Direktlänk till inlägg 27 december 2012

Yeah!

Av Måna - 27 december 2012 21:15

27/12-2012 Dagens datum och jag var beräknad till idag!

Med tanke på Lina,så trodde jag-eller var nog rättare sagt övertygad om,att kotten skulle komma ut tidigare.

Hade tre "delmål"-att jag skulle ta mig över 30.onde november,då vi skulle äta julbord.Skulle ta mig till 7:de december,för att få föda barn uppe i Karlskoga OCH ta mig över julafton.

 

23/12-2012 kommer våran lilla prins till världen.Även denna gång,med buller och bång.Racer-bebisen blev han kallad.

Vattnet gick i söndags morse igen.

Var inne på förlossningen fredagen innan för att vattnet gick då.Men efter undersökningar kom dom då fram till att det var "för vattnet" som gått och det hade ingen som hellst inverkan på förlossningen.

Hur som...Åter tillbaka på BB i söndags morse.Värkarna var regelbundna med  minuters mellanrum i bilen på G upp,men avtod sedan.

Och sedan hände inte så mycket,värkar lite då och då.Läkar undersökning 11.30

Läkaren ifråga fokuserade sig enbart på att leta fostervatten.OM det verkligen hade gått eller inte.Han beslutade att jag skulle få gå hem!

GÅ HEM?

ursäkta mig?

Men en utländsk doktor som enbart letar efter fostervatten och ingenting annat-ska då inte tala om för Måna som har (inte regelbundna)värkar,att åka hem.

Vi fick gå tillbaka till rummet.

Min barnmorska,underbarast i världen,tyckte vi skulle röra lite på oss-Inte åka hem,röra oss runt och på eftermiddagen koppla upp maskineriet igen.

Hon lämnade oss.

Jag tog en marsch runt i rummet,spotta och svor.Stefan satt i sin skinnsoffa och svarade så gott han kunde på det jag sa.

Jag lutade mig mot sängen när det kom en värk.

Tre marscher runt i rummet senare,lutade jag mig mot sängen och skrek mot Stefan "DET SKA DÅ FAAAN INTE KÄNNAS SÅ HÄR OM MAN SKA ÅKA HEM!!!!"

"Larma!!!!" Fick jag till svars av Stefan.

1 minuter långa väkar med 1 minuters mellanrum.

Barnmorskan kom tillbaka,lite smått förvånad när jag även fräste och skrek till henne "VAD FAAAN ÄR DET SOM HÄNDER???NI SÄGER ATT JAG SKA ÅKA HEM-OCH NU DÅ???"

Du ska bli mamma kvittrade hon glatt.

Vi var tillbaka på rummet 11:45,jag gick på toa innan jag mascherade i rummet-Lillfisen är född 11:58= Racerbäbis=)

 

och här är vi idag.

2 barn!!!!

jag är trött.

vi åkte direkt från BB till julfirande på julafton.

Juldagen försvann Stefan för snöröj ca 16 timmar.

26 åkte jag och Lillebus upp till Kga igen för läkarundersökning.

27 dagens datum har Stefans familj varit här och hälsat på och firat lite jul med Lina.

Imorgon har i tid för vägning kl 14

Sen???kan det bli liiiite lugnt sedan?

 

NU...

ut med hundarna,ge dom mat,ropa in kattpatrullen,borsta tänder och sist men absolut inte minst ge Lillfisen Mat och hoppas att han sover så bra som möjligt inatt!:-) <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Måna - 20 augusti 2023 08:51

Igår firade vi här hemma. I veckan fick jag godkänd F-skatt, så nu har jag min enskilda firma! Blev lite nervös faktiskt? nu då lixom? Vad händer nu? Det är ju ganska stort ändå. Även om jag har svårt att lägga utrymmet åt sidan så måste jag gö...

Av Måna - 12 augusti 2023 18:59


Äntligen välbehövlig SOL! Varmt och skönt här nere hela dagen. Passade även ypperligt bra eftersom vi rev tältet idag och satte upp det lilla tältet. Det var större än jag förväntat mig? så bara på plus. Så mesta delen av dagen har gått åt att p...

Av Måna - 8 augusti 2023 16:24

Hade lovat ungarna att vi idag skulle åka till Marieberg. Jag kan bara erkänna att jag hatar det. Jag är inte alls imponerad av det stället längre? tycker mest att det är krimskrams. En gång i tiden var Marieberg bra. Sen det där med att handla k...

Av Måna - 1 augusti 2023 20:52

Vi packade ihop och åkte hemåt, jag och J, i onsdags. Han hade hemlängtan och jag hade sagt att det var han som bestämde när vi skulle åka hem! Väl hemma efter dryga 3 veckor borta väntar en hel del tvätt,en hel del avsaknad av mat i kylskåpet och ...

Av Måna - 25 juli 2023 10:28


Vi stannar en dag till? och kanske ännu flera dagar? vi får se helt enkelt. Idag kommer J?s kompis hit så det lovar upp lite granna för honom. Dom har gått om varandra lite granna i sommar-tyvärr! Hon har varit här när vi inte har varit här och vis...

Presentation


Jag... en extrem introvert människa i en extrovert värld...







Fråga mig

19 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Fotoalbum

Här blandar jag allt vind för våg,av bilder på allt möjligt!

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards