på tre månader fick komma ut och handla lite kläder till barnen:-) Du är toppen,som hjälpt på ditt sätt med att,just,bara varit här!!!!tack!

Stefan ränner fram å tillbaka till den däringa datorn där nere!nått som strular...och om det ens är möjligt-ska vi försöka åka en sväng idag!
Om han ens orkar-eftersom han ränt hela natten!
Annars får vi hitta på något annat:-)
Det blåser ju inte idag,helt otroligt!!!!!så kanske på eftermiddagen kan vara behagligt att vara ute till å med:-)

Nu hägrar duschen!
Joel har åter "gått å lagt"sig.
Fröken "varför" pysslar på rummet.
Stefan jobbar!
Vi hoppas på en bra dag,absolut:-)

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7
8
9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards