Alla inlägg den 16 november 2012

Av Måna - 16 november 2012 08:46

Kan ni tänka er ljudet av hur det låter när man får igång en RIKTIGT gammal tröska?!
En sådan här rostig sak som stått flera år orörd i en lada!
Den är först död.
Sen pyser det någonstans.
Det blir tyst.
Den mullrar lite.
Dör igen.
Det hoppar till och mullrar liiite högre.
Dör igen.
Sen börjar den sakteligen att tugga igång,ett missljud från den,den går ojämt,ruskar,skuttar och skakar!mullrar....
DÄR har ni MÅNA HULTQUIST denna morgon när bajjamannen hoar om att jag ska gå upp 07:03 och göra stallet-för att han ska bort idag till sena kvällen...!

En mugg kaffe.
Rågbröd(hört det ska vara nyttigt)
Finncrisp(varför ska man öppna förpackningen i botten???)
Tystnaden
OCH tröttheten...

Tröttheten har slagit till så jävlig att stefan från å med igår utfärdade ett förbud att köra bil för mig,ej längre än till Fjugesta!!!:-/
Här har ni MIG.
Mitt på bonnaland.
Alldeles ensam.
Tror vi ägnar oss åt två-sitts-soffan idag.....;-)

Av Måna - 16 november 2012 08:46

Kan ni tänka er ljudet av hur det låter när man får igång en RIKTIGT gammal tröska?!
En sådan här rostig sak som stått flera år orörd i en lada!
Den är först död.
Sen pyser det någonstans.
Det blir tyst.
Den mullrar lite.
Dör igen.
Det hoppar till och mullrar liiite högre.
Dör igen.
Sen börjar den sakteligen att tugga igång,ett missljud från den,den går ojämt,ruskar,skuttar och skakar!mullrar....
DÄR har ni MÅNA HULTQUIST denna morgon när bajjamannen hoar om att jag ska gå upp 07:03 och göra stallet-för att han ska bort idag till sena kvällen...!

En mugg kaffe.
Rågbröd(hört det ska vara nyttigt)
Finncrisp(varför ska man öppna förpackningen i botten???)
Tystnaden
OCH tröttheten...

Tröttheten har slagit till så jävlig att stefan från å med igår utfärdade ett förbud att köra bil för mig,ej längre än till Fjugesta!!!:-/
Här har ni MIG.
Mitt på bonnaland.
Alldeles ensam.
Tror vi ägnar oss åt två-sitts-soffan idag.....;-)

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Skapa flashcards