Alla inlägg den 13 januari 2015

Av Måna - 13 januari 2015 22:36

Idag,IDAG äntligen gjorde jag bruna bönor och stekt falukorv!!!!ÅH...hur gott kan det bli?:-)Jag trodde att jag åtminstone skulle få med mig EN familje medlem...men NEJ!!!! Dom åt sin korv och stek potatis och sa blä... Blä till bruna bönor?!?Jag dog lite,en stund-bara för att det var så gott! Jag lovar...jag bara måste göra det oftare!

Dom får väl tugga på sina gummi bitar till stekt potatis ;-)


Dagens irritation är nätet.Internet försvinner och kommer som det själv vill...på alla enheter i huset.Känner att jag är liiiite trött på 3 just nu!

Ska göra bredbanskollen på alla enheter...VAD hjälper det?Jag fattar inte ett skit av resultatet jag får fram :-( Jag betalar inte för hastighet,jag betalar för mängd. OCH tydligen räcker INTE 50 GB i månaden...whaaaat?!Men nu mäter vi...jag får fram en massa olika nuffror...och jag blir INTE klokare av det.

Jag skulle även ta med mig enheterna till olika ställen...för att se om jag behöver göra en felanmälan...jaahoo....jag packar in telefon och ipads imorgon och åker ned till Fjugesta,sitter som en fåne och gör bredbandskollen...Inge mysko med det...inte alls!JAG HATAR TEKNIK!!!!


Mam´s och Papi kom hit ikväll.

jag hastade ihop en kladdkaka...provade på att hacka daim ovanpå.Ja,klart godkänd blev den:-) Den slog faktiskt min after eight kaka!

Jag är ingen person som bakar sockerkaka när folk kommer hit,jag slänger ihop en kladdkaka:-) Det är lite roligare,lite godare och tar inte lika lång tid.Kul att den faktiskt blev så bra som den blev OCH bonus att det vart en hel daim till övers som jag kan smyga i mig imorgon;-9 För sån är ju jag!!!

Jag hade på planering...att även jag skulle följa "stryp-socker-trenden"för att vara så duktig som alla andra...bara en månad eller två,men nee...jag klarar det inte,jag fixar det inte...Jag går under,jag är en godis råtta ut i finger spetsarna,jag älskar godsaker...kan INTE strypa detta undrbara ljuvliga!och choklad...HUR skulle jag klara mig UTAN choklad sååå länge?!Det är ju som plåster på såren ju för sjutton!

Nej...kanske kan fundera på det,till nästa månad,då ändå Lina fyller och ännu ett kalas ska genomgås..DÅ,DÅ kanske jag är kapabel till att starta något som jag garanterat misslyckas med;-)

NU har det snart gått 2 månader och jag har bara druckit 1 redbull!!!!Woop Woop!!!I can do this!ja...det kan jag verkligen.Det är faktiskt inte första gången som jag slutat med redbull...sen av någon konstig och underlig anledning...börjar jag igen.Jag VET att jag fastnar..jag VET att jag åker dit direkt.

Men nu ska jag banne mig inte åka dit igen!!!Den burken på snart 2 månader som jag druckit,smakade skit...bra!!!Håller mig till min cola zero ist.


Nåja...kvällen ballade liom ur!Barnen balla ur,hundarna balla ur OCH Stefan balla ur!!!

ja...han vart osams med en lastbils chaufför,som vägrade att köra hit grismat för att han påstod att vägen var för hal...Den ÄR sandad...och alla andra kan komma fram,han hade heller inte med sig släpet? ja...jag fattar inte...STEFAN själv vart väl galen och drog iväg tillsammans med grannen i högsta hugg på jakt efter lastbilen och dennes chaufför som skulle hälla UT alla grismat i diket.

Grannen skulle ju då köra hit ekipaget så dom kunde lossa.Jag hade kunna gjort det...men har Lina och Joel,som typ då hängde i kökslampan...:-O

Men nej,det blev ingen hit körning med lastbilen,ingen mat till nöffarna...Stefan var väl gaaaalen när han kom hem igen.hahaha...ja...han brusar ju upp så lätt;-)

jag kunde komma ut SENT för att släppa in hungriga hästar och fixa mat å vatten till kaninerna:-) Känns ju kul att man är uppskattad i stallet,när Formosa VRÅLAR för att jag kommer för sent;-)


Handling avklarat idag.Det finns nu mjölk i kylskåpet igen;-) Jisses...inte bra det här:-) 

Kan ju klassas som en dålig mamma jue;-)

Snart även dags för sängen,underbara älskade säng!

Elsa och Nicki har kommit till ro i fotöljen och inväntar säng time,mina fins underbara!

Och ja...jag laddade även upp ett kort på Nicki igår-men det kom inte med?!Så människor inte tror att jag endast lägger ut Elsa på bild!:-)


Ciao!

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards