Alla inlägg den 2 december 2012

Av Måna - 2 december 2012 21:28

i detta hus med.

På förmiddagen tog jag tag i botten våningen...eller jaa...köksfönstret och det i hallen.Tomtar till trappen och ut på altanen,skulle fortsätta på övervåningen.

men på någon konstigt vis hamnade jag i Linas säng OCH somnade.

Lina lyckades,jaa...HON lyckades sno fånen och filma sin SNARKANDE mamma.

Och jag var tvungen att garva,FY SJUTTON så jag lät:-/

 

Efter maten blidde det vila i soffan,så sjukt attans trött.

Och sen efter eftermiddags kaffe blev det övervåningen.

Stefans enda uppgift,vilket han sköter galant är att se till att stakarna lyser.

Vi började med stake ETT,som inte lös.

Gaaaalet!!!

men han byter lampor,så att dom lyser och jag stället upp dom i fönstren.

 

Barnet,Lina,hade fått i sig någon form av anfetamin antog vi.

Hon sprang som en vilde genom hela huset och skreeek,rev i saker,tände och släckte alla stakarna i fönstren,hängde sin pappa i byxbena,hoppade i soffan.

Elementen BOOSAR ut värme med det kalla vädret.

Tillslut stod vi och tittade på varandra jag och Stefan,svetten rann i ansiktet på oss båda-medans ungen drog förbi som en orkan.

Efter ombyte och blöjbyte hoppade hon ned från skötbordet "Ska leta reda på den där pappan som bara går runt i huset" sen stack hon igen.

Att få komma ut för att ta in hästarna var ypperligt,super-duper skönt!

Vissa kvällar blir ju helt tokiga:-)

 

men som sagt,nu är det fan ju gär i huset oxå.

Jag kommer icke sa nicke i nu läget att byta gardiner i år.nope

jag är nöjd ändå med förändringen med nya köksstolar och matta i köket den sista veckan:-)

OCH imorgon finns CHANS till sovmorgon!

Stefan ska hjälpa till att lasta nöffar,så jag kan ligga kvar,han släpper ut pruttisarna.

 

så imorgon är det således måndag igen.

Jag och Lina tar stallet på eftermiddagen och ica måste besökas för inhandling av mjölk.

Yeah...precis vad som önskas allra mest.

Lollo kanske vill komma in och få lite omvård oxå:-)

Attans att hon inte kunde ha täckena som jag beställde till Molly som inte hann komma innan Molly blev såld och hämtad...

Jätte söta täcken...men då förstora...

F U C K!

Och ingen som svarat på annonsen om dom heller:-/

Får se hur dom andra,nya täckena passar när dom kommer:-) Ljusrosa till lill-tjejen.

Skulle ha beställt det lila oxå...

fast jaa...regntäcket som hon fick med sig-var det ju inga fel på precis.

och hon har ju fått ett sprojlans nyttn utetäcke a´ 465:-

 

Simba är bättre.Två dagars sjuk katt,sen tillbaka till sitt vanliga igen.

Oliver åkte till X igår.

 

Inte långt kvar till jul nu heller.

Kanske ska ta tag i att slå in alla julklappar imorgon-så det är heeelt finito:-)

Marknadsnougat och kola skall göras-men kolan,som jah tänkte ha med på julafton,får nog kanske göras dagen INNAN-den försvinner lika fort som den blir klar här hemma.Konstigt???;-)

 

Snart dags för sängen.

Ljuvligt!!!

Skulle kunna tillbringa en hel dag i sängen:-)

Jaa...bevisligen gillade jag Linas säng oxå;-) Moahaha!

 

Nej...kattpatrullen ÄR inne.

Vovvarna är klara.

Hästar inne.

Bara firrarna som ska ha mat.

Tänderna som ska borstas.

sen hopp i sänga!

 

Nite!!!

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Skapa flashcards