Direktlänk till inlägg 27 maj 2015

En Röd Ferrari,en bajskorv och en ilskbigga!

Av Måna - 27 maj 2015 08:37

vi säger morron....eftersom jag vägrar ordet "god morgon".
Det existerar inte.
Kanske eventuellt efter 09,att det kan bli "god morgon",efter några hinkar kaffe och till vaknande...

Denna morgon vaknar jag,i våran sköna säng och känner att något har placerats under min bak,röv.
Vanligt vis brukar det vara små barn fötter som söker värme mellan mina skinkor.Men detta är icke små barn fötter.
Jag för ned handen och fiskar upp detta röv-sökande föremål och får till min förvåning se en röd Ferrari...!!!va fan?
VEM har parkerat den där???
Jag lägger ifrån mig den lilla Ferrarin på nattbordet och lägger mig på mage,naturligtvis för att somna om...och känner föremål 2 vid naveln.
Jag sliter upp föremål 2 och ser till min förvåning att det är en liten röd mini cooper!VA FAN???
DÅ,ser jag till min tredje förvåning att Joel ligger och snusar mellan oss i sängen!NÄR hämtades han???
Samtidigt trippar Lina in i sovrummet och nästan vrålar:DET ÄR KAJSASTINAS FÖDELSEDAG IDAG!!!!!
Yes....klockan har INTE ringt och alla vaknade med dessa ord....jaa....lets the day begin....

Jag släpar mig upp.Får på mig byxor,jacka och skor.
Ingen Elsa.
Jag visslar.
Ingen Elsa.
Jag ROPAR.
Ingen Elsa.
Jag skiter i Elsa och går ut till stallet ändå och när jag kommer in igen-syns fortfarande INTE Elsa till.
Min morgon trötta,prickiga hund HAR avancerat från sin korg till en varm skön säng,med resten av familjen...sikket mongo!!!!!;-)
Varför är det BARA jag som måste gå upp först ur sängen...typ 15-20 minuter före alla andra!!!!???

Ut med humle och dumle aka Elsa och Nicki.
Elsa stannar,stel som en trädgårds prydnad.
Hon har ätit gräs och det sitter nu en gräs-inlindad-bajskorv fast i rumpan på henne.
-nej Elsa....du får klämma ut den där.
Hon tittar på mig med dom ledsnaste ögon dom finns på denna jord.
-nej Elsa....
Vi går in,jag och Nicki.Ingen Elsa.
Jag visslar.
Ingen Elsa.
Jag ropar.
Ingen Elsa.
Mot min vilja,får jag dra ut en halv rulle toapapper å gå ut igen.
På samma plats jag lämnade henne,sitter den förstelnade trädgårds tomten!
Vafan....ja...det är ju bara att hjälpa den lidande hunden med sitt besvär,med bajskotten fast i rumpan.
(Ibland ogillar jag mina djur tidigt på morgonen)
Hon blir som svanprinsessan och bara strålar när jag fått dragit ut gräs-korten och springer glatt iväg och mökar på gräsmattan.
Hund.

Kommer in till ilskbigga 2015!!!!
Jösses!!!
Hur kan man vara SÅ jävla arg?
Jo...för KAJSASTINA fyller år,och vi ska inte åka dit förns ikväll(mitt i natten,Linas ord)och hon MÅSTE till dagis först!och varför,varför,varför????
Jo...därför,därför,därför!!!!!
Suck!

Igår var jag och Joel på m-berg och effektivt mördade tid!
Det bästa av allt,måste ha varit att det var nedsatt pris på ostkrokar!!!woop woop!
10:-/påsen!uj uj uj;-) ett erbjudande som fan INTE går att strunta i!!!
Lina fick leggings,svarta,som går sönder så fort en mygga fiser i närheten....Mmm....finns det inte någon prenumeration på leggings,ett par i veckan lixom?
Fixade present till KajsaStina oxå.Till min fast,hade HAN i kassan långa naglar...mycket längre än mig(!)
Sorry,men jag klarar fan inte av karlar med LÅNGA naglar!
Så skulle han slå in paketet oxå...hade lust att vråla:ta fram en sax och klipp av KLORNA!!!!:-O
Dagens fobi numero ett....

Åt en picadeli sallad från OKQ8 och kände mig dom rena hälsogurun tills jag senare på kvällen gömde mig i grovköket och mosade in dom ynka stackars ostkrokarna som blivit kvar i botten på en påse sen helgen,passade även på att mula in tre riesen i käften.
Det var den "nyttiga" dagen åt helvete!!!och ännu en dag närmare semestern(!) craaap!!!!

Denna vecka,hade jag så jädrans mycket å göra-att jag glömt bort allt och nu undrar:va fan VAR det jag SKULLE göra?!?:-D

Helgen som var,blev det ett riktigt ryck i nya stallet:-)YES!!!
Nu ser jag faktiskt en liiiiiten strimma av hopp:-)
Känns så bra!I torsdags kväll,tig jag och Lina med oss Lollo in i nya stallet och placerade henne i "sin nya Box" och tittade så höjden blir lagom för små tjejerna:-)
Dom ska ju oxå naturligtvis kunna titta ut över kanten!

Ett EVENTUELLT fel har hittats på min bil!!!!yes!!!
Och vi börjar i billigaste änden med lagning:-) avslutar med den dyraste om så måste...jag ber,håller tummar och tår att det billigaste alternativet är det rätta!

Nu drar vi igång på dagen,jag och Joel:-)
Hoppas på en BRA dag:-)

Di här två har ett alldeles speciellt band till varandra:-)

Formosa <3

Å en muppig dalmatiner:-)

När inte Lina är hemma...nosar jag på hennes snutte!!!
Tur hon inte vet....då skulle hon aldrig vilja åka till dagis igen!(hon ÄR ju väldigt omtänksam)

Nästa vecka är det dags igen;-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Måna - 20 augusti 2023 08:51

Igår firade vi här hemma. I veckan fick jag godkänd F-skatt, så nu har jag min enskilda firma! Blev lite nervös faktiskt? nu då lixom? Vad händer nu? Det är ju ganska stort ändå. Även om jag har svårt att lägga utrymmet åt sidan så måste jag gö...

Av Måna - 12 augusti 2023 18:59


Äntligen välbehövlig SOL! Varmt och skönt här nere hela dagen. Passade även ypperligt bra eftersom vi rev tältet idag och satte upp det lilla tältet. Det var större än jag förväntat mig? så bara på plus. Så mesta delen av dagen har gått åt att p...

Av Måna - 8 augusti 2023 16:24

Hade lovat ungarna att vi idag skulle åka till Marieberg. Jag kan bara erkänna att jag hatar det. Jag är inte alls imponerad av det stället längre? tycker mest att det är krimskrams. En gång i tiden var Marieberg bra. Sen det där med att handla k...

Av Måna - 1 augusti 2023 20:52

Vi packade ihop och åkte hemåt, jag och J, i onsdags. Han hade hemlängtan och jag hade sagt att det var han som bestämde när vi skulle åka hem! Väl hemma efter dryga 3 veckor borta väntar en hel del tvätt,en hel del avsaknad av mat i kylskåpet och ...

Av Måna - 25 juli 2023 10:28


Vi stannar en dag till? och kanske ännu flera dagar? vi får se helt enkelt. Idag kommer J?s kompis hit så det lovar upp lite granna för honom. Dom har gått om varandra lite granna i sommar-tyvärr! Hon har varit här när vi inte har varit här och vis...

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards